다단계판매의 새로운 유형과 소비자보호에 관한 고찰
A Study on Protection for Consumer of New Type Multi-Level Marketing
아주법학 |
6 |
1 |
2012 |
법학
특수거래법의 민법편입에 관한 연구-방문판매법과 전자상거래소비자보호법을 중심으로-
A Study on the Integration between the Civil Law and Special Transaction Acts
법학연구 |
13 |
2 |
2010 |
법학
특수거래법의 민법편입에 관한 연구-방문판매법과 전자상거래소비자보호법을 중심으로-
A Study on the Integration between the Civil Law and Special Transaction Acts
법학연구 |
13 |
2 |
2010 |
법학
중국의 직접판매관리조례와 다단계판매금지조례에 관한 소고
A Study on Door to Door Sale Act and Anti Pyramid Promotional Scheme Act in China
법학논총 |
35 |
2 |
2011 |
법학
다단계판매에 관한 미국법제 및 정의규정에 대한 연구
A Study on American Laws and Definition of the Multilevel Marketing
법학논총 |
34 |
2 |
2010 |
법학
다단계판매에 관한 미국법제 및 정의규정에 대한 연구
A Study on American Laws and Definition of the Multilevel Marketing
법학논총 |
34 |
2 |
2010 |
법학
방문판매법상 공제조합의 법적 성격과 제도개선방안
Legal Aspect of Mutual Aid Cooperative in Door-to-DoorSales Act and proposed Changes
법조 |
59 |
1 |
2010 |
법학
방문판매법상 공제조합의 법적 성격과 제도개선방안
Legal Aspect of Mutual Aid Cooperative in Door-to-DoorSales Act and proposed Changes
법조 |
59 |
1 |
2010 |
법학
방문판매의 정의에 관한 연구
A Study on the Definition of Door to Door Sale
저스티스 |
130 |
2012 |
기타법학
다단계판매분야에서의 소비자피해예방시스템개선 및 공제조합의 발전방안
The Improvement Plans for Mutual Aid Cooperative with Upgrading The Present Consumer Damage Prevention System by the Door to Door Sales etc. Act.
법학논총 |
26 |
2011 |
법해석학
개정 방문판매법에 관한 소고
A Study on the revision of the Door to Door Selling Act
법과정책 |
18 |
2 |
2012 |
기타법학