전제

연구분야 : A030100 인문학 > 철학 > 철학일반

클래스 : 개념(정의)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.10423

한자 : 前提
영어 : premise

d01-04 개념(정의)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

 

소전제 [ 小前提 ]

hasKind (종류)

 

 

대전제 [ 大前提 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

논증 () [ 論證 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

논변 [ 論辨 ]

Wh-scrambling as D-linking Movement

영어영문학연구 | 54 | 1 | 2012 | 영어와문학

중학교 도덕 교과서 전제들의 비판적 분석

A Critical Analysis on the Presuppositions Found in Middle School Moral Textbooks in Korea

교육철학연구 | 33 | 4 | 2011 | 교육학

Dès que의 시상적 재해석 현상과 시간/원인 관계 연구

Une étude sur la réinterprétation aspectuelle et sur la temporalité/causalité de dès que

불어불문학연구 | 84 | 2010 | 프랑스어와문학

Dès que의 시상적 재해석 현상과 시간/원인 관계 연구

Une étude sur la réinterprétation aspectuelle et sur la temporalité/causalité de dès que

불어불문학연구 | | 84 | 2010 | 프랑스어와문학

정약용의 전제개혁론의 역사적 맥락

The historical meanings of Chong Yak-yong's land reform theory

韓國史學報 | 47 | 2012 | 역사학

보조용언 ‘버리다’의 표현적 의미

On the expressive meanings of a Korean auxiliary predicate 'pelita'

언어와언어학 | 55 | 2012 | 언어학

전제와 함축에 기초한 보조조사의 의미 분석(2) - ‘부터’와 ‘까지’를 중심으로 -

Semantic Analysis of Korean Postpositions of Delimitation based Presupposition and Focus(2) - in the point of ‘puthe’ and ‘kkači’ -

우리말연구 | 28 | 2011 | 한국어와문학

The Encoding of the Active and the Passive Sentences in Terms of Given-New Approach in Relation to Information Structure

언어과학 | 18 | 4 | 2011 | 언어학

주의력결핍 과잉행동장애(ADHD) 아동의 전제의미 추론

Drawing Inferences from the Presuppositions of Sentences in Children with ADHD

언어치료연구 | 20 | 2 | 2011 | 교육학

단순언어장애아동의 전제의미 추론

Drawing Inferences from the Presuppositions of Sentences in Children with Specific Language Impairment(SLI)

언어치료연구 | 21 | 1 | 2012 | 교육학