새터민의 이방성 이해 -소통을 위한 문화담론을 찾아서
Understanding Anisotropy of‘ Saetemin’ - Cultural Discourse for ommunication
한국여성철학 |
17 |
2012 |
여성철학
증권집단소송제도의 개선방안에 관한 고찰
Improvement of the Securities Class Action System
상사판례연구 |
24 |
4 |
2011 |
법학
장르의 전형성과 대학 글쓰기 교육의 한 방향
Typicality of Genre and a Direction for Writing Education in University
작문연구 |
14 |
2012 |
한국어와문학
거리굿의 전형성과 특징
Typicality and Feature of Georigut
한국민속학 |
53 |
2011 |
역사학
식민지 근대성의 사회심리학 : ‘이방인론’을 통해 본 식민지의 근대
Colonial Modernity in Social Psychology : Stranger's Recipe for Modernization in Colonial Korea
언론과 사회 |
20 |
3 |
2012 |
신문방송학
감정 표현 관용구의 범위 설정
Establishing the category of conventional expressions denoting emotional meanings
한국언어문학 |
77 |
2011 |
한국어와문학
언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이
Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
언어적 범주화 단서에 따른 디지털 컨버전스 제품의 지각 차이
Effects of Linguistic Category Cue on Differential Perception of New Digital Convergence Products
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
범주로서의 품사와 품사 전형성 - 명사와 그 중복 범주를 대상으로 -
A part of speech as a category and its typicality
한국학연구 |
39 |
2011 |
기타인문학
구별사의 분석을 통한 중국어 품사의 전형성에 대한 기능적, 동태적 고찰
A Rearch on the Typical Properties of Chinese Parts of Speech with Functional and Alterable System by Analyzing 'Qubieci'
중국문학 |
62 |
2010 |
중국어와문학
구별사의 분석을 통한 중국어 품사의 전형성에 대한 기능적, 동태적 고찰
A Rearch on the Typical Properties of Chinese Parts of Speech with Functional and Alterable System by Analyzing 'Qubieci'
중국문학 |
62 |
|
2010 |
중국어와문학
청년층과 노년층 간 생성이름대기에서 나타난 범주별 전형성 비교 - 의미복잡성 이론에 근거한 이름대기 치료 프로토콜 개발 예비 연구 -
Differential Performance on Generative Naming and Typicality Rating between Young and Older Adults: A Preliminary Study to Develop a Semantic Complexity-Based Naming Treatment for Persons with Neurogenic Communication Disorders
언어치료연구 |
20 |
1 |
2011 |
교육학
브랜드디자인에 있어서 시각적 전형성과 브랜드 혼동 관계
The Relation between Visual Typicality and Brand Confusion in Brand Design
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인
브랜드디자인에 있어서 시각적 전형성과 브랜드 혼동 관계
The Relation between Visual Typicality and Brand Confusion in Brand Design
한국디자인문화학회지 |
16 |
3 |
2010 |
디자인