주거공간의 시각적 차별화를 위한 마감재 혼합적 표현방법 연구
A Study on Mixing Expression Methods of Finish Materials for Visual Differentiation in Housing Space
한국실내디자인학회 논문집 |
20 |
2 |
2011 |
디자인
마감재를 통한 공간감성 표현에 관한 연구
A Study on Expression of Space Emotion by Finishing Materials
한국실내디자인학회 논문집 |
21 |
1 |
2012 |
디자인
매장 인지 요소가 브랜드 아이덴티티 구축에 미치는 효과 - 커피전문 브랜드의 실내환경 요소를 중심으로 -
Effect of Store‘s Cognitive Factor on the Formation of Brand Identity - Focused on the Factor of Interior Environment of Coffee Brand -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
매장 인지 요소가 브랜드 아이덴티티 구축에 미치는 효과 - 커피전문 브랜드의 실내환경 요소를 중심으로 -
Effect of Store‘s Cognitive Factor on the Formation of Brand Identity - Focused on the Factor of Interior Environment of Coffee Brand -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
주거공간 마감재에 대한 오브제개념의 적용특성 연구
A Study on the Application Characteristic of Objet Concept to Materials in Housing Space
한국실내디자인학회 논문집 |
19 |
4 |
2010 |
디자인
주거공간 마감재에 대한 오브제개념의 적용특성 연구
A Study on the Application Characteristic of Objet Concept to Materials in Housing Space
한국실내디자인학회 논문집 |
19 |
4 |
2010 |
디자인