일반교사의 지적장애 학생을 위한 사회과 교수적 수정 지도안 분석
The Analysis of General Teachers' Social Studies Instructional Adaptations for a Student with Intellectual Disability
특수교육학연구 |
45 |
4 |
2011 |
교육학
아동학대 신고에 관련한 교사의 경험과 인식에 관한 연구: 일반교사와 특수교사의 비교를 중심으로
Teachers' Experiences and Perceptions toward Child Abuse Report: A Comparison Teachers of Children without Disabilities and with Disabilities
사회과학연구 |
26 |
1 |
2010 |
기타사회과학
아동학대 신고에 관련한 교사의 경험과 인식에 관한 연구: 일반교사와 특수교사의 비교를 중심으로
Teachers' Experiences and Perceptions toward Child Abuse Report: A Comparison Teachers of Children without Disabilities and with Disabilities
사회과학연구 |
26 |
1 |
2010 |
기타사회과학
특수교사와 일반교사의 교육관, 효과적인 교수-학습방법 및 상호협력관계에 대한 인식 비교
How Special and General Education Teachers See Education? Its’ Impacts on their Teaching Practices and Mutual Understandings
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
특수교사와 일반교사의 교육관, 효과적인 교수-학습방법 및 상호협력관계에 대한 인식 비교
How Special and General Education Teachers See Education? Its’ Impacts on their Teaching Practices and Mutual Understandings
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
일반교사와 특수교사가 인식하는 장애아동의 문제행동과 중재전략 유형 비교
Comparison with Perception of General Education Teachers and Special Education Teachers on Problem Behaviors and Strategies to Manage Problem Behaviors of Students with Disabilities
통합교육연구 |
6 |
2 |
2011 |
특수교육
진단평가와 개별화교육프로그램 과정에서의 가족참여에 대한 일반유치원 통합학급 담당교사와 장애유아 부모의 인식
Perceptions of Inclusive Kindergarten General Education Teachers and Parents of Children with Disabilities about Family Participations in Assessment and IEP
유아특수교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교육학
일반학생과 장애학생에게 일반초등교사가 적용하는 문제행동 중재 유형 비교
Comparing Elementary School Teachers' Intervention Usage for Handling Problem Behaviors between Students with and without Disabilities
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
일반학생과 장애학생에게 일반초등교사가 적용하는 문제행동 중재 유형 비교
Comparing Elementary School Teachers' Intervention Usage for Handling Problem Behaviors between Students with and without Disabilities
정서·행동장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
특수교사와 일반교사의 협력에 관한 연구 고찰
A research review of collaboration between special education teachers and general education teachers
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
특수교사와 일반교사의 협력에 관한 연구 고찰
A research review of collaboration between special education teachers and general education teachers
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
일반교사와 특수교사에 대한 사회적 지지가 직무만족에 미치는 영향: 상사, 동료 및 가족의 지지를 중심으로
Comparison the effect of social support for general education and special education teachers upon their job satisfaction
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
일반교사와 특수교사에 대한 사회적 지지가 직무만족에 미치는 영향: 상사, 동료 및 가족의 지지를 중심으로
Comparison the effect of social support for general education and special education teachers upon their job satisfaction
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육