금성 위상변화 모형을 활용한 중학생의 천동설 개념 변화
Conceptual Changes on Geocentricism of Middle School Students Using the Phase Model of the Venus
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
금성 위상변화 모형을 활용한 중학생의 천동설 개념 변화
Conceptual Changes on Geocentricism of Middle School Students Using the Phase Model of the Venus
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
생물Ⅰ ‘유전’ 단원에서 발생학습 모형을 적용한 수업의 효과
The Effects of Utilizing Generative Learning Method in Teaching of 'Genetics' in Biology I Textbook
교원교육 |
26 |
3 |
2010 |
교육학
생물Ⅰ ‘유전’ 단원에서 발생학습 모형을 적용한 수업의 효과
The Effects of Utilizing Generative Learning Method in Teaching of 'Genetics' in Biology I Textbook
교원교육 |
26 |
3 |
2010 |
교육학
과학교과에서 빛의 합성과 원추세포 기능의 통합적 이해를 위한 탐구학습 프로그램의 개발과 적용 효과
Development and Application Effects of Inquiry Learning Program for Integrative Understanding of Light Synthesis and the Function of Cone Cell in Science Textbooks
교사교육연구 |
50 |
2 |
2011 |
교사교육
달의 운동에 관한 초등학생들의 대안개념 및 인지갈등 상황 후 변화
Elementary School Children's Alternative Conceptual Types and Change After Conflict Situations on the Movement of the Moon
한국과학교육학회지 |
30 |
8 |
2010 |
교육학
달의 운동에 관한 초등학생들의 대안개념 및 인지갈등 상황 후 변화
Elementary School Children's Alternative Conceptual Types and Change After Conflict Situations on the Movement of the Moon
한국과학교육학회지 |
30 |
8 |
2010 |
교육학
이론기반관점으로 본 초등학생의 ‘입지’ 개념 변화 과정
Understanding Primary School Students' Conceptual Change of 'Location'Through Theory-Based View
한국지리환경교육학회지 |
19 |
3 |
2011 |
지리학
초등 과학수업에서 지구와 달의 운동 개념변화를 위한 수업모듈의 개발 및 적용
Development and Application of Instructional Module for the Conceptual Change of the Earth and Moon's Movement in the Elementary Science Class
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
초등 과학수업에서 지구와 달의 운동 개념변화를 위한 수업모듈의 개발 및 적용
Development and Application of Instructional Module for the Conceptual Change of the Earth and Moon's Movement in the Elementary Science Class
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학