개별화 교육 계획

연구분야 : B120200 사회과학 > 교육학 > 교육과정

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105547

STNet ID : 1003302

한자 : 個別化敎育計劃
영어 : individualized education plan

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

IEP

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

교육 목표 [ 敎育目標 ]

applies (적용 방법/이론)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

개별화 교육과정 () [ 個別化敎育課程 ]

applies (적용 방법/이론)

 

a04-09 저작(창작)물/정보 저작(창작)물/정보

교육 내용 () [ 敎育內容 ]

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행에 대한 유아특수교사의 인식: 개별화 교육과정 운영 지원 프로그램 개발을 위한 기초 연구

Early Childhood Special Education Teacher Perceptions on Implementing IEPs Based on General Early Childhood Curriculum : Implications for Developing Individualized Curriculum Support Program

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

지적 및 자폐성 장애학생 운동수행 평가도구(MPP)의 표준화

Standardization of Motor Performance Profile(MPP) by Students with Intellectual and Autistic Disorders

한국특수체육학회지 | 20 | 3 | 2012 | 특수/장애인체육

청각장애학교 교사의 교육과정과 개별화교육계획의 구조에 대한 인식

The Perception on Structural Relationships between Hearing Impaired School Teachers’ Curriculum and Individualized Education Program

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

일반유치원 통합학급 담당교사의 개별화교육프로그램과 가족참여에 대한 인식

General education teachers’ perceptions about Individualized Education Program(IEP) and family participations in Kindergarten

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용

An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

ICF-CY의 장애학생 IEP적용을 위한 기초 연구

Basic Research of Utilizing ICF-CY for the development of the IEP for students with disabilities

지체.중복.건강장애연구 | 55 | 3 | 2012 | 교육학

자폐 학생 개별화 교육 프로그램이 적용된 통합체육 수업에 관한 사례연구

Case Study of Inclusive Physical Education with Individualized Educational Program for Students with Autism

한국특수체육학회지 | 20 | 1 | 2012 | 특수/장애인체육

ICF-CY의 장애학생 IEP적용을 위한 기초 연구

Basic Research of Utilizing ICF-CY for the development of the IEP for students with disabilities

지체.중복.건강장애연구 | 55 | 3 | 2012 | 교육학

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행요소 타당화

A Validation of Components for Implementing Individualized Educational Programs Based on General Early Childhood Curriculum for Preschoolers with Disabilities

유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행에 대한 유아특수교사의 인식: 개별화 교육과정 운영 지원 프로그램 개발을 위한 기초 연구

Early Childhood Special Education Teacher Perceptions on Implementing IEPs Based on General Early Childhood Curriculum : Implications for Developing Individualized Curriculum Support Program

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행요소 타당화

A Validation of Components for Implementing Individualized Educational Programs Based on General Early Childhood Curriculum for Preschoolers with Disabilities

유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학

시각장애학교의 개별화교육계획 실태 및 개선 방안

The Current Status and Improvement Directions of Individualized Education Programs at Special Schools for Students with Visual Impairments

시각장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

시각장애학교의 개별화교육계획 실태 및 개선 방안

The Current Status and Improvement Directions of Individualized Education Programs at Special Schools for Students with Visual Impairments

시각장애연구 | 26 | 2 | 2010 | 특수교육

일반유치원 통합학급 담당교사의 개별화교육프로그램과 가족참여에 대한 인식

General education teachers’ perceptions about Individualized Education Program(IEP) and family participations in Kindergarten

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

특수교육 대상학생 개별화교육계획 작성과 운영의 개선방안 연구

A Review on the Issues Related to Individualized Education Plan(IEP) for student with developmental disability and Alternatives for its Revision

지적장애연구 | 13 | 2 | 2011 | 사회과학일반

자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과

The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과

The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

특수교육 대상학생 개별화교육계획 작성과 운영의 개선방안 연구

A Review on the Issues Related to Individualized Education Plan(IEP) for student with developmental disability and Alternatives for its Revision

지적장애연구 | 13 | 2 | 2011 | 사회과학일반

자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과

The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과

The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

학습장애 학생의 자기 결정 기술이 포함된 IEP 개발 및 시행이 통합학급 교사의 자기 결정 인식에 미치는 효과에 관한 질적 연구

A Qualitative Research on the Perception of Teacher regarding Self-Determination Skills in IEP Plan for the Students with Learning Disability

교육종합연구 | 8 | 3 | 2010 | 교육학

학습장애 학생의 자기 결정 기술이 포함된 IEP 개발 및 시행이 통합학급 교사의 자기 결정 인식에 미치는 효과에 관한 질적 연구

A Qualitative Research on the Perception of Teacher regarding Self-Determination Skills in IEP Plan for the Students with Learning Disability

교육종합연구 | 8 | 3 | 2010 | 교육학

개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구

Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구

Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

어린이집 장애전담교사의 개별화교육프로그램 실행 현황과 영향 요인분석

A Survey on IEP Implementation Status and Effect Factors of Teachers for Children with Special Needs in Child Care and Education Settings

한국보육학회지 | 11 | 4 | 2011 | 영유아복지

개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구

Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구

Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 1 | 2010 | 교육학

Stability of the IEP Status of Student’s in the United States: Analyses of the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort

The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 미국 초등학생 개별화교육계획의 안정성 분석

특수교육학연구 | 45 | 4 | 2011 | 교육학

Stability of the IEP Status of Student’s in the United States: Analyses of the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort

The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 미국 초등학생 개별화교육계획의 안정성 분석

특수교육학연구 | 45 | 4 | 2011 | 교육학

청각장애 특수학교의 개별화교육계획 수립과 운영에 대한 질적 연구

A Qualitative Study on the Implementation and Operation of Individualized Education Plan in Special School for Students with Hearing Impairments

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

개별화교육계획의 실제 및 교사 요구

Practices and Teacher Needs for Individualized Education Plan

특수아동교육연구 | 13 | 4 | 2011 | 교육학

Kooperative Erstellung und Fortschreibung individueller Förderpläne (KEFF): Konzeption und Evaluation eines Lehrertrainings - Einschätzung aus der Teilnehmerperspektive -

협력적 접근을 통한 개별화교육계획의 구안과 실행 (KEFF): 교사 연수 프로그램의 개발과 효과에 관한 연구 - 교사인식을 중심으로 -

교육의 이론과 실천 | 16 | 3 | 2011 | 교육철학/사상

특수교육대상 유아 부모의 개별화교육프로그램에 대한 이해와 참여 실태 및 만족도

The Parents’ Understanding, Satisfaction and Participation on Individualized Education Program of their Young Children with Special Needs

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학

특수교육대상 유아 부모의 개별화교육프로그램에 대한 이해와 참여 실태 및 만족도

The Parents’ Understanding, Satisfaction and Participation on Individualized Education Program of their Young Children with Special Needs

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학