장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행에 대한 유아특수교사의 인식: 개별화 교육과정 운영 지원 프로그램 개발을 위한 기초 연구
Early Childhood Special Education Teacher Perceptions on Implementing IEPs Based on General Early Childhood Curriculum : Implications for Developing Individualized Curriculum Support Program
유아특수교육연구 |
12 |
1 |
2012 |
교육학
지적 및 자폐성 장애학생 운동수행 평가도구(MPP)의 표준화
Standardization of Motor Performance Profile(MPP) by Students with Intellectual and Autistic Disorders
한국특수체육학회지 |
20 |
3 |
2012 |
특수/장애인체육
청각장애학교 교사의 교육과정과 개별화교육계획의 구조에 대한 인식
The Perception on Structural Relationships between Hearing Impaired School Teachers’ Curriculum and Individualized Education Program
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학
개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용
An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.
정서·행동장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용
An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.
정서·행동장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
일반유치원 통합학급 담당교사의 개별화교육프로그램과 가족참여에 대한 인식
General education teachers’ perceptions about Individualized Education Program(IEP) and family participations in Kindergarten
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
개인중심계획: 발달장애인의 개별화계획 개발을 위한 적용
An Application of Person-Centered Planning to the Development of Individualized Plans for Persons with Developmental Disabilities.
정서·행동장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
ICF-CY의 장애학생 IEP적용을 위한 기초 연구
Basic Research of Utilizing ICF-CY for the development of the IEP for students with disabilities
지체.중복.건강장애연구 |
55 |
3 |
2012 |
교육학
자폐 학생 개별화 교육 프로그램이 적용된 통합체육 수업에 관한 사례연구
Case Study of Inclusive Physical Education with Individualized Educational Program for Students with Autism
한국특수체육학회지 |
20 |
1 |
2012 |
특수/장애인체육
ICF-CY의 장애학생 IEP적용을 위한 기초 연구
Basic Research of Utilizing ICF-CY for the development of the IEP for students with disabilities
지체.중복.건강장애연구 |
55 |
3 |
2012 |
교육학
장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행요소 타당화
A Validation of Components for Implementing Individualized Educational Programs Based on General Early Childhood Curriculum for Preschoolers with Disabilities
유아특수교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교육학
장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행에 대한 유아특수교사의 인식: 개별화 교육과정 운영 지원 프로그램 개발을 위한 기초 연구
Early Childhood Special Education Teacher Perceptions on Implementing IEPs Based on General Early Childhood Curriculum : Implications for Developing Individualized Curriculum Support Program
유아특수교육연구 |
12 |
1 |
2012 |
교육학
장애 유아를 위한 일반 유아교육과정 기반의 개별화교육계획 실행요소 타당화
A Validation of Components for Implementing Individualized Educational Programs Based on General Early Childhood Curriculum for Preschoolers with Disabilities
유아특수교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교육학
시각장애학교의 개별화교육계획 실태 및 개선 방안
The Current Status and Improvement Directions of Individualized Education Programs at Special Schools for Students with Visual Impairments
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
시각장애학교의 개별화교육계획 실태 및 개선 방안
The Current Status and Improvement Directions of Individualized Education Programs at Special Schools for Students with Visual Impairments
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
일반유치원 통합학급 담당교사의 개별화교육프로그램과 가족참여에 대한 인식
General education teachers’ perceptions about Individualized Education Program(IEP) and family participations in Kindergarten
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
특수교육 대상학생 개별화교육계획 작성과 운영의 개선방안 연구
A Review on the Issues Related to Individualized Education Plan(IEP) for student with developmental disability and Alternatives for its Revision
지적장애연구 |
13 |
2 |
2011 |
사회과학일반
자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과
The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과
The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
특수교육 대상학생 개별화교육계획 작성과 운영의 개선방안 연구
A Review on the Issues Related to Individualized Education Plan(IEP) for student with developmental disability and Alternatives for its Revision
지적장애연구 |
13 |
2 |
2011 |
사회과학일반
자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과
The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
자기결정 기술이 포함된 개별화교육프로그램이 통합된 학습장애 아동의 학업성취 및 자기결정 행동에 미치는 효과
The Effects of Self-Determination Skills in IEP Plan on Academic Achievement and the Use of Self-Determination Skills for the Students with Learning Disability in Inclusive Classroom
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
학습장애 학생의 자기 결정 기술이 포함된 IEP 개발 및 시행이 통합학급 교사의 자기 결정 인식에 미치는 효과에 관한 질적 연구
A Qualitative Research on the Perception of Teacher regarding Self-Determination Skills in IEP Plan for the Students with Learning Disability
교육종합연구 |
8 |
3 |
2010 |
교육학
학습장애 학생의 자기 결정 기술이 포함된 IEP 개발 및 시행이 통합학급 교사의 자기 결정 인식에 미치는 효과에 관한 질적 연구
A Qualitative Research on the Perception of Teacher regarding Self-Determination Skills in IEP Plan for the Students with Learning Disability
교육종합연구 |
8 |
3 |
2010 |
교육학
개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구
Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구
Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
어린이집 장애전담교사의 개별화교육프로그램 실행 현황과 영향 요인분석
A Survey on IEP Implementation Status and Effect Factors of Teachers for Children with Special Needs in Child Care and Education Settings
한국보육학회지 |
11 |
4 |
2011 |
영유아복지
개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구
Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
개별화교육프로그램 작성과 운영과정에 대한 미국 특수교사의 인식에 미치는 변인에 관한 연구
Factors Related to Special Educators' Perception of the IEP Process
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
Stability of the IEP Status of Student’s in the United States: Analyses of the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort
The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 미국 초등학생 개별화교육계획의 안정성 분석
특수교육학연구 |
45 |
4 |
2011 |
교육학
Stability of the IEP Status of Student’s in the United States: Analyses of the Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort
The Early Childhood Longitudinal Study-Kindergarten Cohort를 이용한 미국 초등학생 개별화교육계획의 안정성 분석
특수교육학연구 |
45 |
4 |
2011 |
교육학
청각장애 특수학교의 개별화교육계획 수립과 운영에 대한 질적 연구
A Qualitative Study on the Implementation and Operation of Individualized Education Plan in Special School for Students with Hearing Impairments
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
개별화교육계획의 실제 및 교사 요구
Practices and Teacher Needs for Individualized Education Plan
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
Kooperative Erstellung und Fortschreibung individueller Förderpläne (KEFF): Konzeption und Evaluation eines Lehrertrainings - Einschätzung aus der Teilnehmerperspektive -
협력적 접근을 통한 개별화교육계획의 구안과 실행 (KEFF): 교사 연수 프로그램의 개발과 효과에 관한 연구 - 교사인식을 중심으로 -
교육의 이론과 실천 |
16 |
3 |
2011 |
교육철학/사상
특수교육대상 유아 부모의 개별화교육프로그램에 대한 이해와 참여 실태 및 만족도
The Parents’ Understanding, Satisfaction and Participation on Individualized Education Program of their Young Children with Special Needs
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학
특수교육대상 유아 부모의 개별화교육프로그램에 대한 이해와 참여 실태 및 만족도
The Parents’ Understanding, Satisfaction and Participation on Individualized Education Program of their Young Children with Special Needs
유아특수교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교육학