우리나라와 싱가포르의 초등학교 과학 교과서에 제시된 물리 영역 탐구 활동의 특징 비교
A Comparative Study on Physics Inquiry Activities in Science Textbooks for Primary School in Korea and Singapore
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학
중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석
An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
1 |
2010 |
교과교육학
중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석
An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks
교과교육학연구 |
14 |
1 |
2010 |
교과교육학
2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색
Exploration of Science Teachers' Informal Mentoring Experience in their First Years and their Professional Development
교과교육학연구 |
16 |
2 |
2012 |
교과교육학
고등학교 ‘과학’ 교과서와 신문 기사에 제시된 과학 용어 분석
Analysis of Scientific Terminology presented in a High School 'Science' Textbook and Newspaper Articles
교과교육학연구 |
16 |
1 |
2012 |
교과교육학
빛 단원에서 반사와 굴절을 나타내는 화살표에 대한 중학생들의 개념 조사
The Analysis of Middle Students' Conceptions on the Arrows expressing reflection and refraction in the Light Unit of Science Textbooks
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
빛 단원에서 반사와 굴절을 나타내는 화살표에 대한 중학생들의 개념 조사
The Analysis of Middle Students' Conceptions on the Arrows expressing reflection and refraction in the Light Unit of Science Textbooks
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
일본과 싱가포르 교과서에 제시된 과학사 내용 분석: 한국 과학 교과서와의 비교
Analysis of the History of Science in Science Textbooks of Japan and Singapore : Comparison with Korea
학습자중심교과교육연구 |
11 |
1 |
2011 |
교과교육학
초등학교 5, 6학년 과학교과서 집필자가 겪은 어려움과 대처 방법 : 근거이론을 중심으로
Difficulties and Coping Methods Encountered by Authors of 5th and 6th Grade Science Textbooks: Based on Grounded Theory
한국과학교육학회지 |
31 |
8 |
2011 |
교육학
특수 학교 기본교육과정의 과학교과서 내용의 오류 분석 - 지구영역을 중심으로-
Analysis of Errors in the Contents for Science Textbook of Basic Curriculum for Special School - Centering on the Realm of Earth -
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학
특수 학교 기본교육과정의 과학교과서 내용의 오류 분석 - 지구영역을 중심으로-
Analysis of Errors in the Contents for Science Textbook of Basic Curriculum for Special School - Centering on the Realm of Earth -
특수아동교육연구 |
12 |
3 |
2010 |
교육학