과학 교과서

연구분야 : B121202 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 과학교육학

클래스 : 교재/재료

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105558

STNet ID : 1003312

한자 : 科學敎科書
영어 : science textbook

a04-03 교재·자료

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

과목별

a04-03 교재·자료 교재/재료

교과서 () [ 敎科書 ]

우리나라와 싱가포르의 초등학교 과학 교과서에 제시된 물리 영역 탐구 활동의 특징 비교

A Comparative Study on Physics Inquiry Activities in Science Textbooks for Primary School in Korea and Singapore

과학교육연구지 | 36 | 1 | 2012 | 과학교육학

중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석

An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

중학교 교과서 물리 단원에 사용된 화살표의 유형 및 문제점 분석

An Analysis of Arrow Types in Physics Chapters of Middle School Science Textbooks

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

2007 개정 중학교 과학 교과서에 나타난 21세기 글로벌 과학적 소양의 탐색

Exploration of Science Teachers' Informal Mentoring Experience in their First Years and their Professional Development

교과교육학연구 | 16 | 2 | 2012 | 교과교육학

고등학교 ‘과학’ 교과서와 신문 기사에 제시된 과학 용어 분석

Analysis of Scientific Terminology presented in a High School 'Science' Textbook and Newspaper Articles

교과교육학연구 | 16 | 1 | 2012 | 교과교육학

빛 단원에서 반사와 굴절을 나타내는 화살표에 대한 중학생들의 개념 조사

The Analysis of Middle Students' Conceptions on the Arrows expressing reflection and refraction in the Light Unit of Science Textbooks

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

빛 단원에서 반사와 굴절을 나타내는 화살표에 대한 중학생들의 개념 조사

The Analysis of Middle Students' Conceptions on the Arrows expressing reflection and refraction in the Light Unit of Science Textbooks

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

일본과 싱가포르 교과서에 제시된 과학사 내용 분석: 한국 과학 교과서와의 비교

Analysis of the History of Science in Science Textbooks of Japan and Singapore : Comparison with Korea

학습자중심교과교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교과교육학

초등학교 5, 6학년 과학교과서 집필자가 겪은 어려움과 대처 방법 : 근거이론을 중심으로

Difficulties and Coping Methods Encountered by Authors of 5th and 6th Grade Science Textbooks: Based on Grounded Theory

한국과학교육학회지 | 31 | 8 | 2011 | 교육학

특수 학교 기본교육과정의 과학교과서 내용의 오류 분석 - 지구영역을 중심으로-

Analysis of Errors in the Contents for Science Textbook of Basic Curriculum for Special School - Centering on the Realm of Earth -

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

특수 학교 기본교육과정의 과학교과서 내용의 오류 분석 - 지구영역을 중심으로-

Analysis of Errors in the Contents for Science Textbook of Basic Curriculum for Special School - Centering on the Realm of Earth -

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학