과학의 본성

연구분야 : B121202 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 과학교육학

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105563

STNet ID : 1003314

한자 : 科學--本性
영어 : Nature of Science

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

d02-01 사회제도 사회제도

과학과 교육과정 () [ 科學課敎育課程 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

과학 지식 [ 科學知識 ]

과학적 관찰의 이론의존성에 대한 교사와 학생의 이해 조사

Investigation of science teachers' and students' comprehension of theory-laden scientific observation

한국과학교육학회지 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

과학적 관찰의 이론의존성에 대한 교사와 학생의 이해 조사

Investigation of science teachers' and students' comprehension of theory-laden scientific observation

한국과학교육학회지 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

유아교사의 STS 인식에 따른 과학 교수 실제 분석

An analysis of the effects of kindergarten teachers’ perceptions of science technology and society studies on their science teaching

유아교육연구 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

초등과학 영재교사와 일반교사의 과학교육에 대한 신념 비교

Comparison of Beliefs in Science Education of Elementary Teachers for the Gifted and General Teachers

과학교육연구지 | 35 | 2 | 2011 | 과학교육학

탐구중심 생물수업이 예비 과학교사의 과학의 본성 및 과학의 정의적 영역에 미치는 영향

Effect of Inquiry-based Biology Program on Pre-service Science Teachers' Perceptions on the Nature of Science and Affective Domain of Science

한국과학교육학회지 | 32 | 5 | 2012 | 교육학

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

중학교 과학영재들의 과학의 본성에 대한 인식 분석

Analyzing Science-gifted Middle School Students' Understandings of Nature of Science (NOS)

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

과학의 본성에 대한 명시적인 수업이 예비 과학교사들의 인식 변화에 미치는 효과

The Effect of Explicit Instructions Related to Nature of Science on Pre-service Science Teachers' Perception Change

과학철학 | 13 | 1 | 2010 | 철학

과학의 본성에 대한 명시적인 수업이 예비 과학교사들의 인식 변화에 미치는 효과

The Effect of Explicit Instructions Related to Nature of Science on Pre-service Science Teachers' Perception Change

과학철학 | 13 | 1 | 2010 | 철학

과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과

The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과

The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

원자모형에 기초한 예비과학교사들의 과학의 본성에 대한 인식

Recognition of the Nature of Science by Preservice Science Teachers on the Basis of the Atomic Model

한국과학교육학회지 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

예비 초등 교사의 물리와 생물에 관한 관점

Preservice Elementary Teachers' Views about Physics and Biology

교원교육 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

과학의 본성에 대한 유치원 교사의 인식 조사

A Study on Kindergarten Teachers' Perception of the Nature of Science

미래유아교육학회지 | 19 | 1 | 2012 | 교육학

새로운 과학의 본성 흐름도를 바탕으로 한 과학의 본성에 대한 고등학생들의 믿음 탐색 : 별의 분광형 실험을 중심으로

High Exploring School Students' Beliefs about the Nature of Science through a New NOS Flow Map : the Experiments of Spectral Classification of Stars

한국교원교육연구 | 29 | 2 | 2012 | 교육학

예비 생물교사의 과학의 본성과 인간의 기원에 대한 인식 조사: 종교배경을 중심으로

Pre-Service Biology Teachers' Views of the Nature of Science and the Origins of Human Beings: Focusing on Religions

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

예비 생물교사의 과학의 본성과 인간의 기원에 대한 인식 조사: 종교배경을 중심으로

Pre-Service Biology Teachers' Views of the Nature of Science and the Origins of Human Beings: Focusing on Religions

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학