과학적 관찰의 이론의존성에 대한 교사와 학생의 이해 조사
Investigation of science teachers' and students' comprehension of theory-laden scientific observation
한국과학교육학회지 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
과학적 관찰의 이론의존성에 대한 교사와 학생의 이해 조사
Investigation of science teachers' and students' comprehension of theory-laden scientific observation
한국과학교육학회지 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유아교사의 STS 인식에 따른 과학 교수 실제 분석
An analysis of the effects of kindergarten teachers’ perceptions of science technology and society studies on their science teaching
유아교육연구 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
초등과학 영재교사와 일반교사의 과학교육에 대한 신념 비교
Comparison of Beliefs in Science Education of Elementary Teachers for the Gifted and General Teachers
과학교육연구지 |
35 |
2 |
2011 |
과학교육학
탐구중심 생물수업이 예비 과학교사의 과학의 본성 및 과학의 정의적 영역에 미치는 영향
Effect of Inquiry-based Biology Program on Pre-service Science Teachers' Perceptions on the Nature of Science and Affective Domain of Science
한국과학교육학회지 |
32 |
5 |
2012 |
교육학
초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석
Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석
Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
중학교 과학영재들의 과학의 본성에 대한 인식 분석
Analyzing Science-gifted Middle School Students' Understandings of Nature of Science (NOS)
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
과학의 본성에 대한 명시적인 수업이 예비 과학교사들의 인식 변화에 미치는 효과
The Effect of Explicit Instructions Related to Nature of Science on Pre-service Science Teachers' Perception Change
과학철학 |
13 |
1 |
2010 |
철학
과학의 본성에 대한 명시적인 수업이 예비 과학교사들의 인식 변화에 미치는 효과
The Effect of Explicit Instructions Related to Nature of Science on Pre-service Science Teachers' Perception Change
과학철학 |
13 |
1 |
2010 |
철학
과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과
The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
과학 영재를 대상으로 한 명시적 과학의 본성 프로그램의 효과
The effects of explicit instructions on nature of science for the science-gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
원자모형에 기초한 예비과학교사들의 과학의 본성에 대한 인식
Recognition of the Nature of Science by Preservice Science Teachers on the Basis of the Atomic Model
한국과학교육학회지 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
예비 초등 교사의 물리와 생물에 관한 관점
Preservice Elementary Teachers' Views about Physics and Biology
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
과학의 본성에 대한 유치원 교사의 인식 조사
A Study on Kindergarten Teachers' Perception of the Nature of Science
미래유아교육학회지 |
19 |
1 |
2012 |
교육학
새로운 과학의 본성 흐름도를 바탕으로 한 과학의 본성에 대한 고등학생들의 믿음 탐색 : 별의 분광형 실험을 중심으로
High Exploring School Students' Beliefs about the Nature of Science through a New NOS Flow Map : the Experiments of Spectral Classification of Stars
한국교원교육연구 |
29 |
2 |
2012 |
교육학
예비 생물교사의 과학의 본성과 인간의 기원에 대한 인식 조사: 종교배경을 중심으로
Pre-Service Biology Teachers' Views of the Nature of Science and the Origins of Human Beings: Focusing on Religions
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
예비 생물교사의 과학의 본성과 인간의 기원에 대한 인식 조사: 종교배경을 중심으로
Pre-Service Biology Teachers' Views of the Nature of Science and the Origins of Human Beings: Focusing on Religions
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학