사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 강화: 연구문헌에 나타난 예비 교사 교육과정과 전문성개발 과정의 특징
Building Social Studies Teachers’ Capacities for Technology Integration into Classroom: The Characteristics of Pre-service Teacher Education and Professional Development Programs Based on Empirical Studies
사회과교육연구 |
18 |
2 |
2011 |
사회교육학
교육 시장화 시대의 교사 전문성
The Teacher's Professionalism in Market-Based Education Policy Era
교육철학연구 |
33 |
3 |
2011 |
교육학
교직 과목 교육심리학의 운영 현황과 과제
Current State and Future Tasks of Educational Psychology for More Effective Teacher Training
교육심리연구 |
25 |
3 |
2011 |
교육학
테크놀로지 내용교수지식(TPACK) 역량에 대한 예비교사의 인식 분석
A Survey on the Differences of Pre-service Teachers' Perception of the Technology, Pedagogy, and Content Knowledge (TPACK)
한국교원교육연구 |
28 |
4 |
2011 |
교육학
블랜디드 러닝에서 특수교육 교사의 역량 규명을 위한 기초연구
The Study on Identifying the Competencies for Special Education Teachers in the Blended Learning
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
블랜디드 러닝에서 특수교육 교사의 역량 규명을 위한 기초연구
The Study on Identifying the Competencies for Special Education Teachers in the Blended Learning
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
초등교사의 직무역량 인식과 직무성과에 관한 연구
International Civic and Citizenship Education Study(ICCS) and the Implications of Civic Education in Korea
역량개발학습연구(구 한국HRD연구) |
6 |
3 |
2011 |
교육학
사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 이해
Understanding of the Social Studies Teachers' Capacities for Technology Integration
중등교육연구 |
58 |
2 |
2010 |
교육학
사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 이해
Understanding of the Social Studies Teachers' Capacities for Technology Integration
중등교육연구 |
58 |
2 |
2010 |
교육학