수학 수업에서 요구되는 교사 지식에 대한 평가 기준 재탐색
The Study on the Investigation of the Evaluation Standards for Mathematics Teaching Focused on Teacher's Knowledge
수학교육 논문집 |
26 |
1 |
2012 |
수학교육학
특수교사의 교과교육 전문성 향상을 위한 내용교수지식 계발 탐색
Preliminary Study of Developing a Pedagogical Content Knowledge of Special Education Teachers
특수교육재활과학연구 |
50 |
1 |
2011 |
기타사회과학
2007 개정 사회교과서 적용에 따른 초등 교사의 사회 수업 변화 -초등학교 4학년 사회교과서 활용을 중심으로-
A Study on Change in the Elementary Social Studies Instruction Related to Applying the 2007 Revised Textbook - Focusing on use of the 4th grade textbook -
사회과교육연구 |
18 |
2 |
2011 |
사회교육학
과학영재 교수방법에 대한 초등과학 영재교사의 지식에 대한 사례연구
A Case Study on Elementary Teachers' Knowledge in Teaching Method for the Science-Gifted Students
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학
중학교 체육교사의 축구스포츠클럽 지도경험에 대한 문화기술적 이해
An ethnographic understanding of middle school physical education teachers’ experiences coaching 'school sports club‘
한국스포츠교육학회지 |
18 |
3 |
2011 |
체육
수학 교과에서의 교사 지식에 기초한 반성적 수업 평가에 관한 연구
A study on the reflective teaching evaluation based on teacher knowledge in school mathematics
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs
수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs
수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
수업 상황에 관한 교사 지식의 평가 요소 탐색
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on Teaching Contexts
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
수업 상황에 관한 교사 지식의 평가 요소 탐색
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on Teaching Contexts
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
테크놀로지 내용교수지식(TPACK) 역량에 대한 예비교사의 인식 분석
A Survey on the Differences of Pre-service Teachers' Perception of the Technology, Pedagogy, and Content Knowledge (TPACK)
한국교원교육연구 |
28 |
4 |
2011 |
교육학
초등 영어교사의 개인적 실천 지식의 형성과 사용
영어교육연구 |
23 |
2 |
2011 |
영어와문학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 |
48 |
1 |
2010 |
교육학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 |
48 |
1 |
2010 |
교육학
교사공동체의 실천적 지식
Teacher Community's Practical Knowledge
한국교원교육연구 |
27 |
1 |
2010 |
교육학
교사공동체의 실천적 지식
Teacher Community's Practical Knowledge
한국교원교육연구 |
27 |
1 |
2010 |
교육학
교사의 지식 및 정의적 특성과 효과적인 수업행동의 인과관계 연구
A Study on the Causal Relationships among Teacher's Knowledge, Affective Characteristics and Effective Teaching Behaviors
학습자중심교과교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교과교육학
Knowledge Variation of Teachers in Middle-School Mathematics Classrooms
중학교 수학수업에 나타난 다양한 형태의 교사지식 분석 및 고찰
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
Knowledge Variation of Teachers in Middle-School Mathematics Classrooms
중학교 수학수업에 나타난 다양한 형태의 교사지식 분석 및 고찰
수학교육학연구 |
20 |
3 |
2010 |
수학교육학
교사의 학습자 이해 지식에 초점을 둔 수학 수업평가 요소 탐색
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on Understanding of Learners
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
교사의 학습자 이해 지식에 초점을 둔 수학 수업평가 요소 탐색
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on Understanding of Learners
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
수학 수업의 교사 지식에 관한 평가 요소 탐색 - 교수‧학습 방법 및 평가를 중심으로 -
The Study on the Investigation of the Mathematics Teaching Evaluation Standards Focused on Teaching and Learning Methods and Assessment
한국학교수학회논문집 |
14 |
3 |
2011 |
교육학