Exploring Beliefs and Stated-Actions of a Preservice Mathematics Teacher
예비교사의 수학교수학습에 대한 신념체계와 기술된 수업행동 분석
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
Exploring Beliefs and Stated-Actions of a Preservice Mathematics Teacher
예비교사의 수학교수학습에 대한 신념체계와 기술된 수업행동 분석
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
중등 과학교사의 수업 실행 전문성의 발달과 학습 틀
A Framework for Progression in the Professional Development and Learning of Secondary Science Teachers' Teaching Practice
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
중등 과학교사의 수업 실행 전문성의 발달과 학습 틀
A Framework for Progression in the Professional Development and Learning of Secondary Science Teachers' Teaching Practice
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
The Analysis of Mathematics Curriculum Materials: Addition and Subtraction in Grade 3
수학교과 교육과정도서 분석: 초등 3학년의 덧셈과 뺄셈 단원을 중심으로
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
The Analysis of Mathematics Curriculum Materials: Addition and Subtraction in Grade 3
수학교과 교육과정도서 분석: 초등 3학년의 덧셈과 뺄셈 단원을 중심으로
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
국어과 교사 전문성 신장 연구의 방향 검토 - 읽기 영역을 중심으로
Examination About Research of Korean language teachers'professionalism
배달말 |
47 |
2010 |
한국어와문학
국어과 교사 전문성 신장 연구의 방향 검토 - 읽기 영역을 중심으로
Examination About Research of Korean language teachers'professionalism
배달말 |
|
47 |
2010 |
한국어와문학
Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs
수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs
수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
A Study on Teacher Community for Professional Development
전문성 향상을 위한 교사 커뮤니티에 관한 고찰
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
교사 학습의 협력적 과정을 이해하기 위한 상황화된 담화 접근법과 분석 사례
Understanding the Collaborative Process of Teacher Learning: Situated Discourse Approach and Case Analysis
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학
교사 학습의 협력적 과정을 이해하기 위한 상황화된 담화 접근법과 분석 사례
Understanding the Collaborative Process of Teacher Learning: Situated Discourse Approach and Case Analysis
한국교원교육연구 |
27 |
3 |
2010 |
교육학