교사학습

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105603

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

교수 학습 () [ 敎授學習 ]

Exploring Beliefs and Stated-Actions of a Preservice Mathematics Teacher

예비교사의 수학교수학습에 대한 신념체계와 기술된 수업행동 분석

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

Exploring Beliefs and Stated-Actions of a Preservice Mathematics Teacher

예비교사의 수학교수학습에 대한 신념체계와 기술된 수업행동 분석

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

중등 과학교사의 수업 실행 전문성의 발달과 학습 틀

A Framework for Progression in the Professional Development and Learning of Secondary Science Teachers' Teaching Practice

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

중등 과학교사의 수업 실행 전문성의 발달과 학습 틀

A Framework for Progression in the Professional Development and Learning of Secondary Science Teachers' Teaching Practice

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

The Analysis of Mathematics Curriculum Materials: Addition and Subtraction in Grade 3

수학교과 교육과정도서 분석: 초등 3학년의 덧셈과 뺄셈 단원을 중심으로

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

The Analysis of Mathematics Curriculum Materials: Addition and Subtraction in Grade 3

수학교과 교육과정도서 분석: 초등 3학년의 덧셈과 뺄셈 단원을 중심으로

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

국어과 교사 전문성 신장 연구의 방향 검토 - 읽기 영역을 중심으로

Examination About Research of Korean language teachers'professionalism

배달말 | 47 | 2010 | 한국어와문학

국어과 교사 전문성 신장 연구의 방향 검토 - 읽기 영역을 중심으로

Examination About Research of Korean language teachers'professionalism

배달말 | | 47 | 2010 | 한국어와문학

Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs

수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점

한국학교수학회논문집 | 13 | 4 | 2010 | 교육학

Promoting Teacher Learning: Implications for Designing Professional Development Programs

수학교사의 수업전문성 신장을 위한 교사 연수 프로그램 개발의 기본 관점

한국학교수학회논문집 | 13 | 4 | 2010 | 교육학

A Study on Teacher Community for Professional Development

전문성 향상을 위한 교사 커뮤니티에 관한 고찰

한국학교수학회논문집 | 14 | 2 | 2011 | 교육학

교사 학습의 협력적 과정을 이해하기 위한 상황화된 담화 접근법과 분석 사례

Understanding the Collaborative Process of Teacher Learning: Situated Discourse Approach and Case Analysis

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

교사 학습의 협력적 과정을 이해하기 위한 상황화된 담화 접근법과 분석 사례

Understanding the Collaborative Process of Teacher Learning: Situated Discourse Approach and Case Analysis

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학