제2언어로서의 수화가 농청년의 정체성형성에 미치는 영향 분석
Analysis of the Effects of the Sign Language as a Second Language on Deaf Young Adults’ Identity Formation
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
청각장애 특수학교 사회과 교육과정 구성의 다문화교육적 대안
The Multicultural Educational Alternative to Designing Social Studies Curriculum for the School for the Deaf
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
청각장애 특수학교 사회과 교육과정 구성의 다문화교육적 대안
The Multicultural Educational Alternative to Designing Social Studies Curriculum for the School for the Deaf
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
농인의 삶에 관한 질적 연구 : 소리 세계의 이방인에서 수화로 소통하는 소수 집단의 주체로 가능성 찾기
A Qualitative study on the life of the deaf as the minority group
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
농인의 삶에 관한 질적 연구 : 소리 세계의 이방인에서 수화로 소통하는 소수 집단의 주체로 가능성 찾기
A Qualitative study on the life of the deaf as the minority group
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
일본 드라마 “君の手がささやいてる” 에 나타난 농문화적 관점의 분석
Views on Disabled People Shown at the Japanese Drama "Kiminotega sasayaiteru"
특수아동교육연구 |
14 |
1 |
2012 |
교육학
설문지 제시 순서에 따른 초등학교 교사의 농문화와 다문화에 대한 인식 비교
The Study on Elementary School Teachers' Perception toward Deaf Culture and Multiculture based on Presentation Order of the Questionnaires
특수교육연구 |
18 |
1 |
2011 |
특수교육