Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers
통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
Reduction of Self-Stimulatory Behaviors of Young Individual with Autism Using Automatic Reinforcers
통합 강화 중재를 통한 교회 안에서의 자폐아의 자기자극행동의 감소
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
맞춤형 착석장치를 통한 자세지지가 뇌성마비 아동의 상지 마우스 사용에 미치는 영향: 단일대상연구
Effect of Postural Support with a Custom Seating System on Upper Extremity Access to Mouse for Children with Cerebral Palsy: a Single Subject Research
재활복지 |
16 |
2 |
2012 |
사회과학일반
지역사회중심 봉사활동 훈련이 지적장애학생의 자원봉사기술 수행에 미치는 효과
An Effect of Community-based Volunteer Activities Program on Volunteering Skill of Students with Intellectual Disabilities
특수교육학연구 |
47 |
2 |
2012 |
교육학
행동계약에 의한 초인지 전략 실천 효과성에 관한 연구 : ADHD아동을 중심으로
The practice effects on the use of metacognitive strategies through behavior contracts
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
통합환경에서의 자폐스펙트럼 장애 초등학생 대상 행동 중재 국외 연구 동향
International Research Trend of Intervention for Behaviors of Elementary Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Setting
통합교육연구 |
6 |
1 |
2011 |
특수교육
단일대상연구를 중심으로 한 학습장애 아동의 읽기 중재 연구 분석
A Literature Review of Single-Subject Design Research for Reading Intervention for Students with Learning Disabilities
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
자폐성 장애아동의 그림교환 의사소통 체계(PECS)에 관한 단일대상연구의 동향: 1990년~2011년
The Trend of Single Subject Research on the Picture Exchange Communication System(PECS) of Children with Autistic Disorders: Existing Studies for the years 1990 to 2011
정서·행동장애연구 |
28 |
1 |
2012 |
특수교육
또래관계 개선을 위한 발달적 독서치료 프로그램 단일대상 연구
Single Subject Study Intervening Peer Relationship according to Reading Therapy Program
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
또래관계 개선을 위한 발달적 독서치료 프로그램 단일대상 연구
Single Subject Study Intervening Peer Relationship according to Reading Therapy Program
홀리스틱융합교육연구 |
14 |
1 |
2010 |
교육철학/사상
발달지체 유아를 대상으로 한 단일대상연구 문헌의 연구 방법 분석
A Review of Single-Subject Design Research for Young Children with Developmental Delays
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학