문화예술활동 기반 통합 수업의 학습효과 - 대학 교직수업사례를 중심으로 -
Educational Effect of Interdisciplinary Class Utilizing Arts and Culture activities: A Case Study of Pre-service Teacher Preparation Course in an University
조형교육 |
40 |
2011 |
미술교육
소그룹 마인드 맵 중재가 경직형 뇌성마비 아동의 어휘력 향상에 미치는 효과
The effects of small group mind map program on the lexicon competence of children with spastic cerebral palsy
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
소그룹 마인드 맵 중재가 경직형 뇌성마비 아동의 어휘력 향상에 미치는 효과
The effects of small group mind map program on the lexicon competence of children with spastic cerebral palsy
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
1 |
2010 |
교육학
생활 속 글감을 활용한 마인드맵 교수가 중학교 자폐 학생의 읽기 전략 수행 및 읽기 이해에 미치는 영향
The Effects of Mind-Map Strategy Instruction Using Reading Materials from Daily Life on Reading Strategy Use and Reading Comprehension of Middle School Students with Autism
자폐성장애연구 |
11 |
1 |
2011 |
특수교육
영어 읽기능력 향상을 위한 우뇌 마인드맵 기법
The Right Brain Mind-Map Techniques to Improve English Reading Skills
외국어교육연구 |
25 |
2 |
2011 |
외국어교육학
마인드맵을 활용한 쓰기 교수방법의 수정이 중학교 지적장애학생의 문장 구사력과 글 구성력에 미치는 영향
Impact of Using Mind-map in Modification of Writing Instruction on Sentence Fluency and Composing Abilities of Middle School Students with Intellectual Disabilities
발달장애연구 |
15 |
3 |
2011 |
특수교육
마인드맵을 활용한 독서 일기 지도가 지체장애 초등학생의 쓰기 능력과 태도에 미치는 효과
The Effect of Reading Diary Using Mind Map on Writing Skills and Attitude of Elementary Students with Physical Disabilities
특수아동교육연구 |
14 |
1 |
2012 |
교육학