모의 수업

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105668

STNet ID : 1003397

한자 : 模擬授業
영어 : microteaching

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유아 예비 교사 () [ 幼兒豫備敎師 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

교육 () [ 敎育 ]

마이크로티칭 경험이 예비특수교사의 전문성 발달에 미치는 영향

The Effects of Preservice Special Education Teachers on Teacher Development in a Microteaching Experience

학습장애연구 | 8 | 3 | 2011 | 교육학

예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험

A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course

유아교육학논집 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험

A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course

유아교육학논집 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성

Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching

한국지리환경교육학회지 | 18 | 1 | 2010 | 지리학

좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성

Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching

한국지리환경교육학회지 | 18 | 1 | 2010 | 지리학

예비교사의 과학수업개발을 위한 협동적 수업연구(Lesson Study)의 효과

Effects of Lesson Study on Pre-service Teacher Training in the Development of Science Education

교과교육학연구 | 15 | 4 | 2011 | 교과교육학

모의수업 활동에 기반한 예비교사들의 ‘좋은 수업’에 대한 인식 연구

Pre-service Teachers' Conceptions of ‘Good Instruction’ Based on Teaching Demonstration Activities

교육방법연구 | 24 | 1 | 2012 | 교육학

예비영어교사의 마이크로티칭에 대한다각적 평가 연구

Multiple evaluation of microteaching in pre-service English teacher training

Foreign Languages Education | 18 | 3 | 2011 | 언어학

TEE 수업능력 신장을 위한 예비 초등영어교사교육에서 효과적인 모의수업 방안에 대한 연구

A study on how to implement microteaching to improve pre-service elementary English teachers’ TEE ability in their teacher training course

Foreign Languages Education | 19 | 1 | 2012 | 언어학

교수협력 과정에서 나타난 예비유아교사의 모의동작수업 평가 분석 및 교수협력의 의미 탐색

Exploration of the Meaning of Microteaching evaluation analysis and Co-Teaching on a movement class of Pre-service early childhood teachers through Co-Teaching

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

교수협력 과정에서 나타난 예비유아교사의 모의동작수업 평가 분석 및 교수협력의 의미 탐색

Exploration of the Meaning of Microteaching evaluation analysis and Co-Teaching on a movement class of Pre-service early childhood teachers through Co-Teaching

유아교육학논집 | 14 | 2 | 2010 | 교육학

초등 도덕과에서 ‘좋은 수업’의 의미와 방향 : ‘초등도덕과교육’ 강좌의 모의수업 사례를 중심으로

The Meaning and the Course of ‘the Good Lessen' in Elementary School's Moral Subject : Focused on the Case of Trial Classes in the lecture; Elementary Moral Education

초등도덕교육 | 38 | 2012 | 윤리교육학

체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -

A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -

A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

예비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색

A study on pre-service early childhood teachers’ experiences in simulated instruction and field practice

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

예비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색

A study on pre-service early childhood teachers’ experiences in simulated instruction and field practice

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학