마이크로티칭 경험이 예비특수교사의 전문성 발달에 미치는 영향
The Effects of Preservice Special Education Teachers on Teacher Development in a Microteaching Experience
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험
A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course
유아교육학논집 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
예비 유아교사의 모의수업을 통한 수업분석의 경험
A Story about Course Analysis of Pre-Early Childhood Teachers through Mock Course
유아교육학논집 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성
Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
좋은 수업을 위한 예비 지리교사의 수업 관찰과 반성
Pre-service Geography Teacher’s Observation and Reflection on Teaching for a Good Teaching
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
예비교사의 과학수업개발을 위한 협동적 수업연구(Lesson Study)의 효과
Effects of Lesson Study on Pre-service Teacher Training in the Development of Science Education
교과교육학연구 |
15 |
4 |
2011 |
교과교육학
모의수업 활동에 기반한 예비교사들의 ‘좋은 수업’에 대한 인식 연구
Pre-service Teachers' Conceptions of ‘Good Instruction’ Based on Teaching Demonstration Activities
교육방법연구 |
24 |
1 |
2012 |
교육학
예비영어교사의 마이크로티칭에 대한다각적 평가 연구
Multiple evaluation of microteaching in pre-service English teacher training
Foreign Languages Education |
18 |
3 |
2011 |
언어학
TEE 수업능력 신장을 위한 예비 초등영어교사교육에서 효과적인 모의수업 방안에 대한 연구
A study on how to implement microteaching to improve pre-service elementary English teachers’ TEE ability in their teacher training course
Foreign Languages Education |
19 |
1 |
2012 |
언어학
교수협력 과정에서 나타난 예비유아교사의 모의동작수업 평가 분석 및 교수협력의 의미 탐색
Exploration of the Meaning of Microteaching evaluation analysis and Co-Teaching on a movement class of Pre-service early childhood teachers through Co-Teaching
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
교수협력 과정에서 나타난 예비유아교사의 모의동작수업 평가 분석 및 교수협력의 의미 탐색
Exploration of the Meaning of Microteaching evaluation analysis and Co-Teaching on a movement class of Pre-service early childhood teachers through Co-Teaching
유아교육학논집 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
초등 도덕과에서 ‘좋은 수업’의 의미와 방향 : ‘초등도덕과교육’ 강좌의 모의수업 사례를 중심으로
The Meaning and the Course of ‘the Good Lessen' in Elementary School's Moral Subject : Focused on the Case of Trial Classes in the lecture; Elementary Moral Education
초등도덕교육 |
38 |
2012 |
윤리교육학
체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -
A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
체계적인 모의수업 과정에 나타난 예비유아교사의 사고변화 분석 - 유치원 하루 일과 모의수업을 중심으로 -
A study of preservice early childhood teachers’ perceptual changes resulting from participation in systematic microteaching - focusing on microteaching of daily classes at kindergarten -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색
A study on pre-service early childhood teachers’ experiences in simulated instruction and field practice
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색
A study on pre-service early childhood teachers’ experiences in simulated instruction and field practice
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학