Problem Posing by Mathematically Gifted Middle School Students: A Case Study
수학 영재의 문제만들기: 사례 연구
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
Problem Posing by Mathematically Gifted Middle School Students: A Case Study
수학 영재의 문제만들기: 사례 연구
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
종이접기 프로그램에서 수학영재학생들의 문제 만들기 전략 분석
Analysis of Problem Posing Strategy of Mathematics Gifted Students in an Origami Program
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
종이접기 프로그램에서 수학영재학생들의 문제 만들기 전략 분석
Analysis of Problem Posing Strategy of Mathematics Gifted Students in an Origami Program
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
연차시 수업을 통한 수학 문제 만들기 활동 분석 연구 - 초등학교 3학년을 중심으로 -
An Analytic Study of Mathematical Problem-Posing Activities for Two-hour Classes - Focusing on 3rd Grade Elementary School Children -
한국초등수학교육학회지 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
연차시 수업을 통한 수학 문제 만들기 활동 분석 연구 - 초등학교 3학년을 중심으로 -
An Analytic Study of Mathematical Problem-Posing Activities for Two-hour Classes - Focusing on 3rd Grade Elementary School Children -
한국초등수학교육학회지 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
생활 소재를 활용한 수학 문제 만들기 활동
Activities of Mathematical Problem Posing Using Real-Life Materials
한국초등수학교육학회지 |
15 |
1 |
2011 |
교육학
2007년 개정 교육과정에 따른 교과서의 문제 만들기 문항 -수학7의 대수영역을 중심으로-
Problem Fabrication in Algebra of Grade 7 under the Curriculum Revised in 2007
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학
수학 교과에서의 문제 만들기에 대한 초등학교 교사들의 인식과 활용도 조사 연구
Elementary Teachers’ Perceptions and Applications about Problem-Posing in the Mathematics Instruction
한국학교수학회논문집 |
14 |
4 |
2011 |
교육학
학생들의 문제 만들기의 특징에 대한 연구
Understanding the Characteristics of Students' Problem Posing
한국초등수학교육학회지 |
16 |
2 |
2012 |
교육학
문제 만들기 활동에서 학생들의 수학적 창의성 분석
An Analysis on the Students’ Mathematical Creativity in Problem Posing Activities
한국학교수학회논문집 |
15 |
3 |
2012 |
교육학
수학 문제만들기 활동이 문제해결력과 학습 태도에 미치는 효과
The Effects of the Mathematical Problem Generating Program on Problem Solving Ability and Learning Attitude
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학
수학 문제만들기 활동이 문제해결력과 학습 태도에 미치는 효과
The Effects of the Mathematical Problem Generating Program on Problem Solving Ability and Learning Attitude
한국초등수학교육학회지 |
14 |
2 |
2010 |
교육학