방과후학교프로그램

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105685

한자 :
영어 : After-school Programs

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

방과후 프로그램 [ 放課後 -- ]

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

CIPP모형을 적용한 중학교 방과후학교 프로그램 평가지표 개발

Development of the Evaluation Indicator for After-school Programs in Middle School: Applying the CIPP Evaluation Model

교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 방과후학교 프로그램 수요자 만족도 및 요구 분석

The Analysis of Client- Satisfaction and Need Assessment for After-School Program at Elementary Schools

초등교육연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 방과후학교 프로그램 수요자 만족도 및 요구 분석

The Analysis of Client- Satisfaction and Need Assessment for After-School Program at Elementary Schools

초등교육연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

방과후학교 운영에서 이해관계자들의 상호 인식 분석: N초등학교 영어프로그램을 중심으로

How Stakeholders Perceive Each Other for the Afterschool Program: An English Course Case at an Elementary School

Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) | 14 | 2 | 2011 | 교육학

방과후학교 프로그램이 학업성취도 및 사교육에 미치는 영향

The Impact of After-School Programs on Academic Performance and Private Education

아시아교육연구 | 13 | 3 | 2012 | 교육학

초등학교 방과 후 학교 프로그램 학습자 만족도 및 요구도 조사

A Study of Learner's Satisfaction and Need Assessment for After-School Program at Elementary Schools

미래청소년학회지 | 7 | 2 | 2010 | 기타사회과학

초등학교 방과 후 학교 프로그램 학습자 만족도 및 요구도 조사

A Study of Learner's Satisfaction and Need Assessment for After-School Program at Elementary Schools

미래청소년학회지 | 7 | 2 | 2010 | 기타사회과학