학습지속 의향

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 심리

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105708

STNet ID : 1003434

한자 : 學習持續意向
영어 : Learning persistence

C02 심리

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasProcess (과정)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

학습 () [ 學習 ]

사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명

A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University

교육정보미디어연구 | 17 | 2 | 2011 | 교육학

사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education

교육공학연구 | 26 | 1 | 2010 | 교육학

진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측

Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges

직업능력개발연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측

Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges

직업능력개발연구 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

사이버수업에서 학업스트레스, 성취동기, 학습환경, 학교몰입, 학습지속의향간의 구조적 관계

The Structural Relationship among Academic stress, Achievement motivation, Learning environment, School flow, Learning persistence in Cyber Education

컴퓨터교육학회 논문지 | 14 | 3 | 2011 | 교육학

사이버대학생의 자기조절학습능력, 지각된 유용성, 지각된 용이성, 만족도, 성취도, 학습지속의향 간의 구조적 관계 규명

The Structural Relationship among Self-Regulated Learning, Perceived Usefulness of Learning, Perceived Ease of Use, Satisfaction, Academic Achievement, and Persistence in Cyber University

한국교육 | 38 | 2 | 2011 | 교육학

사이버대학생의 학습성과에 대한 과제가치,지각된 유용성, 교수실재감의 영향

The Effects of Task Value, Perceived Usefulness, and Teaching Presence on Learning Outcomes in Cyber University

정보교육학회논문지 | 15 | 3 | 2011 | 컴퓨터교육학

사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계

The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학

사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계

The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학

이러닝 성인학습자의 내재적 가치와 학업적 자기효능감에 따른 학습지속의향, 만족도, 학업성취도의 예측

Prediction of Learning Persistence, Satisfaction, and Academic Achievement according to e-learning Adult Learners' Intrinsic Value and Academic Self-Efficacy

역량개발학습연구(구 한국HRD연구) | 5 | 4 | 2010 | 교육학

이러닝 성인학습자의 내재적 가치와 학업적 자기효능감에 따른 학습지속의향, 만족도, 학업성취도의 예측

Prediction of Learning Persistence, Satisfaction, and Academic Achievement according to e-learning Adult Learners' Intrinsic Value and Academic Self-Efficacy

역량개발학습연구(구 한국HRD연구) | 5 | 4 | 2010 | 교육학