사이버대학생이 인식하는 교수실재감, 학습실재감, 학습성과 간의 구조적 관계 규명
A Structural Relationship among Teaching Presence, Learning Presence and Learning Outcomes of e-Learning in Cyber University
교육정보미디어연구 |
17 |
2 |
2011 |
교육학
사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
사이버교육생의 자기효능감, 내적통제소재, 조직의 지원, 몰입, 만족도 및 학습지속의향간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Efficacy, Internal Locus of Control, School Support, Learning Flow, Satisfaction and Learning Persistence in Cyber Education
교육공학연구 |
26 |
1 |
2010 |
교육학
진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측
Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges
직업능력개발연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
진로결정 자기효능감, 과제가치의 학습몰입,교과 만족도, 학습지속의향 예측
Prediction of Students’ Career Decision-Making Self-Efficacy,Task Value on Learning Flow, Course Satisfaction and Persistence in Junior Colleges
직업능력개발연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
사이버수업에서 학업스트레스, 성취동기, 학습환경, 학교몰입, 학습지속의향간의 구조적 관계
The Structural Relationship among Academic stress, Achievement motivation, Learning environment, School flow, Learning persistence in Cyber Education
컴퓨터교육학회 논문지 |
14 |
3 |
2011 |
교육학
사이버대학생의 자기조절학습능력, 지각된 유용성, 지각된 용이성, 만족도, 성취도, 학습지속의향 간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Self-Regulated Learning, Perceived Usefulness of Learning, Perceived Ease of Use, Satisfaction, Academic Achievement, and Persistence in Cyber University
한국교육 |
38 |
2 |
2011 |
교육학
사이버대학생의 학습성과에 대한 과제가치,지각된 유용성, 교수실재감의 영향
The Effects of Task Value, Perceived Usefulness, and Teaching Presence on Learning Outcomes in Cyber University
정보교육학회논문지 |
15 |
3 |
2011 |
컴퓨터교육학
사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계
The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education
정보교육학회논문지 |
14 |
3 |
2010 |
컴퓨터교육학
사이버학습환경에서 온라인 과제가치, 학교의 지원, 만족도, 학습지속의향 간의 구조적 관계
The Structural Relationship among On-line task value, University support, Satisfaction, Learning persistence in Cyber Education
정보교육학회논문지 |
14 |
3 |
2010 |
컴퓨터교육학
이러닝 성인학습자의 내재적 가치와 학업적 자기효능감에 따른 학습지속의향, 만족도, 학업성취도의 예측
Prediction of Learning Persistence, Satisfaction, and Academic Achievement according to e-learning Adult Learners' Intrinsic Value and Academic Self-Efficacy
역량개발학습연구(구 한국HRD연구) |
5 |
4 |
2010 |
교육학
이러닝 성인학습자의 내재적 가치와 학업적 자기효능감에 따른 학습지속의향, 만족도, 학업성취도의 예측
Prediction of Learning Persistence, Satisfaction, and Academic Achievement according to e-learning Adult Learners' Intrinsic Value and Academic Self-Efficacy
역량개발학습연구(구 한국HRD연구) |
5 |
4 |
2010 |
교육학