틀린 믿음

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 감정

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105722

STNet ID : 1003443

한자 :
영어 : false belief

c02-01 감정

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

c02-01 감정 감정

믿음 () [ 信 ]

가르치기 이해, 틀린 믿음 이해, 어휘와 학업 준비도와의 관계

The Relations among Teaching, False Belief, Vocabulary and School Readiness

한국심리학회지: 발달 | 24 | 2 | 2011 | 심리과학

그림책 읽기에서 어머니의 언어적 상호작용전략과 유아의 마음이론과의 관계

The relationships between mothers' verbal interaction strategies and children's theory of mind in picturebook reading

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

그림책 읽기에서 어머니의 언어적 상호작용전략과 유아의 마음이론과의 관계

The relationships between mothers' verbal interaction strategies and children's theory of mind in picturebook reading

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

유아의 어휘력과 이야기 이해능력이 마음이론에 미치는 영향

The influences of vocabulary and story comprehension on young children's theory of mind development

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

유아의 어휘력과 이야기 이해능력이 마음이론에 미치는 영향

The influences of vocabulary and story comprehension on young children's theory of mind development

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

형제자매 변인에 따른 유아의 마음 이해와 마음관련 표현 비교

Children's understanding on different minds and mind-related expressions according to the sibling variable

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

형제자매 변인에 따른 유아의 마음 이해와 마음관련 표현 비교

Children's understanding on different minds and mind-related expressions according to the sibling variable

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

유아들의 감성이해능력에서 나타난 감성요인들 간의 차이 분석

The Analysis of Children's Emotional Understanding on the Emotional Factors and Causal Relations

유아교육학논집 | 16 | 1 | 2012 | 교육학

마음이론과 실행기능의 발달 및 관계: 한국아동 자료를 중심으로

Theory of Mind and Executive Function in Korean Children

한국심리학회지: 발달 | 24 | 4 | 2011 | 심리과학

한국 아동의 속임수, 틀린 믿음, 실행기능의 발달 및 상호 관계성

Development of Deception, False belief and Executive Function in Children

한국심리학회지: 발달 | 25 | 2 | 2012 | 심리과학