가르치기 이해, 틀린 믿음 이해, 어휘와 학업 준비도와의 관계
The Relations among Teaching, False Belief, Vocabulary and School Readiness
한국심리학회지: 발달 |
24 |
2 |
2011 |
심리과학
그림책 읽기에서 어머니의 언어적 상호작용전략과 유아의 마음이론과의 관계
The relationships between mothers' verbal interaction strategies and children's theory of mind in picturebook reading
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
그림책 읽기에서 어머니의 언어적 상호작용전략과 유아의 마음이론과의 관계
The relationships between mothers' verbal interaction strategies and children's theory of mind in picturebook reading
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
유아의 어휘력과 이야기 이해능력이 마음이론에 미치는 영향
The influences of vocabulary and story comprehension on young children's theory of mind development
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 어휘력과 이야기 이해능력이 마음이론에 미치는 영향
The influences of vocabulary and story comprehension on young children's theory of mind development
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
형제자매 변인에 따른 유아의 마음 이해와 마음관련 표현 비교
Children's understanding on different minds and mind-related expressions according to the sibling variable
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
형제자매 변인에 따른 유아의 마음 이해와 마음관련 표현 비교
Children's understanding on different minds and mind-related expressions according to the sibling variable
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
유아들의 감성이해능력에서 나타난 감성요인들 간의 차이 분석
The Analysis of Children's Emotional Understanding on the Emotional Factors and Causal Relations
유아교육학논집 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
마음이론과 실행기능의 발달 및 관계: 한국아동 자료를 중심으로
Theory of Mind and Executive Function in Korean Children
한국심리학회지: 발달 |
24 |
4 |
2011 |
심리과학
한국 아동의 속임수, 틀린 믿음, 실행기능의 발달 및 상호 관계성
Development of Deception, False belief and Executive Function in Children
한국심리학회지: 발달 |
25 |
2 |
2012 |
심리과학