지속가능발전 교육

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105752

STNet ID : 1003469

한자 :
영어 : Education for sustainable development

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

교육 () [ 敎育 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

환경친화적 주생활 교육 () [ 環境親和的住生活敎育 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

기후 변화 교육 [ 氣候 變化 敎育 ]

생태적 지속가능성의 실천적 의미에 대한 연구

A study on the practical meaning of ecological sustainability

초등도덕교육 | 33 | 2010 | 윤리교육학

생태적 지속가능성의 실천적 의미에 대한 연구

A study on the practical meaning of ecological sustainability

초등도덕교육 | | 33 | 2010 | 윤리교육학

기후변화와 기독교 대학의 새로운 전략 -녹색성장을 중심으로

한국기독교신학논총 | 71 | 2010 | 기독교신학

기후변화와 기독교 대학의 새로운 전략 -녹색성장을 중심으로

한국기독교신학논총 | | 71 | 2010 | 기독교신학

‘지속가능한 학교’ 논의의 국내외 동향:공간-환경적, 교육과정적, 통합적 접근

A Review of the Discussions on ‘Sustainable Schools’:Toward an Integrated Approach

한국교육 | 38 | 4 | 2011 | 교육학

독일에서 지속가능발전교육의 생성 및 전개

Entstehung und Entwicklung der Bildung für nachhaltige Entwicklung in Deutschland

교육의 이론과 실천 | 15 | 3 | 2010 | 교육철학/사상

독일에서 지속가능발전교육의 생성 및 전개

Entstehung und Entwicklung der Bildung für nachhaltige Entwicklung in Deutschland

교육의 이론과 실천 | 15 | 3 | 2010 | 교육철학/사상

지속가능한 미래, 삶의 질 그리고 생태교육

Sustainable Future, Quality of Life and Ecological Education

교육의 이론과 실천 | 15 | 2 | 2010 | 교육철학/사상

지속가능한 미래, 삶의 질 그리고 생태교육

Sustainable Future, Quality of Life and Ecological Education

교육의 이론과 실천 | 15 | 2 | 2010 | 교육철학/사상

예술교육을 통한 지속가능성 사고의 확장

Expanding Sustainable Thinking Through Arts Education

미술과 교육 | 12 | 1 | 2011 | 미술이론

영국의 지속가능발전교육 추진 현황에 관한 연구 -유아 및 초등학교 아동을 대상으로-

Research on England's Education for Sustainable Development: The Present State and Cases

생태유아교육연구 | 9 | 1 | 2010 | 유아교육

영국의 지속가능발전교육 추진 현황에 관한 연구 -유아 및 초등학교 아동을 대상으로-

Research on England's Education for Sustainable Development: The Present State and Cases

생태유아교육연구 | 9 | 1 | 2010 | 유아교육

지속가능발전교육 프로그램의 개발을 통한 초등학교 학생의 문제해결력 신장에 관한 연구

A Study on the Problem-Solving Abilities for Elementary School Students through Development of Sustainable Development Program

한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육 프로그램의 개발을 통한 초등학교 학생의 문제해결력 신장에 관한 연구

A Study on the Problem-Solving Abilities for Elementary School Students through Development of Sustainable Development Program

한국실과교육학회지 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

시민성 교육 관점에서 한국·중국·일본·호주의 중학교 지리 교육과정, 교과서 살펴보기

Reviewing Korean, Chinese, Japanese, and Australian Geography Curriculums and Textbooks for Middle School in view of Citizenship Education

한국지리환경교육학회지 | 20 | 2 | 2012 | 지리학

국내 민간단체(NGO)의 지속가능발전교육 현황과 과제

A Study on Current Status and Tasks of Education for Sustainable Development(ESD) of Non-Governmental Organization(NGO) in Korea

한국지리환경교육학회지 | 20 | 1 | 2012 | 지리학

지속가능발전교육과 실과교육의 관계

The Relations between the Practical Arts Education and the Education for Sustainable Development

실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육과 실과교육의 관계

The Relations between the Practical Arts Education and the Education for Sustainable Development

실과교육연구 | 16 | 1 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육에 기반을 둔 초등학생 대상 생물다양성 교육프로그램의 개발 및 효과

A Development and Effects of Biodiversity Educational Program for Elementary Students Based on ESD

실과교육연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육에 기반을 둔 초등학생 대상 생물다양성 교육프로그램의 개발 및 효과

A Development and Effects of Biodiversity Educational Program for Elementary Students Based on ESD

실과교육연구 | 16 | 3 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육의 측면에서 2007 개정 중학교 「환경」 교과서의 내용분석

An Content Analysis of Education for Sustainable Development in 2007 Revised Middle School Environment Textbooks

한국지리환경교육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 지리학

지속가능발전교육의 측면에서 2007 개정 중학교 「환경」 교과서의 내용분석

An Content Analysis of Education for Sustainable Development in 2007 Revised Middle School Environment Textbooks

한국지리환경교육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 지리학

실과교과 농업생명과학영역에서의 지속가능발전교육 실현을 위한 프로그램 개발

Development of the Program for the Education for Sustainable Development in Life Science Area in the Practical Arts Education

실과교육연구 | 18 | 1 | 2012 | 교육학

지속가능발전교육의 관점에서 본 상호문화역량

Interkulturelle Kompetenz aus der Sicht der Bildung für nachhaltige Entwicklung

교육의 이론과 실천 | 16 | 3 | 2011 | 교육철학/사상

2007 및 2009 개정 고등학교 과학과 교육과정에 제시된 지속가능발전 교육 내용 분석 및 비교

Analyses and Comparison between Science Content on Education for Sustainable Development in High School Science Curriculum of 2007-Revised and 2009-Revised

학습자중심교과교육연구 | 11 | 2 | 2011 | 교과교육학

지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-

An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 6 | 2010 | 교육학

지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-

An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 6 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육을 위한 e-PBL 수업이 초등학생의 환경소양에 미치는 영향

Effects of e-PBL for the Education for Sustainable Development on the Environmental Literacy of Elementary School Students

한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육을 위한 e-PBL 수업이 초등학생의 환경소양에 미치는 영향

Effects of e-PBL for the Education for Sustainable Development on the Environmental Literacy of Elementary School Students

한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

지속가능발전교육 관점에 입각한 웹기반 기후변화 환경교육이 초등학생의 환경 인식 및 태도에 미치는 영향

Effects of the Web-based Climate Change Educational Program on Environmental Awareness and Attitudes of Elementary School Students from the Viewpoint of Education for Sustainable Development

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

지속가능발전교육 관점에 입각한 웹기반 기후변화 환경교육이 초등학생의 환경 인식 및 태도에 미치는 영향

Effects of the Web-based Climate Change Educational Program on Environmental Awareness and Attitudes of Elementary School Students from the Viewpoint of Education for Sustainable Development

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

퀸즈랜드 주를 중심으로 한 호주 유아기 환경교육의 맥락적인 배경 및 특성 고찰

Contextual Background and Characteristics of Environmental Education for Early Childhood in Australia Focused on the State of Queensland

한국교육 | 38 | 3 | 2011 | 교육학

사회과에서 범교과 학습의 맥락으로서 지속가능발전교육의 실현 가능성 : 교사의 이해 수준과 실천 의지를 중심으로

Implementation possibility of Education for Sustainable Development(ESD) in Social Studies Education as Cross curricular Context :Focused on Social Studies Teachers’ Understanding Levels and Practical Willness toward ESD

학습자중심교과교육연구 | 11 | 1 | 2011 | 교과교육학