생태적 지속가능성의 실천적 의미에 대한 연구
A study on the practical meaning of ecological sustainability
초등도덕교육 |
33 |
2010 |
윤리교육학
생태적 지속가능성의 실천적 의미에 대한 연구
A study on the practical meaning of ecological sustainability
초등도덕교육 |
|
33 |
2010 |
윤리교육학
기후변화와 기독교 대학의 새로운 전략 -녹색성장을 중심으로
한국기독교신학논총 |
71 |
2010 |
기독교신학
기후변화와 기독교 대학의 새로운 전략 -녹색성장을 중심으로
한국기독교신학논총 |
|
71 |
2010 |
기독교신학
‘지속가능한 학교’ 논의의 국내외 동향:공간-환경적, 교육과정적, 통합적 접근
A Review of the Discussions on ‘Sustainable Schools’:Toward an Integrated Approach
한국교육 |
38 |
4 |
2011 |
교육학
독일에서 지속가능발전교육의 생성 및 전개
Entstehung und Entwicklung der Bildung für nachhaltige Entwicklung in Deutschland
교육의 이론과 실천 |
15 |
3 |
2010 |
교육철학/사상
독일에서 지속가능발전교육의 생성 및 전개
Entstehung und Entwicklung der Bildung für nachhaltige Entwicklung in Deutschland
교육의 이론과 실천 |
15 |
3 |
2010 |
교육철학/사상
지속가능한 미래, 삶의 질 그리고 생태교육
Sustainable Future, Quality of Life and Ecological Education
교육의 이론과 실천 |
15 |
2 |
2010 |
교육철학/사상
지속가능한 미래, 삶의 질 그리고 생태교육
Sustainable Future, Quality of Life and Ecological Education
교육의 이론과 실천 |
15 |
2 |
2010 |
교육철학/사상
예술교육을 통한 지속가능성 사고의 확장
Expanding Sustainable Thinking Through Arts Education
미술과 교육 |
12 |
1 |
2011 |
미술이론
영국의 지속가능발전교육 추진 현황에 관한 연구 -유아 및 초등학교 아동을 대상으로-
Research on England's Education for Sustainable Development: The Present State and Cases
생태유아교육연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
영국의 지속가능발전교육 추진 현황에 관한 연구 -유아 및 초등학교 아동을 대상으로-
Research on England's Education for Sustainable Development: The Present State and Cases
생태유아교육연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
지속가능발전교육 프로그램의 개발을 통한 초등학교 학생의 문제해결력 신장에 관한 연구
A Study on the Problem-Solving Abilities for Elementary School Students through Development of Sustainable Development Program
한국실과교육학회지 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육 프로그램의 개발을 통한 초등학교 학생의 문제해결력 신장에 관한 연구
A Study on the Problem-Solving Abilities for Elementary School Students through Development of Sustainable Development Program
한국실과교육학회지 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
시민성 교육 관점에서 한국·중국·일본·호주의 중학교 지리 교육과정, 교과서 살펴보기
Reviewing Korean, Chinese, Japanese, and Australian Geography Curriculums and Textbooks for Middle School in view of Citizenship Education
한국지리환경교육학회지 |
20 |
2 |
2012 |
지리학
국내 민간단체(NGO)의 지속가능발전교육 현황과 과제
A Study on Current Status and Tasks of Education for Sustainable Development(ESD) of Non-Governmental Organization(NGO) in Korea
한국지리환경교육학회지 |
20 |
1 |
2012 |
지리학
지속가능발전교육과 실과교육의 관계
The Relations between the Practical Arts Education and the Education for Sustainable Development
실과교육연구 |
16 |
1 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육과 실과교육의 관계
The Relations between the Practical Arts Education and the Education for Sustainable Development
실과교육연구 |
16 |
1 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육에 기반을 둔 초등학생 대상 생물다양성 교육프로그램의 개발 및 효과
A Development and Effects of Biodiversity Educational Program for Elementary Students Based on ESD
실과교육연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육에 기반을 둔 초등학생 대상 생물다양성 교육프로그램의 개발 및 효과
A Development and Effects of Biodiversity Educational Program for Elementary Students Based on ESD
실과교육연구 |
16 |
3 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육의 측면에서 2007 개정 중학교 「환경」 교과서의 내용분석
An Content Analysis of Education for Sustainable Development in 2007 Revised Middle School Environment Textbooks
한국지리환경교육학회지 |
18 |
3 |
2010 |
지리학
지속가능발전교육의 측면에서 2007 개정 중학교 「환경」 교과서의 내용분석
An Content Analysis of Education for Sustainable Development in 2007 Revised Middle School Environment Textbooks
한국지리환경교육학회지 |
18 |
3 |
2010 |
지리학
실과교과 농업생명과학영역에서의 지속가능발전교육 실현을 위한 프로그램 개발
Development of the Program for the Education for Sustainable Development in Life Science Area in the Practical Arts Education
실과교육연구 |
18 |
1 |
2012 |
교육학
지속가능발전교육의 관점에서 본 상호문화역량
Interkulturelle Kompetenz aus der Sicht der Bildung für nachhaltige Entwicklung
교육의 이론과 실천 |
16 |
3 |
2011 |
교육철학/사상
2007 및 2009 개정 고등학교 과학과 교육과정에 제시된 지속가능발전 교육 내용 분석 및 비교
Analyses and Comparison between Science Content on Education for Sustainable Development in High School Science Curriculum of 2007-Revised and 2009-Revised
학습자중심교과교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교과교육학
지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-
An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
6 |
2010 |
교육학
지속가능성을 위한 평생교육모형에 관한 탐색적 연구 -사이버대학을 중심으로-
An Exploratory Study on Sustainable Lifelong Education Model -Focusing the Cyber University in Korea-
컴퓨터교육학회 논문지 |
13 |
6 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육을 위한 e-PBL 수업이 초등학생의 환경소양에 미치는 영향
Effects of e-PBL for the Education for Sustainable Development on the Environmental Literacy of Elementary School Students
한국실과교육학회지 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육을 위한 e-PBL 수업이 초등학생의 환경소양에 미치는 영향
Effects of e-PBL for the Education for Sustainable Development on the Environmental Literacy of Elementary School Students
한국실과교육학회지 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
지속가능발전교육 관점에 입각한 웹기반 기후변화 환경교육이 초등학생의 환경 인식 및 태도에 미치는 영향
Effects of the Web-based Climate Change Educational Program on Environmental Awareness and Attitudes of Elementary School Students from the Viewpoint of Education for Sustainable Development
교과교육학연구 |
14 |
3 |
2010 |
교과교육학
지속가능발전교육 관점에 입각한 웹기반 기후변화 환경교육이 초등학생의 환경 인식 및 태도에 미치는 영향
Effects of the Web-based Climate Change Educational Program on Environmental Awareness and Attitudes of Elementary School Students from the Viewpoint of Education for Sustainable Development
교과교육학연구 |
14 |
3 |
2010 |
교과교육학
퀸즈랜드 주를 중심으로 한 호주 유아기 환경교육의 맥락적인 배경 및 특성 고찰
Contextual Background and Characteristics of Environmental Education for Early Childhood in Australia Focused on the State of Queensland
한국교육 |
38 |
3 |
2011 |
교육학
사회과에서 범교과 학습의 맥락으로서 지속가능발전교육의 실현 가능성 : 교사의 이해 수준과 실천 의지를 중심으로
Implementation possibility of Education for Sustainable Development(ESD) in Social Studies Education as Cross curricular Context :Focused on Social Studies Teachers’ Understanding Levels and Practical Willness toward ESD
학습자중심교과교육연구 |
11 |
1 |
2011 |
교과교육학