전문성 인식

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105764

STNet ID : 1003476

한자 : 專門性認識
영어 : awareness of professionalism

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

직무 만족도 () [ 職務滿足度 ]

affects (영향)

 

c02-01 감정 감정

과학 교수 효능감 [ 科學敎授效能感 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

교수능력 [ 敎授能力 ]

RT (관련어)

관련 인식

c02-01 감정 감정

교수효능감 [ 敎授效能感 ]

사회복지전담공무원의 이직의도에 영향을 미치는 요인

GRI연구논총 | 14 | 1 | 2012 |

보육교사의 전문성지원환경 인식과 조직헌신도, 전문성 인식 간의 관계

Relations among the professional learning environments, organizational commitment and awareness of professionalism in child care teachers

아동교육 | 19 | 2 | 2010 | 유아교육

보육교사의 전문성지원환경 인식과 조직헌신도, 전문성 인식 간의 관계

Relations among the professional learning environments, organizational commitment and awareness of professionalism in child care teachers

아동교육 | 19 | 2 | 2010 | 유아교육

영아반 보육교사의 영아발달지식이 전문성 인식에 미치는 영향

A study of the relationship between infant development knowledge and infant teachers’ recognition of specialty.

유아교육·보육복지연구 | 15 | 4 | 2011 | 사회과학교육

보육교사가 인식한 사회적 지지가 전문성 인식과 조직헌신도에 미치는 영향력 분석

An Analysis of the Influence of the Social Support Environment for Child Care Teachers upon Their Organizational Dedication and Awareness of Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 4 | 2010 | 교육학

보육교사가 인식한 사회적 지지가 전문성 인식과 조직헌신도에 미치는 영향력 분석

An Analysis of the Influence of the Social Support Environment for Child Care Teachers upon Their Organizational Dedication and Awareness of Professionalism

유아교육학논집 | 14 | 4 | 2010 | 교육학

장애아전담보육시설 교사의 전문성 인식과 직무스트레스와의 관계

The Relations Between awareness of professionalism and job stress of teachers at child care center for children with special needs

특수아동교육연구 | 13 | 1 | 2011 | 교육학

영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향

The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

영아교사의 전문성 인식과 보육시설 조직문화가직무스트레스에 미치는 영향

The effect of infant teachers' professionalism awareness and the organizational culture at child care centerson teacher job stress

유아교육연구 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

장애아 보육시설 교사의 전문성 인식 및 직무스트레스가 교사효능감에 미치는 영향

The influence of teacher's professional perception and job stress on the teaching efficacy at child care centers for special children

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

장애아 보육시설 교사의 전문성 인식 및 직무스트레스가 교사효능감에 미치는 영향

The influence of teacher's professional perception and job stress on the teaching efficacy at child care centers for special children

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

특수학급 교사의 전문성 인식에 따른 교사효능감 및 교직헌신도의 관계 분석

Relationship analysis of teacher’s efficacy and commitment to teaching profession in accordance with recognition of special class teachers’ professionalism

특수교육재활과학연구 | 51 | 1 | 2012 | 기타사회과학

초등학교 특수학급 교사의 전문성 인식과 직무스트레스, 교사효능감과의 관계

A Study on the Relationship Between Professionalism, Job-Stress, & Teaching Efficacy of Teachers at Special Class of Elementary School

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

초등학교 특수학급 교사의 전문성 인식과 직무스트레스, 교사효능감과의 관계

A Study on the Relationship Between Professionalism, Job-Stress, & Teaching Efficacy of Teachers at Special Class of Elementary School

특수아동교육연구 | 12 | 4 | 2010 | 교육학

보육교사의 전문성 인식이 직무만족에 미치는 영향

A Study on the Influence of Child-Care Teachers' Awareness of Pofessionalism on Their Workplace Satisfaction

한국보육학회지 | 12 | 1 | 2012 | 영유아복지