장애학의 다중패러다임을 통한 장애(인)에 대한 인식의 유형
A study about recognition type on disability(disabled person) by the multi-paradigm of disability
주관성 연구 |
20 |
2010 |
기타사회과학
장애학의 다중패러다임을 통한 장애(인)에 대한 인식의 유형
A study about recognition type on disability(disabled person) by the multi-paradigm of disability
주관성 연구 |
|
20 |
2010 |
기타사회과학
미술치료프로그램이 비장애 형제자매의 부모-자녀 간 의사소통과 장애 인식에 미치는 영향
Effects of Art Therapy Program on Non-Disabled Siblings' Parent-Child Communication and Disability Perception
통합교육연구 |
6 |
1 |
2011 |
특수교육
장애이미지, 장애원인 및 서비스 제공방법에 대한 특수교육관련 종사자의 인식 비교
Perception Differences among Special Education Personnels: Focusing on Images of and Attributed Causes of Disabilities and Service Options for Students with Disabilities
지적장애연구 |
14 |
2 |
2012 |
사회과학일반
장애유형별 장애또래에 대한 유아의 인식
Young children's perception of peers with disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
장애유형별 장애또래에 대한 유아의 인식
Young children's perception of peers with disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
그림검사를 활용한 초등학생의 장애인식 특징 분석
Examining Students' Drawings of People with Disabilities for Measuring Disability Awareness
특수아동교육연구 |
13 |
2 |
2011 |
교육학
장애체험활동이 유아의 장애인식과 조망수용능력에 미치는 영향
The Affect to Young Children's Disability Awareness and Perspective-Taking Ability by the Experienced Activities to Disabilities
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육
장애체험활동이 유아의 장애인식과 조망수용능력에 미치는 영향
The Affect to Young Children's Disability Awareness and Perspective-Taking Ability by the Experienced Activities to Disabilities
통합교육연구 |
5 |
2 |
2010 |
특수교육