장애이해 교육

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105773

STNet ID : 1003484

한자 : 障碍理解敎育
영어 : education for persons with disabilities

b01-02 교육활동

행위대상(자)

일반인 (一般人)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

교육 () [ 敎育 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

장애 () [ 障碍 ]

유니버설 디자인 개념을 적용한 유치원 물리적 환경 점검 중재활동이 장애유아에 대한 일반유아의 이해에 미치는 효과

The effects of kindergarten physical environment monitoring intervention activity based on the universal design concept to young children’s understanding toward their peers with disabilities

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

프로젝트 접근법이 초등학생의 장애수용태도에 미치는 효과

The Effects of the Project Approach in Elementary School Students' Attitudes toward Acceptance of Disabilities

특수교육연구 | 18 | 2 | 2011 | 특수교육

정규 교과교육시간을 이용한 장애인식개선교육이 일반학생의 장애이해에 미치는 영향

The Effects of Using 『A Disability Awareness Program for Teaching』as a Curriculum Infusion Approach

특수교육연구 | 18 | 1 | 2011 | 특수교육

‘장애’ 주제를 통한 만 5세 유아의 장애에 대한 이해 및 태도 변화

The Change of Attitude and Understanding on the 5 Year Old Children from the Perspective of "Handicapped

한국교육문제연구 | 29 | 1 | 2011 | 기타교육학

장애이해교육을 포함한 국어과 협력교수가 장애학생에 대한 비장애학생의 태도와 학급 분위기에 미치는 영향

Effects of a Disability Awareness Program Embedded in Korean Language Classes using Cooperative Teaching on the Elementary Students' Attitudes Toward Students with Disabilities and the Class Climate

특수교육 | 10 | 3 | 2011 | 특수교육

장애이해교육과 장애체험활동이 초등학생의 장애 인식 및 장애 수용태도에 미치는 효과 차이 분석

A study on the effect of Teaching program forunderstanding & Experiential Learning aboutDisabilities for Students with Nondisabilities in Elementary School

특수교육재활과학연구 | 49 | 3 | 2010 | 기타사회과학

장애이해교육과 장애체험활동이 초등학생의 장애 인식 및 장애 수용태도에 미치는 효과 차이 분석

A study on the effect of Teaching program forunderstanding & Experiential Learning aboutDisabilities for Students with Nondisabilities in Elementary School

특수교육재활과학연구 | 49 | 3 | 2010 | 기타사회과학

장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화

Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

장애 이해 교육 과정에서 나타난 예비 유아 교사의 장애 유아 통합 교육에 대한 인식 변화

Pre-Early childhood teachers' Perceptions about Inclusive education for young children with disabilities presented Through the process of disability understanding education

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학