자폐범주성 장애

연구분야 : E150000 의약학 > 정신과학
B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 신체(장애/질병)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105775

STNet ID : 1003486

한자 : 自閉帆柱性障碍
영어 : autism spectrum disorders
약어 : ASD(Autism Spectrum Disorders)

a01-08-03 신체(장애/질병)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

자폐 스펙트럼 [ 自閉-- ]

UF (비우선어)

 

 

자폐스펙트럼장애 [ 自閉--障碍 ]

S:전후

PT (이전명)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

자폐증 () [ 自閉症 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

전반적 발달 장애 () [ 全般的發達障碍 ]

장애학생의 고용성과향상을 위한 특수학교-기업체연계 직업전환프로그램 개발 및 적용: 정서장애 특수학교를 중심으로

Designing and Implementing Transition Program Based on School-Employer Partnerships to Expand Employment Outcomes for Youth with Developmental Disabilities

자폐성장애연구 | 11 | 1 | 2011 | 특수교육

통합교육 및 학교환경특성이 자폐성장애나 지적장애를 가진 청소년의 사회적 능력에 미치는 영향

The Effects of General Education Setting and Other School Environmental Characteristics on Social Competence of Youth with Autism or Intellectual Disabilities

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

마음이해 향상 프로그램이 자폐성 장애 아동의 정서-믿음 과제 수행 및 심리적 상태 관련 표현 어휘와 사회성에 미치는 효과

The Effect of an Intervention Program Based on ‘Theory of Mind’ on Children with Autism

특수교육학연구 | 45 | 3 | 2010 | 교육학

마음이해 향상 프로그램이 자폐성 장애 아동의 정서-믿음 과제 수행 및 심리적 상태 관련 표현 어휘와 사회성에 미치는 효과

The Effect of an Intervention Program Based on ‘Theory of Mind’ on Children with Autism

특수교육학연구 | 45 | 3 | 2010 | 교육학

상황이야기 중재효과에 대한 메타분석

A Meta-Analysis of Social Story Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder and Developmental Disabilities

특수교육연구 | 19 | 1 | 2012 | 특수교육

Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과

The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학

Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과

The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학

과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과

Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과

Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

자폐성장애 아동의 어휘적모호성 단어 정의하기

Definitional Category Analysis of Ambiguous Words in Korean Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

장애아동 부모의 양육스트레스와 사회적 지지에 관한 연구

A Study on Bringing-Up Stress and Social Support of the Parents of Children with Disabilities

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

메타분석을 통한 자폐범주성장애의 어휘처리 양상 연구

A Meta-Analysis of Lexical Processing in Groups with Autism Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 17 | 2 | 2012 | 교육학

직업생활 프로그램이 특수학교 자폐성 장애 학생의 사회적응행동에 미치는 영향

Effect on Social Adaptation Behavior of Students with Autistic Disorder by Vocational Life Program

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

직업생활 프로그램이 특수학교 자폐성 장애 학생의 사회적응행동에 미치는 영향

Effect on Social Adaptation Behavior of Students with Autistic Disorder by Vocational Life Program

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

자폐성장애아동에 대한 상황이야기 중재 국내연구의 동향

The Trend of Research Social Story Intervention of Students with Autistic Disorders

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

직접교수를 적용한 도식기반 전략 교수가 자폐스펙트럼장애 학생의 문장제 문제 수행에 미치는 영향

Effects of Schema-based Direct Instruction on the Word Problem-solving of a Student with Autistic Spectrum Disorder

정서·행동장애연구 | 27 | 4 | 2011 | 특수교육

스토리 맵 중재가 자폐범주성장애 아동의 이야기 능력에 미치는 효과

The Effects of Story Mapping Interventionon the Story-telling and Story-comprehension Abilityof Children with Autism Spectrum Disorders

언어치료연구 | 21 | 3 | 2012 | 교육학

자폐장애 학생의 자기결정기술 교수에 대한 한국과 중국 특수교사의 인식비교

Comparison of special education teacher's perceptions on the introduction of self-determination of students with autism between korea and china

놀이치료연구 | 15 | 3 | 2011 | 상담심리/심리치료

교사의 긍정적 행동지원이 자폐성 장애학생의 부적응행동에 미치는 영향

The Effects of Teacher's Positive Behavior Support on Maladjustment Behaviors of Student with Autistic Disorder

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

중등 특수학교 정신지체학생과 자폐성장애학생의 적응행동 수준 분석

Analysis on the adaptive behaviors between students with MR and PDD in secondary special schools

특수교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 특수교육

중등 특수학교 정신지체학생과 자폐성장애학생의 적응행동 수준 분석

Analysis on the adaptive behaviors between students with MR and PDD in secondary special schools

특수교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 특수교육

메타분석을 통한 자폐범주성장애의 어휘처리 양상 연구

A Meta-Analysis of Lexical Processing in Groups with Autism Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 17 | 2 | 2012 | 교육학

자폐성 장애아동을 위한 모바일 애플리케이션 개발 및 사용성 연구

Development of Mobile Application for children with autism spectrum disorders: A development and usability study

자폐성장애연구 | 12 | 1 | 2012 | 특수교육

태블릿 PC를 이용한 AAC 중재가 무발화 중도 자폐범주성장애학생의 의사소통 양상에 미치는 영향

The Effect of AAC Intervention Using a Tablet PC on Aspects of Non-Verbal Students with Severe Autism Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 17 | 1 | 2012 | 교육학

심리운동 프로그램이 자폐성 장애학생의 운동수행능력에 미치는 영향

Effect of a Psychomotor Program on the Motor Performance Abilities of Students with Autism

Journal of exercise rehabilitation | 7 | 1 | 2011 | 건강/재활심리

자폐 범주성 장애 아동을 대상으로 한 중심축 반응 훈련 중재의 메타분석- 단일대상 연구를 중심으로 -

A Meta-Analysis of Pivotal Response Treatments Interventioins for the Children with Autism Spectrum Disorders: Based on Single Subject Research

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

영재성과 자폐성장애는 어떻게 공존하는가? 자폐성장애 영재의 인지메카니즘에 대한 이해

How Does Giftedness Coexist with Autistic Spectrum Disorders (ASD)? Understanding the Cognitive Mechanism of Gifted ASD

영재교육연구 | 21 | 3 | 2011 | 교육학

자폐 스펙트럼 장애 영유아의 초기 사회적 의사소통 특성에 관한 종단 연구

Early Social Communication Features of Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

자폐 스펙트럼 장애 영유아의 초기 사회적 의사소통 특성에 관한 종단 연구

Early Social Communication Features of Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

정신지체인과 자폐성장애인의 비상징적 의사소통 행동 평가문항(AINC-MR&ASD)의 요인구조 확인 및 모형 적합도 검증

Confirmatory Factor Analysis and Model Fit Test of Assessment Index on Nonsymbolic Communication for Individuals with Severe Mental Retardation and Autism Spectrum Disorders (AINC-MR&ASD)

특수교육재활과학연구 | 51 | 2 | 2012 | 기타사회과학

자폐스펙트럼장애 아동의 제한된 행동과 관심에 대한 교사의 경험과 인식

A Qualitative Inquiry on the Experiences and Perceptions of Educators for restricted repetitive behaviors and interests in Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

정신지체․자폐성장애 학생의 진로 및 직업교육 관련 연구동향 분석 : -1990년~2010년까지 국내 연구를 중심으로-

Trend Analysis: A Study on Career ․ Vocational Education Research for Students with Mental Retardation and Autistic Disabilities

지적장애연구 | 13 | 2 | 2011 | 사회과학일반

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

자폐 스펙트럼 장애 의심 영아의 18, 24, 30 개월 초기 사회적 의사소통 특성

Early Social Communication Development of Toddlers who are at Risk of Autism Spectrum Disorder before 30 months

자폐성장애연구 | 11 | 2 | 2011 | 특수교육

지적 및 자폐성 장애학생 운동수행 평가도구(MPP)의 표준화

Standardization of Motor Performance Profile(MPP) by Students with Intellectual and Autistic Disorders

한국특수체육학회지 | 20 | 3 | 2012 | 특수/장애인체육

통합환경에서의 자폐스펙트럼 장애 초등학생 대상 행동 중재 국외 연구 동향

International Research Trend of Intervention for Behaviors of Elementary Students with Autism Spectrum Disorders in Inclusive Setting

통합교육연구 | 6 | 1 | 2011 | 특수교육

자폐 범주성 장애 아동 대상 비연속 개별시도 교수(DTT)에 대한 고찰: 중재 성과 및 실행자 변인을 중심으로

A Review of Studies on Discrete Trail Teaching(DTT) for Children with Autism Spectrum Disorders: Based on the Intervention Outcome and the Staff Variable

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향

The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향

The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

비디오 자기모델링을 통합한 상황이야기 중재가 자폐성장애 아동의 의사소통기술에 미치는 영향

The Effects of Social Stories Combined with Video Self-Modeling on the Communication Skills of a Student with Autism

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

자폐 범주성 장애 영유아 관련 연구 활성화를 위한 국내연구 동향 및 발전 과제

Trends and Issues in Research Regarding Young Children with Autism Spectrum Disorders in Korea

유아특수교육연구 | 12 | 2 | 2012 | 교육학

제스처 중재가 자폐범주성 장애 아동의 자발적 구어 향상에 미치는 효과

The Effect of the Gesture Approach on the Improvement of the Spontaneous Speech of Children with Autism Spectrum Disorders

언어치료연구 | 21 | 2 | 2012 | 교육학

가족-중심 보완대체의사소통(AAC) 중재가 자폐범주성 장애아동의 의사소통 능력과 가족 인식에 미치는 영향

The effect of the family-centered AAC intervention for a child with autism spectrum disorder and his family

자폐성장애연구 | 12 | 1 | 2012 | 특수교육

현장중심 직업교육이 자폐성 장애학생들의 직업적 성공요소와 직무생산 능력에 미치는 효과

Field-Oriented Vocational Education’s Effects on the Vocational Success and Job Production Ability among Students with Autism

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 1 | 2011 | 교육학

자폐성 장애아동을 위한 보완․대체 의사소통 체계 적용 연구 고찰: 국내 실험연구를 중심으로

A literature review of AAC for individuals with Autism: Empirical Studies between 2000 and 2010

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

자폐성 장애아동을 위한 보완․대체 의사소통 체계 적용 연구 고찰: 국내 실험연구를 중심으로

A literature review of AAC for individuals with Autism: Empirical Studies between 2000 and 2010

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

자폐범주성장애 아동과 지적장애 아동의 초기 의사소통 행동 비교

Communication Behaviors in Children with Autism Spectrum Disorder and with Intellectual Disability

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

긍정적 행동지원이 자폐성장애 유아의 수업방해행동 및 사회적 상호작용 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive behavior Support on the Class interference Behaviors and Social Interaction Behaviors of Children with Autism

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

자폐 범주성 장애 유아를 위한 자연적 교수 전략의 중재요소 고찰

Review of Core Components of Naturalistic Teaching Strategies for young children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

무게감 있는 조끼(weighted vest)의 착용이 취학 전 자폐성 장애 아동의 일상생활활동에 미치는 효과

Effects of a Weighted Vest on Activity of Daily Living in Preschoolers with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

무게감 있는 조끼(weighted vest)의 착용이 취학 전 자폐성 장애 아동의 일상생활활동에 미치는 효과

Effects of a Weighted Vest on Activity of Daily Living in Preschoolers with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구

Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구

Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

사회적 상호훈련방법이 자폐스펙트럼장애 아동의 공동관심 행동에 미치는 영향

The Effects of Social Interactive Training Package on Joint Attention of Young Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

사회적 상호훈련방법이 자폐스펙트럼장애 아동의 공동관심 행동에 미치는 영향

The Effects of Social Interactive Training Package on Joint Attention of Young Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

유치원통합교육에 대한 자폐스펙트럼 장애유아 부모의 요구 분석

Parents’ Demands Having the Child with Autism Spectrum Disorder Related with Inclusive Education of Kindergarten

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

유치원통합교육에 대한 자폐스펙트럼 장애유아 부모의 요구 분석

Parents’ Demands Having the Child with Autism Spectrum Disorder Related with Inclusive Education of Kindergarten

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

파워카드 전략을 이용한 중재가 고기능 자폐성 장애 청소년의 자발적 발화에 미치는 효과

Effects of the Intervention Using Power Card Strategy on the Spontaneous Utterance of Adolescents with High Functioning Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

ASD인을 위한 스마트 교육 미디어로서의 앱 개발 및 연구현황 분석

Development and Research Trends of Application as the Smart Education Media for ASD

자폐성장애연구 | 12 | 1 | 2012 | 특수교육

제스처 중재가 자폐범주성 장애 아동의 자발적 구어 향상에 미치는 효과

The Effect of the Gesture Approach on the Improvement of the Spontaneous Speech of Children with Autism Spectrum Disorders

언어치료연구 | 21 | 2 | 2012 | 교육학

자폐 범주성 장애 청소년과 성인의 직업교육 및 고용지원을 위한 중재 요소 고찰

Review of Core Components of Vocational Education and Support for Successful Employment of Adolescents and Adults with Autism Spectrum Disorders

특수교육학연구 | 46 | 4 | 2012 | 교육학

자폐 범주성 장애학생의 고등교육 및 전환 관련 연구동향과 과제

An Integrated Literature Review on Higher Education and Transition for Students with Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 27 | 4 | 2011 | 특수교육

자폐 스펙트럼 장애 아동 대상의 공동관심 중재연구에 관한 문헌 분석

A Research Synthesis of Interventions Focused on Joint Attention for Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 11 | 2 | 2011 | 특수교육

자폐스펙트럼장애의 조기 판별을 위한 부모용 행동지표의 효용성-CHAT 검사를 중심으로

Effectiveness Behavior Checklist for Early Finding with Autistic Spectrum Disorders by Parents vs CHAT

유아특수교육연구 | 10 | 1 | 2010 | 교육학

자폐스펙트럼장애의 조기 판별을 위한 부모용 행동지표의 효용성-CHAT 검사를 중심으로

Effectiveness Behavior Checklist for Early Finding with Autistic Spectrum Disorders by Parents vs CHAT

유아특수교육연구 | 10 | 1 | 2010 | 교육학

자폐 스펙트럼 장애 아동 대상의 또래관련 중재연구에 관한 특성 분석

A Research Synthesis of Peer-mediated Intervention Studies for Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 11 | 1 | 2011 | 특수교육

시각적 지원을 통한 이야기 읽기 교수가 자폐 스펙트럼 장애 아동의 기본 감정 이해 및 표현에 미치는 효과

Effects of Story Reading Instruction Using Visual Support on Basic Emotional Understanding and Expression of Children with Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 27 | 3 | 2011 | 특수교육

자폐스펙트럼장애 유·아동의 로봇인식과정 연구

Understanding Robot: Cognitive Process of Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 27 | 4 | 2011 | 특수교육

자폐스펙트럼 장애유아의 부모가 통합반 교사와의 관계에서 느끼는 어려움

Parents’ Difficulties Having the Child with Autism Spectrum Disorder Related with Inclusive Class Teacher of Kindergarten

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학

자폐스펙트럼 장애유아의 부모가 통합반 교사와의 관계에서 느끼는 어려움

Parents’ Difficulties Having the Child with Autism Spectrum Disorder Related with Inclusive Class Teacher of Kindergarten

유아특수교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교육학

자폐스펙트럼장애에 대한 극단적 남성 뇌 이론의 검증

Testing the Extreme Male Brain Theory of Autism

한국심리학회지: 발달 | 24 | 1 | 2011 | 심리과학

단계별 트레킹 프로그램이 자폐성장애학생의 건강체력에 미치는 영향

The Effects of Trekking Activities on Physical Fitness of the Students with Autistic Disorders

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

자폐성장애 학생의 명료화 행위에 관한 질적 연구

Qualitative Study on Clarification Behavior in Autistic students

특수교육재활과학연구 | 51 | 2 | 2012 | 기타사회과학

형제자매의 지역사회중심교수가 자폐스펙트럼장애아동의 물건사기 기술 수행에 미치는 효과

The Effects of Community-Based Instruction with Sibling on the Grocery Shopping Activity of Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

형제자매의 지역사회중심교수가 자폐스펙트럼장애아동의 물건사기 기술 수행에 미치는 효과

The Effects of Community-Based Instruction with Sibling on the Grocery Shopping Activity of Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애 종합 프로그램의 개발 및 실행여건을 위한 제언: 전문가 심층면담을 중심으로

Suggestions for Developing and Implementing Comprehensive Programs for Students with Autism Spectrum Disorders: In-depth Interviews with Professionals

특수교육학연구 | 46 | 2 | 2011 | 교육학

자폐 범주성 장애 유아의 놀이 기술 교수 중재에 대한 고찰

A Literature Review on Teaching Play Skill for Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애 유아의 놀이 기술 교수 중재에 대한 고찰

A Literature Review on Teaching Play Skill for Children with Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애를 지닌 자녀의 미래 성과에 대한 부모의 인식과 지원 욕구

Parents' Expectations and Support Needs about the Future Outcome of Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애를 지닌 자녀의 미래 성과에 대한 부모의 인식과 지원 욕구

Parents' Expectations and Support Needs about the Future Outcome of Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애 학생의 교과학습 향상을 위한 학업기술 교수전략

Instructional Strategies to Teach Academic Skills in Content Areas for Students with Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 26 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애 학생의 교과학습 향상을 위한 학업기술 교수전략

Instructional Strategies to Teach Academic Skills in Content Areas for Students with Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 26 | 1 | 2010 | 특수교육

자폐 범주성 장애 청소년과 성인의 직업교육 및 고용지원을 위한 중재 요소 고찰

Review of Core Components of Vocational Education and Support for Successful Employment of Adolescents and Adults with Autism Spectrum Disorders

특수교육학연구 | 46 | 4 | 2012 | 교육학

자폐범주성장애아동과 일반아동의 문법형태소 산출 비교 연구

The Production of Grammatical Morphemes in Children with Autistic Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 16 | 3 | 2011 | 교육학

자폐 범주성 장애학생의 고등교육 및 전환 관련 연구동향과 과제

An Integrated Literature Review on Higher Education and Transition for Students with Autism Spectrum Disorders

정서·행동장애연구 | 27 | 4 | 2011 | 특수교육

자폐 음악 서번트의 음악적 특징에 대한 고찰

The Study of Musical Characteristics In Autistic Musical Savants

발달장애연구 | 15 | 2 | 2011 | 특수교육

자폐성장애 아동의 사회성 기술에 영향을 미치는 개인 내적변인과 환경변인 간의 구조 방정식 모형 검증

A Structural Equation Modeling Analysis on Social Skills for Children with Autistic Disorder and Internal Variables and Environmental Variables

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

자폐장애 학생의 자기결정기술 교수에 대한 중국 특수교사의 인식에 영향을 미치는 변인 분석

Chinese Special Education Teachers’ Perceptions on the Instruction of Self-determination Skills of Students with Autism

자폐성장애연구 | 11 | 3 | 2011 | 특수교육

자폐 스펙트럼 장애 아동 대상의 공동관심 중재연구에 관한 문헌 분석

A Research Synthesis of Interventions Focused on Joint Attention for Children with Autism Spectrum Disorders

자폐성장애연구 | 11 | 2 | 2011 | 특수교육