보육교사의 전문성 발달과 자유선택활동 운영과의 관계
The Relationship between Free Choice Activity and Professional Development of Child Care Teachers
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
보육교사의 전문성 발달과 자유선택활동 운영과의 관계
The Relationship between Free Choice Activity and Professional Development of Child Care Teachers
아동교육 |
19 |
2 |
2010 |
유아교육
실내․외 자유선택활동에서의 유아의 비언어적 의사소통 양상과 또래유능성과의 관계
Young Children's Nonverbal Communication in Free Choice Activity: General Patterns and Relationships with Peer Competence
미래유아교육학회지 |
19 |
2 |
2012 |
교육학
유아교실에서 발생하는 몰입과 미적경험: 자유선택활동시간을 중심으로
Children’s flow and aesthetic experience during their free playin early childhood classroom
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유아교실에서 발생하는 몰입과 미적경험: 자유선택활동시간을 중심으로
Children’s flow and aesthetic experience during their free playin early childhood classroom
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유아가 자유선택활동에 몰입하는 맥락에 대한 연구
The study of the Context of Flow in Young Children's free-choice Activities
유아교육·보육복지연구 |
15 |
1 |
2011 |
사회과학교육
유아를 위한 교회교육 프로그램 개발
A Development of a Christian Church Education Program for Young Children
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
유아를 위한 교회교육 프로그램 개발
A Development of a Christian Church Education Program for Young Children
열린유아교육연구 |
15 |
6 |
2010 |
교육학
자유선택활동시간에 유아들이 경험하는 놀잇감의 의미
Significance of play material experienced by children duringfree-choice activity time
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학
자유선택활동시간에 유아들이 경험하는 놀잇감의 의미
Significance of play material experienced by children duringfree-choice activity time
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학
유아의 자유선택활동에서 나타나는 수학적 경험과 수학적 상황에서의 교사 개입양상에 관한 질적 연구
A Study of the Children's Mathematical Experience during Children's free-paly and Teacher's Intervention
아동교육 |
19 |
3 |
2010 |
유아교육
유아의 자유선택활동에서 나타나는 수학적 경험과 수학적 상황에서의 교사 개입양상에 관한 질적 연구
A Study of the Children's Mathematical Experience during Children's free-paly and Teacher's Intervention
아동교육 |
19 |
3 |
2010 |
유아교육
유아교육기관에서 자유선택활동 후 정리정돈에 대한 교사의 인식 및 실태 연구
Perception of Early Childhood Teachers Regarding Classroom Conditions of Clean-up after Free-Choice Activities
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
유아교육기관에서 자유선택활동 후 정리정돈에 대한 교사의 인식 및 실태 연구
Perception of Early Childhood Teachers Regarding Classroom Conditions of Clean-up after Free-Choice Activities
유아교육학논집 |
14 |
6 |
2010 |
교육학
자유선택 활동 후 정리정돈에 대한 유아교사의 인식분석 : Q-방법론적 접근
An analysis of early childhood teachers’ perceptions regarding clean-up after free-choice activities: Using the Q-methodological approach
유아교육연구 |
31 |
6 |
2011 |
교육학
교사들의 언어적 계획·평가(VPE) 실행 경험에 기초한 자유선택활동시간의 교수 전략 모색
A Study on Strategy of Free Play: Teacher`s Experience of VPE
한국교원교육연구 |
27 |
1 |
2010 |
교육학
교사들의 언어적 계획·평가(VPE) 실행 경험에 기초한 자유선택활동시간의 교수 전략 모색
A Study on Strategy of Free Play: Teacher`s Experience of VPE
한국교원교육연구 |
27 |
1 |
2010 |
교육학