자발적 발화

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 능력/힘/에너지

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105777

STNet ID : 1003488

한자 : 自發的發話
영어 : spontaneous utterance

c01-04 능력/힘/에너지

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

P:개념속성연관

hasPurpose (목적)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

의사소통 () [ 意思疏通 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

그림 교환 의사소통 체계 () [ --交換意思疏通體系 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

자폐증 () [ 自閉症 ]

언어학습부진아동의 구어능력과 읽기․쓰기능력과의 관계

The Relationship among the Reading and Writing Abilities and Oral Language Skills of School-Aged Low-Achievers in Language Learning

Communication Sciences and Disorders | 16 | 1 | 2011 | 교육학

학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구

Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구

Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism

자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육

전체성 실어증 환자의 언어재활을 위한 신경학적 음악치료 사례연구

A Case Study: The Effects of Neurologic Music Therapy on Language and Speech Rehabilitation of a Patient with Global Aphasia

재활심리연구 | 19 | 1 | 2012 | 심리과학

파워카드 전략을 이용한 중재가 고기능 자폐성 장애 청소년의 자발적 발화에 미치는 효과

Effects of the Intervention Using Power Card Strategy on the Spontaneous Utterance of Adolescents with High Functioning Autism Spectrum Disorder

자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육

통합상황에서 강화된 환경중심 언어중재가 자폐 아동의 자발화와 반향어에 미치는 효과

Effects of Enhanced Milieu Teaching on Spontaneous Utterance and Echolalia of the Autistic Child in an Inclusive Setting

한국보육학회지 | 10 | 1 | 2010 | 영유아복지

통합상황에서 강화된 환경중심 언어중재가 자폐 아동의 자발화와 반향어에 미치는 효과

Effects of Enhanced Milieu Teaching on Spontaneous Utterance and Echolalia of the Autistic Child in an Inclusive Setting

한국보육학회지 | 10 | 1 | 2010 | 영유아복지

그림교환 의사소통 체계(PECS) 프로그램이 자폐아동의 요구하기, 자발적 발화 및 눈맞춤에 미치는 효과

The Effectiveness of Picture Exchange Communication System to Enhance Communication Skills and Eye-Contact in Children with Autism

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

그림교환 의사소통 체계(PECS) 프로그램이 자폐아동의 요구하기, 자발적 발화 및 눈맞춤에 미치는 효과

The Effectiveness of Picture Exchange Communication System to Enhance Communication Skills and Eye-Contact in Children with Autism

정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육

초등학생의 영어 구술 능력 발달에 관한 연구

On the development of elementary school students’ narrative competence in English

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

초등학생의 영어 구술 능력 발달에 관한 연구

On the development of elementary school students’ narrative competence in English

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

우리나라 초등학생의 영어 어법 발달 고찰: 두 학생의 구술 사례 연구

Korean elementary school students’ development of English grammar: A case study of two children’s descriptive narration

초등영어교육 | 17 | 3 | 2011 | 영어교육