정보 탐색

연구분야 : B050202 사회과학 > 경영학 > 경영정보시스템 > 정보기술관리

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.10578

한자 : 情報探索
영어 : information search

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S:동의

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d04-01 기법/방식 기법/방식

정보 검색 [ 情報檢索 ]

筆談과 唱和의 同異性 고찰 -일본 사행기를 중심으로-

An inquiry into similarities and differences between Pildam and Changhwa -focusing on Japanese envoy's remarks

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육

筆談과 唱和의 同異性 고찰 -일본 사행기를 중심으로-

An inquiry into similarities and differences between Pildam and Changhwa -focusing on Japanese envoy's remarks

漢字漢文敎育 | 1 | 25 | 2010 | 한문교육

해외인터넷쇼핑몰이용 소비자의 위험지각이 정보탐색에 미치는 영향 : 국내인터넷쇼핑몰이용 소비자와 비교를 중심으로

An effect of consumers' risk perception on information search in international internet shopping mall : Focusing on the comparison with domestic internet shopping mall

소비문화연구 | 15 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

소비자 주도형 브랜드 커뮤니티의 '맹목성' 연구 : 제품에 대한 위험지각이 브랜드 태도에 미치는 영향

The Effects of the Product Perceived Risks on Consumer's Attitudes towards the Brand and Web site in Consumer lead Online Brand PR Community

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

방송통신 결합상품에 대한 소비자의 정보탐색과 요구도 분석

An Analysis on Consumer’s Demand and Information Searching about Bundled Commodities with Broadcasting Communication

소비자정책교육연구 | 6 | 4 | 2010 | 소비자/소비경제

방송통신 결합상품에 대한 소비자의 정보탐색과 요구도 분석

An Analysis on Consumer’s Demand and Information Searching about Bundled Commodities with Broadcasting Communication

소비자정책교육연구 | 6 | 4 | 2010 | 소비자/소비경제

저비용항공사 서비스품질에 대한 소비자평가

A Consumer Evaluation for a service quality for LCC(Low Cost Carrier)

소비문화연구 | 14 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반

인터넷을 통한 의제파급과 정보탐색에 관한 연구: 포털사이트를 중심으로

A Study of Agenda Rippling and Information Search Through the Internet Focusing on Portal Sites

평화연구 | 19 | 2 | 2011 | 정치외교학

소비자정보 분야 연구의 종합적 고찰: 2000-2010, and beyond

Consumer and Information: A Critical Review of What We Learned from 2000 to 2010

소비자학연구 | 21 | 2 | 2010 | 경제학

소비자정보 분야 연구의 종합적 고찰: 2000-2010, and beyond

Consumer and Information: A Critical Review of What We Learned from 2000 to 2010

소비자학연구 | 21 | 2 | 2010 | 경제학

멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인

How Do Consumers Search for Information in Multi-channel Environment?: Consumer Typology Based on Their Choice of Information Channel

소비자학연구 | 23 | 2 | 2012 | 경제학

화장관심도와 정보탐색이 여고생의 화장행동에 미치는 영향

Makeup Behavior according to High School Girls Makeup Interest and Information Search

한국인체미용예술학회지 | 12 | 1 | 2011 | 미용

관광지 인터넷 사이트 정보탐색에서 사전지식의 역할과 탐색행동에 영향을 미치는 요인

The Role of Prior Knowledge in Information Search and Factors to Influence Search Behavior through the Internet Website of Tourism Destination

관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반