중학교 일반학급과 영재학급의 과학수업에서 교사와 학생사이의 언어적 상호작용 비교 분석
Comparative Analysis of Verbal Interaction between Teachers and Students for the Gifted and the General Science Class in Middle School
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
중학교 일반학급과 영재학급의 과학수업에서 교사와 학생사이의 언어적 상호작용 비교 분석
Comparative Analysis of Verbal Interaction between Teachers and Students for the Gifted and the General Science Class in Middle School
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
소집단 자유 탐구에서 나타나는 학생-학생 언어적 상호작용 분석
Analysis on Student-to-Student Verbal Interaction during Small Group Open Inquiry Activities
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
소집단 자유 탐구에서 나타나는 학생-학생 언어적 상호작용 분석
Analysis on Student-to-Student Verbal Interaction during Small Group Open Inquiry Activities
한국초등교육 |
21 |
2 |
2010 |
기타교육학
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
이야기나누기 활동에서 예비유아교사가 나타내는 언어적 상호작용과 어려움에 관한 연구
Verbal Interaction’s Features and Difficulties of Early Childhood Preservice Teachers during Circle time
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
놀이에서 나타나는 교사의 언어적 상호작용과 영아 놀이 탐색
A Study of Teachers' Verbal Interactions and Infant's Play in Play Activities
생태유아교육연구 |
11 |
1 |
2012 |
유아교육
발달지체유아 어머니의 그림책 읽기전략 훈련을 통한 자녀와의 언어적 상호작용 특성과 상호작용 참여시간의 변화
The Effect of Picture Book Reading Strategy Training on Verbal Interaction Styles and Interactive Reading time between Mothers and Preschoolers with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
발달지체유아 어머니의 그림책 읽기전략 훈련을 통한 자녀와의 언어적 상호작용 특성과 상호작용 참여시간의 변화
The Effect of Picture Book Reading Strategy Training on Verbal Interaction Styles and Interactive Reading time between Mothers and Preschoolers with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
CPS 모형으로 개발된 동물 발생 실험수업에서 나타난 과학영재의 특성에 따른 언어적 상호작용 분석
The Analysis of The Science Gifted’s Characteristics Present in Linguistic Interactions in The Animal Development Inquiry Activity Program Based on Creative Problem Solving(CPS) Model
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학