기본 교육과정

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 사회제도
모델/모형

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105967

STNet ID : 1003609

한자 : 基本敎育課程
영어 : The Basic Curriculum

d02-01 사회제도

e02-01 모델/모형

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d02-01 사회제도 사회제도

교육과정 () [ 敎育課程 ]

교과중심의 자기결정 프로그램이 지적장애학생의 자기결정 능력에 미치는 영향

The Effects of a Curriculum-Based Self-Determination Program on the Self-Determination Skills of Students with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

교과중심의 자기결정 프로그램이 지적장애학생의 자기결정 능력에 미치는 영향

The Effects of a Curriculum-Based Self-Determination Program on the Self-Determination Skills of Students with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

특수교육 교육과정 정책 수립 방향 탐색

A Study on Policy Making Directions of Special Education Curriculumon

지적장애연구 | 13 | 4 | 2011 | 사회과학일반

특수학교 교육과정에 나타난 자기결정 요소의 분석 - 기본 교육과정 사회 교과를 중심으로 -

A Study on the Analysis of the Self-Determination Factors in Curriculum for Special Schools –Focused on the Social Studies in a Basic Special School Curriculum -

지적장애연구 | 12 | 2 | 2010 | 사회과학일반

특수학교 교육과정에 나타난 자기결정 요소의 분석 - 기본 교육과정 사회 교과를 중심으로 -

A Study on the Analysis of the Self-Determination Factors in Curriculum for Special Schools –Focused on the Social Studies in a Basic Special School Curriculum -

지적장애연구 | 12 | 2 | 2010 | 사회과학일반

활동중심중재가 초등 지적장애아동의 사회적 상호작용에 미치는 영향

The Effects of Activity-Based Intervention on the Social Interaction of the Children with Intellectual Disability

특수교육학연구 | 46 | 3 | 2011 | 교육학

특수학교 교육과정 변천에 따른 기본교육과정의 체제 특성분석

An analysis of the characteristics of the Basic Curriculums system according to a change in the special school curriculums

지적장애연구 | 13 | 1 | 2011 | 사회과학일반

특수학교 기본교육과정의 전통적 평가와 수행평가 비교연구: 과학과를 중심으로

A comparative study on traditional assessment and performance assessment in basic curriculum for special schools: Focusing on science

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

특수학교 기본교육과정의 전통적 평가와 수행평가 비교연구: 과학과를 중심으로

A comparative study on traditional assessment and performance assessment in basic curriculum for special schools: Focusing on science

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

2008년 기본교육과정 음악 교과서 국악 내용 분석 -2007 개정 음악과 교육과정 근거-

A Study on Analyzing regarding the Contents of Korean Traditional Music in the 2008 Music textbook for the Students with Special Education Needs -based on 2007 Revised Music Curriculum in General Education-

특수교육재활과학연구 | 51 | 3 | 2012 | 기타사회과학

중도장애학생의 기본교육과정 사회과 교육의 실제에 관한 특수교사의 인식

Special Education Teachers’ Perception on Practice of Basic Social Studies for Students with Severe Disabilities

특수교육연구 | 19 | 1 | 2012 | 특수교육

기본교육과정 체육1 교과서 내용 분석

A Study on The Physical Education Text Book 1 of Basic Curriculum for Special School

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

기본교육과정 체육1 교과서 내용 분석

A Study on The Physical Education Text Book 1 of Basic Curriculum for Special School

지적장애연구 | 12 | 4 | 2010 | 사회과학일반

기본 교육과정 국어과 쓰기 영역의 교과서 구현 양상 연구

A Study on Aspects of Specification the Writing Section Constituents of the Basic Curriculum for Special Education Reflected in a Korean Language Textbook

특수교육학연구 | 46 | 4 | 2012 | 교육학

특수교육 기본 교육과정의 구성 체제 개선 요구 분석

Analysis of Requirement for Improvement a Organization System of Special Education Fundamental Curriculum

특수아동교육연구 | 13 | 4 | 2011 | 교육학

기본 교육과정 실과와 초등학교 실과 교과의 구성 체제 및 교육내용의 연계성 분석

Analysis on the Relation between the Framework and Contents of Practical Arts of Basic Curriculum and of Practical Arts of the Elementary School

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

기본 교육과정 실과와 초등학교 실과 교과의 구성 체제 및 교육내용의 연계성 분석

Analysis on the Relation between the Framework and Contents of Practical Arts of Basic Curriculum and of Practical Arts of the Elementary School

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

지적장애학생을 위한 사회과 교수․학습 방법 분석 : 기본 교육과정과 공통교육과정의 교사용 지도서를 중심으로

Social Studies Teaching and Learning Methods for Students with Intellectual Disabilities : Focus on Teacher's Manual of Social Studies of the Basic Curriculum

지적장애연구 | 14 | 1 | 2012 | 사회과학일반