연구분야 :
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105995
한자 :
영어 : practical knowledge
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
S:동의 |
Use (우선어) |
|
|
예비유아특수교육교사의 현장실습 지원을 위한 웹기반 교육체제 개발
Development of the Web-Based Instruction System to Support Pre-service Special Education Teachers’ Field Practicum
유아특수교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교육학
반성적 실천을 통한 연구자로서의 미술교사 되어가기 과정에 관한 체험 연구
An experiential study on process of becoming an art teacher as a researcher through reflective practice
미술교육논총 | 24 | 1 | 2010 | 미술
반성적 실천을 통한 연구자로서의 미술교사 되어가기 과정에 관한 체험 연구
An experiential study on process of becoming an art teacher as a researcher through reflective practice
미술교육논총 | 24 | 1 | 2010 | 미술
국어교사의 수업능력 향상을 위한 ‘국어 교재연구 및 지도법’강좌의 내용 구성
The Composition of the Contents of the Course, 'Korean Textbooks and Teaching Methods' with the Aim of Improving the Teaching Ability of Korean Language Teachers
중등교육연구 | 60 | 1 | 2012 | 교육학
e-포트폴리오 성찰일지 작성활동의 학습효과에 영향을 미치는 학습자 관련 변인 탐색
The Investigation of Learner-Related Variables Influencing the Effect of Reflective Journal Writing on Learning in e-Portfolio
교육공학연구 | 27 | 1 | 2011 | 교육학
예비교사교육 방법으로서 ‘행위 중 반성’에 대한 비판적 고찰
The Critical Analysis of the Reflection in Action as a Method of Pre-service Teacher Education
사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학
예비교사교육 방법으로서 ‘행위 중 반성’에 대한 비판적 고찰
The Critical Analysis of the Reflection in Action as a Method of Pre-service Teacher Education
사회과교육 | 49 | 3 | 2010 | 교육학
사회과 예비교사가 교육실습과정에서 경험한 수업실천과 그 반성에 대한 이해
Understanding the Experience of the Pre-service Social Studies Teachers’ Instruction and Reflection in Practicum
한국교원교육연구 | 29 | 3 | 2012 | 교육학
교육적 감식안에 근거한 미술교사의 실천적 지식 재고
Reconsideration on Practical Knowledge of Fine Art Teacher Based on Educational Connoisseurship
미술교육논총 | 25 | 1 | 2011 | 미술
교사의 실천적 지식이 갖는 일상성 탐구: 체육수업 사례를 중심으로
Everydayness of teachers' practical knowledge in the physical education class
교육과정연구 | 30 | 3 | 2012 | 교육학
유아교사가 인식하는 문해 교육과정의 의미
Meanings of Literacy Curriculum as Perceived by Early Childhood Teachers
어린이문학교육연구 | 13 | 2 | 2012 | 교육학
사회과 예비교사들의 좋은 수업에 대한 인식 특성
Pre-service Teachers’ Conceptions on the Good Social Studies Teaching
한국지리환경교육학회지 | 19 | 2 | 2011 | 지리학
일반교육 전공 초등예비교사들의 장애관련 독서 감상문에 나타난 장애아동과 그 부모에 대한 인식
Using an Autobiographical Method in General Teacher Education Program to Enhance Preservice Teachers' Reflective Thinking of Children with Disabilities
통합교육연구 | 6 | 1 | 2011 | 특수교육
사회과 수업 전문성 담론의 이론과 실천의 정합성
The Coherence between Theory and Practice on Teaching Expertise Dialogue in Social Studies
사회과교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 사회교육학
사회과 수업 전문성 담론의 이론과 실천의 정합성
The Coherence between Theory and Practice on Teaching Expertise Dialogue in Social Studies
사회과교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 사회교육학
초등교사의 실천적 지식 변화에 대한 사례 연구: 과학영재수업을 중심으로
A Case Study of Change in Practical Knowledge of Elementary School Teachers: Focused on Science Class for the Gifted
영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학
초등교사의 실천적 지식 변화에 대한 사례 연구: 과학영재수업을 중심으로
A Case Study of Change in Practical Knowledge of Elementary School Teachers: Focused on Science Class for the Gifted
영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학
현장중심 미술수업을 통한예비유아교사의 지식 변화 탐색
Exploring a change of pre-service early childhood teachers' knowledgethrough a field-based art lesson
유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학
현장중심 미술수업을 통한예비유아교사의 지식 변화 탐색
Exploring a change of pre-service early childhood teachers' knowledgethrough a field-based art lesson
유아교육연구 | 30 | 4 | 2010 | 교육학
학교스포츠클럽 활동에서의 초등 예비교사의 실천적 지식 탐구
A Study of Pre-service Elementary School Teachers' Practical Knowledge with respect to School Sports Clubs
교과교육학연구 | 16 | 1 | 2012 | 교과교육학
문제해결과정에서의 상황적 요인에 대한 이해 제고 - 실천적 지식의 활용에 내포된 일상성에 관한 연구 -
A Study on Situational Properties in Everyday Problem Solving - Understanding the Ordinariness in Using Practical Knowledge -
교육문화연구 | 18 | 1 | 2012 | 기타교육학
반성적 마이크로티칭에 나타난 예비 체육교사의 실천적 지식 내용과 수준 분석
Understanding The Pre-service PE Teacher's Practical Knowledge through Reflective Micro-teaching
체육과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 체육
반성적 마이크로티칭에 나타난 예비 체육교사의 실천적 지식 내용과 수준 분석
Understanding The Pre-service PE Teacher's Practical Knowledge through Reflective Micro-teaching
체육과학연구 | 21 | 4 | 2010 | 체육
역량중심교육과정의 가능성과 한계: 역량 개념을 중심으로
The possibility and limits of competence based curriculum
한국교육논단 | 10 | 1 | 2011 | 교육학
영아보육교사의 돌봄의 과정 속에서 나타나는 실천적 지식 탐색: 가정보육시설 중심으로
A Study of Toddler Teachers' Practical Knowledge in Caring Practices, Focusing on Family Day Care Centers
생태유아교육연구 | 10 | 1 | 2011 | 유아교육
과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로
Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History
한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학
과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로
Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History
한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학
한 박물관 교육강사의 실천적 지식의 변화과정
Process of Change of Practical Knowledge of A Museum Educational Lecturer
조형교육 | 43 | 2012 | 미술교육
아동보육 현장에서 나타나는 실천적 지식 향상의 필요성과 가능성: 지적 우수아 사례 중심으로
Necessity and Possibility of Improvement in Practical Knowledge Shown in Child Care Center: Centering on a Case of Intellectually Gifted Children
영재와 영재교육 | 11 | 1 | 2012 | 영재교육
초등 교사의 프로젝트 접근법 실행에서 실천적 지식의 변화
A Narrative Inquiry into the Shift in Practical Knowledge of an Elementary Teacher Who Implemented Project-based Instruction
교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학
초등 교사의 프로젝트 접근법 실행에서 실천적 지식의 변화
A Narrative Inquiry into the Shift in Practical Knowledge of an Elementary Teacher Who Implemented Project-based Instruction
교육과학연구 | 41 | 1 | 2010 | 교육학
예비유아교사의 실천적 지식 함양을 위한 블렌디드 수업모형 개발
Development of blended Instructional Model for Practical Knowledge Improvement of pre-service early child teacher
어린이미디어연구 | 11 | 1 | 2012 | 유아교육
댄스스포츠 지도자의 수업에 나타난 실천적 지식 탐구
A narrative inquiry on dance sport instructors' practical knowledge in physical education
한국스포츠교육학회지 | 17 | 4 | 2010 | 체육
댄스스포츠 지도자의 수업에 나타난 실천적 지식 탐구
A narrative inquiry on dance sport instructors' practical knowledge in physical education
한국스포츠교육학회지 | 17 | 4 | 2010 | 체육
실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제
A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem
한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학
실천적 지식의 탐색: 교사교육에의 함의와 문제
A Study on Practical Knowledge: The Implication on Teacher Education and Problem
한국교원교육연구 | 27 | 4 | 2010 | 교육학
수업시연과 반성적 저널쓰기를 통하여 경험한 예비특수교사의 실천적 지식 분석
An Analysis of the Practical Knowledge Experiences of Pre-service Special Education Teachers through Teaching Demonstrations and Reflective Journal Writing
특수교육재활과학연구 | 51 | 2 | 2012 | 기타사회과학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 | 48 | 1 | 2010 | 교육학
초등교사의 수업관련 실천적 지식의 작동 및 형성 과정에 대한 사례 연구
A case study on the working and formation process of elementary school teachers’ teaching-related practical knowledge
교육학연구 | 48 | 1 | 2010 | 교육학
교사공동체의 실천적 지식
Teacher Community's Practical Knowledge
한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학
교사공동체의 실천적 지식
Teacher Community's Practical Knowledge
한국교원교육연구 | 27 | 1 | 2010 | 교육학