중학교 가정과교사의 가정교과 진로교육 관심단계와 실행수준 및 실태: CBAM 모형에 기초하여
Middle School Home Economics Teachers' Stages of Concern and Levels of Use about Career Education: Based on CBAM(the Concerns Based Adoption Model)
한국가정과교육학회지 |
23 |
4 |
2011 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
지능형 로봇에 대한 유아교사의 인식 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Kindergarten teachers' awareness for intelligent robots(r-learning)
유아교육연구 |
31 |
6 |
2011 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
디지털 교과서에 대한 교사의 관심 변화 과정 분석
Analyzing teachers' concerns regarding the adoption of digital textbooks
교육과학연구 |
43 |
2 |
2012 |
교육학
관심중심수용모형을 통한 디지털 교과서 연구학교 사례 연구: 관심 단계, 활용 수준, 변화 촉진자 유형 분석
The Case Study of the Digital Textbook Pilot School Based on the Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
10 |
2 |
2012 |
교육학
R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학