조기 수학 검사 개발 연구
Development Study for an Early Math Test
교과교육학연구 |
16 |
1 |
2012 |
교과교육학
초등학교 1학년 수학학습장애 위험군 학생과 비장애 학생들의 학업적 자기효능감에 대한 비교
A Comparison of Academic Self-Efficacy in First Graders without Disabilities and Graders Who Are at Risk for Mathematics
특수교육학연구 |
46 |
4 |
2012 |
교육학
중재반응모형을 활용한 수학 학습장애 위험군의 하위유형 분류 가능성 탐색 - 잠재성장계층분석을 중심으로 -
An Application of Latent Growth Class Analysis for Identifying Students at Risk for Math
특수아동교육연구 |
13 |
2 |
2011 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응모형을 활용한 읽기장애 위험군의 하위유형 분류 - 잠재성장계층분석을 중심으로 -
Classifying Multiple Subgroups of Students at Risk for Reading Disabilities within An RTI Framwork : An Application of Latent Growth Class Analysis
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 교육과정중심측정의 진전도 신뢰도 산출 방안 탐색 -잠재성장모형을 중심으로-
An Application of Latent Growth Modeling for Measuring the Reliability of Curriculum-Based Measurement in Line with Response to Intervention Model
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중재반응모형 활용을 위한 수학 CBM 검사의 신뢰도 및 예측 타당도 검사
Examining Reliability and Predictive Validity of CBM Math for Response to Intervention Models
학습장애연구 |
9 |
1 |
2012 |
교육학
교육과정중심측정에 의한 연산능력과 수학 학업성취간 상관에 대한 종단연구
A Longitudinal Study on the Relationship between an Ability of Calculation on Curriculum-Based Measurement and Academic Achievement in Mathematics
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
교육과정중심측정에 의한 연산능력과 수학 학업성취간 상관에 대한 종단연구
A Longitudinal Study on the Relationship between an Ability of Calculation on Curriculum-Based Measurement and Academic Achievement in Mathematics
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
측정시간 차이에 따른 수학 CBM 검사 결과의 비교: 학습장애 선별 모형인 중재반응모형에서의 활용을 위하여
Comparing Math CBM Scores with Different Time Administrations: An Application of Response to Intervention
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
수학학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정 진전도 기울기의 대안적 산출 방안 연구
An Alternative Way of Calculating Growth Rate in Curriculum based Measurement Math for Identifying Students with Learning Disabilities
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
수학학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정 진전도 기울기의 대안적 산출 방안 연구
An Alternative Way of Calculating Growth Rate in Curriculum based Measurement Math for Identifying Students with Learning Disabilities
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
읽기학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정(CBM)의 효율적인 측정주기(Frequency) 분석
An Efficient Frequency Method for Estimating Curriculum based Measurement Reading Aloud for Identifying Students with Reading Disabilities
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
측정시간 차이에 따른 수학 CBM 검사 결과의 비교: 학습장애 선별 모형인 중재반응모형에서의 활용을 위하여
Comparing Math CBM Scores with Different Time Administrations: An Application of Response to Intervention
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학