창의성기법을 활용한 유아과학교육 프로그램 개발 및 효과
Development and Effectiveness of Early Childhood Science Education Programwith Creativity Techniques
유아교육학논집 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
유치원교육과정에 기초한 총체적 유아미술교육 프로그램 개발
Developing of the Wholistic Art Education Program for Young Children Based on The National Kindergarten Curriculum
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유치원교육과정에 기초한 총체적 유아미술교육 프로그램 개발
Developing of the Wholistic Art Education Program for Young Children Based on The National Kindergarten Curriculum
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
자연탐색 미술활동이 유아의 정서지능 및 그리기표상능력에 미치는 효과
The Effects of Nature Exploration Art Activity on Young Children's Emotional Intelligence and Drawing Representation Ability
한국교육문제연구 |
30 |
3 |
2012 |
기타교육학
가정과 연계한 동화 극화활동이 유아의 창의성과 그리기 표상능력에 미치는 효과
The Effects of Home Related Dramatic Activities Based on Storybook on Young Children's Creativity and Drawing Representation Ability
한국교육문제연구 |
29 |
1 |
2011 |
기타교육학
신문사진 활용 교육 프로그램이 유아의 창의성 및 학습 관련 사회적 기술, 그리기 표상능력에 미치는 효과
The effects of using newspaper photographs in early childhood programs on creativity, learning related social skills, and representational drawing ability
유아교육연구 |
31 |
6 |
2011 |
교육학
그림책을 활용한 의미지도 그리기(Semantic Mapping) 언어활동이 유아의 읽기능력과 그리기 표상능력에 미치는 영향
Meaning-making from early childhood assessment through action research
유아교육연구 |
32 |
1 |
2012 |
교육학
4, 5세 유아의 지능과 그리기 표상능력간의 관계
The Relationships between Intelligence and Drawing Representational Ability of Young Children
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
4, 5세 유아의 지능과 그리기 표상능력간의 관계
The Relationships between Intelligence and Drawing Representational Ability of Young Children
사고개발 |
6 |
2 |
2010 |
교육심리학
유아의 인지처리능력과 구문이해력 및 그리기표상능력 간의 관계 분석
A Study on the Relationships among Children's Cognitive Processing Ability, Verbal Sentence Comprehension Ability and Drawing Representational Ability
유아교육학논집 |
15 |
6 |
2011 |
교육학
감성에 기초한 명화감상활동이 유아의 그리기표상능력 및 정서지능에 미치는 효과
The Effects of Emotion-Based Art Appreciation Activity on Young Children's Drawing Representation Ability and Emotion Quotient
유아교육학논집 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
감성에 기초한 명화감상활동이 유아의 그리기표상능력 및 정서지능에 미치는 효과
The Effects of Emotion-Based Art Appreciation Activity on Young Children's Drawing Representation Ability and Emotion Quotient
유아교육학논집 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
명화감상에 기초한 이야기꾸미기 활동이 유아의 그리기표상능력과 문해능력에 미치는 효과
The Effect of the Story-Making Activity based on Art Appreciation on Young Children's Drawing Representation Ability and Literacy Ability
한국교육문제연구 |
30 |
1 |
2012 |
기타교육학
음악을 통한 미술활동이 유아의 그리기 표상능력과 음악능력에 미치는 효과
The Effects of Art Activities Based on Music on Young Children's Drawing Representation and Music Ability
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
음악을 통한 미술활동이 유아의 그리기 표상능력과 음악능력에 미치는 효과
The Effects of Art Activities Based on Music on Young Children's Drawing Representation and Music Ability
한국교육문제연구 |
28 |
1 |
2010 |
기타교육학
공간차원에 따른 유아의 그리기 표상능력 및 정보처리속도의 차이
The Differences of Young Children's drawing representation ability and Processing Speed according to Space Dimension
사고개발 |
6 |
1 |
2010 |
교육심리학
공간차원에 따른 유아의 그리기 표상능력 및 정보처리속도의 차이
The Differences of Young Children's drawing representation ability and Processing Speed according to Space Dimension
사고개발 |
6 |
1 |
2010 |
교육심리학