한국어 단어 재인에서 표기 음절과 음운 음절의 처리
Processing of Orthography and Phonology in Korean Word Recognition
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
3 |
2010 |
심리과학
한국어 단어 재인에서 표기 음절과 음운 음절의 처리
Processing of Orthography and Phonology in Korean Word Recognition
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
3 |
2010 |
심리과학
메타분석을 통한 자폐범주성장애의 어휘처리 양상 연구
A Meta-Analysis of Lexical Processing in Groups with Autism Spectrum Disorders
Communication Sciences and Disorders |
17 |
2 |
2012 |
교육학
총체적 언어교육 프로그램이 학습장애 학생의 단어재인 능력에 미치는 효과
The Effect of Whole Language Education Program on Reading Ability of Students with Learning Disabilities.
교육연구 |
49 |
2010 |
교과교육학
총체적 언어교육 프로그램이 학습장애 학생의 단어재인 능력에 미치는 효과
The Effect of Whole Language Education Program on Reading Ability of Students with Learning Disabilities.
교육연구 |
49 |
|
2010 |
교과교육학
단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성
Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities
지적장애연구 |
12 |
3 |
2010 |
사회과학일반
단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성
Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities
지적장애연구 |
12 |
3 |
2010 |
사회과학일반
직접교수가 AAC체계를 사용하는 비구어 뇌성마비 학생들의 음운인식과 단어재인에 미치는 영향
Effects of Direct Instruction on Phonological Awareness and Word Recognition for Students with Nonverbal Cerebral Palsy
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
직접교수가 AAC체계를 사용하는 비구어 뇌성마비 학생들의 음운인식과 단어재인에 미치는 영향
Effects of Direct Instruction on Phonological Awareness and Word Recognition for Students with Nonverbal Cerebral Palsy
특수교육연구 |
17 |
1 |
2010 |
특수교육
학령기 뇌성마비아동의 음운처리과정 특성에 따른 단어재인 훈련 효과
The Effects of Word Recognition Training on the Phonological Processing Characteristics of School-Aged Childrenwith Cerebral Palsy
Communication Sciences and Disorders |
17 |
2 |
2012 |
교육학
한글 단어 인지 과정에서 유사어 효과
The Neighborhood Effects in Hangul Word Recognition
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
23 |
4 |
2011 |
심리과학