예비 보육 교사

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106240

STNet ID : 1003783

한자 : 豫備保育敎師

a01-06-01 인간(직업)

활동

보육실습 (保育實習)

보육 (保育)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

교육 실습생 [ 敎育實習生 ]

R3:시간적

precedes (후행(시대,현상))

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

보육 교사 () [ 保育敎師 ]

예비 보육교사의 배경변인 및 교사전문성 인식이 교사효능감에 미치는 영향

The Effects of Pre-service Teachers' Individual Characteristics and Teaching Professionalism on Their Teaching Efficacy

미래유아교육학회지 | 18 | 4 | 2011 | 교육학

생활양식과 건강상태에 관한 연구 - 예비보육교사를 대상으로 -

Study of the Lifestyle and Health Status : Focusing on Pre-service Childcare Teachers

생태유아교육연구 | 9 | 2 | 2010 | 유아교육

생활양식과 건강상태에 관한 연구 - 예비보육교사를 대상으로 -

Study of the Lifestyle and Health Status : Focusing on Pre-service Childcare Teachers

생태유아교육연구 | 9 | 2 | 2010 | 유아교육

이러닝 예비보육교사의 특성에 따른 교사효능감에 관한 연구

A Study on the Teaching Efficacy of Early Childhood Pre-service Teachers in E-learning

한국보육학회지 | 10 | 3 | 2010 | 영유아복지

이러닝 예비보육교사의 특성에 따른 교사효능감에 관한 연구

A Study on the Teaching Efficacy of Early Childhood Pre-service Teachers in E-learning

한국보육학회지 | 10 | 3 | 2010 | 영유아복지

보육실습 전․후 예비보육교사의 교사 이미지 변화 : 교사-자화상 그리기와 심층면담을 통한 분석

Changes in Pre-service Early Childhood Teachers' Image as Teachers Before and After Practicum : Focused on in-depth interviews in teacher-self portrait

미래유아교육학회지 | 19 | 2 | 2012 | 교육학

예비보육교사의 개인적 변인, 전문성 발달 목표와 걱정이 자기효능감과 우울에 미치는 영향

The Effects of Personal Factors, Professional Goals, and Concerns on Self-efficacy and Depression in Early Childhood Pre-service Teachers

유아교육학논집 | 16 | 3 | 2012 | 교육학

예비보육교사의 자기효능감 및 사회적 지지가 진로결정수준에 미치는 영향

Impact of Self-Efficacy and Social Support on Career Decision Levels among Pre-service Preschool Teachers

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

예비보육교사의 보육현장 봉사활동에 관한 질적 연구

Qualitative Research on Pre-service Teachers' Volunteer Activity at Early Childhood Education Settings.

아동교육 | 20 | 1 | 2011 | 유아교육

예비보육교사의 장애전담 어린이집 실습에 관한 소고

A Study on Perceptions of Student Teachers through Educare Practicum at Special Daycare Centers for Young Children with disabilities

유아특수교육연구 | 11 | 2 | 2011 | 교육학