도덕과 교육과정

연구분야 : B120200 사회과학 > 교육학 > 교육과정

클래스 : 모델/모형

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106260

STNet ID : 1003797

한자 : 道德科敎育課程
영어 : curriculum of moral education

e02-01 모델/모형

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

P:개념속성연관

hasPurpose (목적)

 

b01-02 교육활동 교육활동

도덕 교육 () [ 道德敎育 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

교과

d02-01 사회제도 사회제도

교육과정 () [ 敎育課程 ]

도덕과 교육에서 도덕적 상상력을 기르기 위한 명화의 활용

The Application of Masterpiece to Cultivate Moral Imagination in 'Moral Education'

윤리교육연구 | 22 | 2010 | 윤리교육학

도덕과 교육에서 도덕적 상상력을 기르기 위한 명화의 활용

The Application of Masterpiece to Cultivate Moral Imagination in 'Moral Education'

윤리교육연구 | | 22 | 2010 | 윤리교육학

도덕과 평가 영역 및 평가 내용 요소 개선 방안

The improvement of Evaluation Content Standards for Moral Teacher Selection Test

윤리연구 | 1 | 81 | 2011 | 학제간연구

통일 북한학 분야에서 고등학교 도덕과 교과 지식의 현황과 발전 방안

The Present State and Development Plan on the Subject Knowledge of High School Moral Subject Education in The Area of Unification and North Koreanology

윤리연구 | 1 | 80 | 2011 | 학제간연구

현행 중등학교 도덕 교과서에 실린 동양윤리 관련 인물 분석

An Analysis of Figures involved in Oriental Ethics from Current Moral Subject Textbooks for Secondary Schools in Korea

윤리연구 | 1 | 79 | 2010 | 학제간연구

현행 중등학교 도덕 교과서에 실린 동양윤리 관련 인물 분석

An Analysis of Figures involved in Oriental Ethics from Current Moral Subject Textbooks for Secondary Schools in Korea

윤리연구 | 1 | 79 | 2010 | 학제간연구

도덕․윤리과 교육의 초․중등 연계 방안 모색 - 도덕․윤리과 교육과정의 변천 분석을 중심으로

A Exploring about Connecting Policy between Elementary and Middle School in Moral Education

초등도덕교육 | 32 | 2010 | 윤리교육학

도덕․윤리과 교육의 초․중등 연계 방안 모색 - 도덕․윤리과 교육과정의 변천 분석을 중심으로

A Exploring about Connecting Policy between Elementary and Middle School in Moral Education

초등도덕교육 | | 32 | 2010 | 윤리교육학

다문화교육의 관점에서 도덕과 교육과정의 개정 방향

Reforming Moral Education Curriculum from the perspective of Multicultural Education

윤리연구 | 1 | 80 | 2011 | 학제간연구

인성 교육을 위한 도덕 교과 교육과정의 편성 방향 탐색

A Study on Desirable Directions for Curricular Design of Moral Education for the Humanism education

학습자중심교과교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교과교육학

초등학교에서 도덕과와 사회과의 정치교육 내용의 비교에 관한 연구

A Study on the Comparison of Contents of Political Education in Moral Education and Social Studies Education of Elementary School

초등도덕교육 | 38 | 2012 | 윤리교육학

다문화 도덕과 교육과정과 통일교육

Muiticultural Moral Education Curriculum and Unification Education

도덕윤리과교육 | 32 | 2011 | 교육학

도덕과교육에서 도덕적 사고와 도덕적 판단

Moral Thinking and Moral Judgment in Korean Moral Education

초등도덕교육 | 38 | 2012 | 윤리교육학

초등 도덕과 교수·학습의 일반적 과정·절차에 관한 연구

A Study on Development of the Teaching-Learning Model for Elementary Moral Education

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

초등 도덕과 교수·학습의 일반적 과정·절차에 관한 연구

A Study on Development of the Teaching-Learning Model for Elementary Moral Education

한국초등교육 | 20 | 2 | 2010 | 기타교육학

도덕과 교육의 입장에서 본 2009 개정 교육과정의 문제점 및 개선 방향

The Problems and Improvement of the 2009 year-revised National Curriculum on the Moral Education

도덕윤리과교육 | 30 | 2010 | 교육학

도덕과 교육의 입장에서 본 2009 개정 교육과정의 문제점 및 개선 방향

The Problems and Improvement of the 2009 year-revised National Curriculum on the Moral Education

도덕윤리과교육 | | 30 | 2010 | 교육학

한국과 싱가포르의 초등 도덕과 교육과정 비교 연구

A Comparative study of elementary moral education curriculum between Korea and Singapore

윤리교육연구 | 24 | 2011 | 윤리교육학

고등학교 ‘윤리와 사상’의 교육 과정에 대한 비판적 고찰 : 2009 개정 교육과정 중 ‘한국의 윤리 사상’을 중심으로

A Critical Approach to the Curriculum of ‘Ethics and Thought’ in High Schools : Focusing on ‘Korean Ethical Thought’ in the Revised Curriculum of 2009

윤리연구 | 1 | 83 | 2011 | 학제간연구

2007 개정 초등 도덕과 교육과정의 통합적 관점 분석

Analysis of integrative viewpoint Shown in the 2007 Revision of Moral Education Curriculum in Elementary School.

윤리교육연구 | 26 | 2011 | 윤리교육학

도덕과 교육과정의 생명윤리 영역 비판과 현상학적 재구성: Merleau-Ponty 몸의 현상학을 토대로

The Criticism and Phenomenological Reconstruction for the Bioethics in Moral Education Curriculum : on the Foundation of the Phenomenology of body in Merleau-Ponty

초등도덕교육 | 34 | 2010 | 윤리교육학

도덕과 교육과정의 생명윤리 영역 비판과 현상학적 재구성: Merleau-Ponty 몸의 현상학을 토대로

The Criticism and Phenomenological Reconstruction for the Bioethics in Moral Education Curriculum : on the Foundation of the Phenomenology of body in Merleau-Ponty

초등도덕교육 | | 34 | 2010 | 윤리교육학

학교 도덕교육의 역할과 통합 탐색:도덕과, 일반교과, 교과외 활동의 관계

An Investigation of the role and integration in moral education

초등도덕교육 | 39 | 2012 | 윤리교육학

초등학교 도덕 교과서의 다문화 단원 분석 연구

An Analysis on Multicultural Lesson Units of Elementary Moral Education Textbooks

초등도덕교육 | 39 | 2012 | 윤리교육학

통합의 두 가지 접근: 도덕과 교육의 통합적 성격

Two Approaches of 'Integration': Implications for the Nature of Moral Education

도덕윤리과교육 | 31 | 2010 | 교육학

통합의 두 가지 접근: 도덕과 교육의 통합적 성격

Two Approaches of 'Integration': Implications for the Nature of Moral Education

도덕윤리과교육 | | 31 | 2010 | 교육학

클라우드 컴퓨팅(Cloud Computing) 시대에서 사이버윤리교육의 과제

Tasks of Cyber Ethics Education in the Cloud Computing Era

도덕윤리과교육 | 32 | 2011 | 교육학

도덕과 교육에서 도덕적 성찰의 의미와 교수·학습 방안

A Study on the concept of moral reflection and teaching-learning methods

윤리교육연구 | 27 | 2012 | 윤리교육학

초등학교 도덕과 교육과정의 ‘예(禮)’에 관한 연구

A Study on the Virtue of ''Li' in the Curriculum of Elementary Moral Subject

도덕윤리과교육 | 36 | 2012 | 교육학

도덕과와 사회과의 통합적 운영이 어려운 까닭

The Reasons for the Difficulties of Integrating Application of Moral Subject and Social Studies Subject

초등도덕교육 | 33 | 2010 | 윤리교육학

도덕과와 사회과의 통합적 운영이 어려운 까닭

The Reasons for the Difficulties of Integrating Application of Moral Subject and Social Studies Subject

초등도덕교육 | | 33 | 2010 | 윤리교육학