상황 이야기

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 기법/방식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106373

STNet ID : 1003889

한자 : 狀況-
영어 : social story

d04-01 기법/방식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

사회 상황 이야기

R1:개념적

RT (관련어)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

자폐증 () [ 自閉症 ]

RT (관련어)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

장애 아동 () [ 障碍兒童 ]

RT (관련어)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

사회적 상황 () [ 社會的狀況 ]

비디오 자기모델링을 통합한 상황이야기 중재가 자폐성장애 아동의 의사소통기술에 미치는 영향

The Effects of Social Stories Combined with Video Self-Modeling on the Communication Skills of a Student with Autism

정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

토막만화대화 중재가 통합교육 환경의 발달지체 유아의 사회적 상호작용에 미치는 영향

Effects of Comic Strip Conversation on the Social Interaction of Young Children with Developmental Delay in an Inclusive Setting

유아특수교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교육학

자폐성장애아동에 대한 상황이야기 중재 국내연구의 동향

The Trend of Research Social Story Intervention of Students with Autistic Disorders

정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

상황이야기 중재효과에 대한 메타분석

A Meta-Analysis of Social Story Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder and Developmental Disabilities

특수교육연구 | 19 | 1 | 2012 | 특수교육

기능평가에 근거한 상황이야기 중재가 고기능 자폐성장애 초등학생의 문제행동 및 대체행동에 미치는 영향

Effects of Social Story Intervention based on Functional Assessment on the Challenging Behaviors and Alternative Behaviors of the Elementary Student with High-Functioning Autism

특수교육저널:이론과 실천 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

상황이야기 중재가 청각-지적장애 아동의 정서표현 어휘 및 사회성에 미치는 효과

Effects of Social Story Intervention on Mental State Words and Sociability of Children with Deafness and Intellectual Disabilities

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학

상황이야기 중재가 청각-지적장애 아동의 정서표현 어휘 및 사회성에 미치는 효과

Effects of Social Story Intervention on Mental State Words and Sociability of Children with Deafness and Intellectual Disabilities

특수교육학연구 | 44 | 4 | 2010 | 교육학