e-마켓플레이스

연구분야 : B051200 사회과학 > 경영학 > 전자상거래

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106403

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동
b01-03 경제/산업활동 / x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

기업간 거래 [ 企業間去來 ]

농식품 수출을 위한 B2B AgroTrade 활성화 방안

Development Strategies for Electronic Trade of Agricultural Product in B2B AgroTrade

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

농식품 수출을 위한 B2B AgroTrade 활성화 방안

Development Strategies for Electronic Trade of Agricultural Product in B2B AgroTrade

e-비즈니스연구 | 11 | 1 | 2010 | 무역학

A Study on the Success Factors of the B2B E-marketplace

전자무역연구 | 10 | 2 | 2012 | 무역학

중국의 B2B 무역e-마켓플레이스 신뢰구축에 영향을 미치는 정보유형 연구

An Empirical Study of the Information Pattern for Trust Building in the Chinese B2B e-Marketplace

e-비즈니스연구 | 11 | 2 | 2010 | 무역학

중국의 B2B 무역e-마켓플레이스 신뢰구축에 영향을 미치는 정보유형 연구

An Empirical Study of the Information Pattern for Trust Building in the Chinese B2B e-Marketplace

e-비즈니스연구 | 11 | 2 | 2010 | 무역학

제품관여도가 요구 신뢰수준 및 온라인 상인의 선택에 미치는 영향

The Effects of Product Involvement on Required Trust Level and the Online Merchant Choice

Information Systems Review | 13 | 2 | 2011 | 경영학

한국 무역 B2B e-Marketplace의 활성화 연구 -알라바바닷컴의 성공요인 사례분석을 중심으로-

A Study on the Revitalization Korean B2B e-Marketplace for the Export Competitiveness Reinforcement

전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학

한국 무역 B2B e-Marketplace의 활성화 연구 -알라바바닷컴의 성공요인 사례분석을 중심으로-

A Study on the Revitalization Korean B2B e-Marketplace for the Export Competitiveness Reinforcement

전자무역연구 | 8 | 4 | 2010 | 무역학

e-마켓플레이스에서의 웹사이트 특성이 판매자의 만족에 미치는 영향에 관한 연구: 옥션사이트 사례를 중심으로

The effects of the web site's characteristics on the seller's satisfaction in the e-marketplace: The case of Auction site

e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학

e-마켓플레이스에서의 웹사이트 특성이 판매자의 만족에 미치는 영향에 관한 연구: 옥션사이트 사례를 중심으로

The effects of the web site's characteristics on the seller's satisfaction in the e-marketplace: The case of Auction site

e-비즈니스연구 | 11 | 4 | 2010 | 무역학

중소기업의 e-마켓플레이스 활용과 성과에 관한 연구

An Empirical Study on Promotion Factors and Performance through e-Marketplace for Small & Medium companies

상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학

중소기업의 e-마켓플레이스 활용과 성과에 관한 연구

An Empirical Study on Promotion Factors and Performance through e-Marketplace for Small & Medium companies

상품학연구 | 28 | 2 | 2010 | 경영학