[R] 텍스트 유형

연구분야 : A091100 인문학 > 언어학 > 텍스트언어

클래스 : 언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106497

STNet ID : 1003990

한자 : --類型
영어 : Text Types

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문자체계

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

텍스트 () [text]

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | 37 | 2010 | 한국어와문학

‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색

Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’

국어교육학연구 | | 37 | 2010 | 한국어와문학

한국어 초급 교재에 나타난 읽기 교육의 내용과 방법의 변천 연구

A Study on the Change of the Contents and Methods in Reading Teaching shown on Elementary Text Books of the Korean Language

한국언어문학 | 78 | 2011 | 한국어와문학

중세국어 텍스트의 분석 방법과 실제

Ways of Textlinguistic Approach on Middle Korean Text and the Practice

텍스트언어학 | 29 | 2010 | 언어학

중세국어 텍스트의 분석 방법과 실제

Ways of Textlinguistic Approach on Middle Korean Text and the Practice

텍스트언어학 | 29 | | 2010 | 언어학

학문목적 한국어 쓰기교육을 위한장르 분류와 분석의 틀 - 장르기반 접근법 적용을 위하여 -

On Genre Analysis and a Framework for KAP Writing Classroom. -For the Application of Genre-Based Approach-

텍스트언어학 | 29 | 2010 | 언어학

학문목적 한국어 쓰기교육을 위한장르 분류와 분석의 틀 - 장르기반 접근법 적용을 위하여 -

On Genre Analysis and a Framework for KAP Writing Classroom. -For the Application of Genre-Based Approach-

텍스트언어학 | 29 | | 2010 | 언어학

한국어 쓰기 교육을 위한 장르 분류 연구

A study on genre classification for Korean writing education

Foreign Languages Education | 18 | 3 | 2011 | 언어학

교사들의 텍스트 유형별 선호와 인식 연구 -‘정보 텍스트’에 대한 논의를 중심으로-

Korean Teachers’ Preferences and Perceptions on Text Types

국어교육학연구 | 42 | 2011 | 한국어와문학

주제 분석과 텍스트 유형

Thematic Analysis and Text Type

한국어 의미학 | 36 | 2011 | 한국어와문학

프랑스어 부정관사와 정관사의 의미와 번역

Translating the French indefinite article and the definite article

人文科學硏究 | 28 | 2010 | 기타인문학

프랑스어 부정관사와 정관사의 의미와 번역

Translating the French indefinite article and the definite article

人文科學硏究 | 28 | | 2010 | 기타인문학

문학 번역의 대상 독자층이 번역물에 미치는 영향에 관한 비교 분석

A Comparative Study of the Influence Which Target Readers Level Has on the Target Text

비교문학 | 50 | 2010 | 인문학

문학 번역의 대상 독자층이 번역물에 미치는 영향에 관한 비교 분석

A Comparative Study of the Influence Which Target Readers Level Has on the Target Text

비교문학 | | 50 | 2010 | 인문학

국어교육을 위한 텍스트 분류 체계 연구-읽기와 쓰기 영역을 중심으로-

What Classification of Texts is Fit for Teaching Reading and Writing in Korean Language Education?

국어교육학연구 | 39 | 2010 | 한국어와문학

국어교육을 위한 텍스트 분류 체계 연구-읽기와 쓰기 영역을 중심으로-

What Classification of Texts is Fit for Teaching Reading and Writing in Korean Language Education?

국어교육학연구 | | 39 | 2010 | 한국어와문학

초등 국어 교과서의 서사 텍스트 분포와 변화 연구

A Study on Changes of Narrative Text-types and Distributions of Grade in Korean Elementary School Textbooks from the 1st Educational Curriculum to the 7th Educational Curriculum

어문학 | 117 | 2012 | 한국어와문학

텍스트 유형에 따른 인칭대명사 번역연구

A Study of Translation of Personal Pronouns in English Text Type

영어영문학연구 | 54 | 3 | 2012 | 영어와문학

설득 텍스트의 본질 및 특성과 교수 학습

Teaching and Learning Based on the Nature and Characteristics of Persuasive Texts

국어교육 | 136 | 2011 | 한국어와문학

텍스트 유형(Text Types)이 영어 어휘 기억에 미치는 영향: 서사적 텍스트와 설명적 텍스트를 중심으로

The Effect of Text Types on EFL Vocabulary Retention: Narrative Texts vs. Expository Texts

교원교육 | 27 | 2 | 2011 | 교육학