외국어로서의 스페인어교육

연구분야 : A180000 인문학 > 스페인어와문학
A092300 인문학 > 언어학 > 언어교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106509

STNet ID : 1004000

한자 : 外國語--語敎育
영어 : education of Spanish as a foreign language
영어 : Teaching Spanish as a foreign language
스페인어 : enseñanza del español como lengua extranjera

b01-02 교육활동

목적_t3

스페인어 습득

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

스페인어 교육 () [ --語敎育 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

e03-02 각국어 각국어

스페인어 () [ --語 ]

스페인어 강독 원어 수업 분석과 응용

Análisis de la clase de comprensión lectora en español,dictada por un profesor nativo de español y su aplicación en la clase de comprensión lectora en español en Corea

스페인어문학 | 54 | 2010 | 기타스페인문학

스페인어 강독 원어 수업 분석과 응용

Análisis de la clase de comprensión lectora en español,dictada por un profesor nativo de español y su aplicación en la clase de comprensión lectora en español en Corea

스페인어문학 | | 54 | 2010 | 기타스페인문학

스페인어 대학수학능력시험 출제의 문제점 및 대책

Some considerations about Spanish exam in Scholastic Aptitude Test of Korea

Foreign Languages Education | 17 | 1 | 2010 | 언어학

스페인어 대학수학능력시험 출제의 문제점 및 대책

Some considerations about Spanish exam in Scholastic Aptitude Test of Korea

Foreign Languages Education | 17 | 1 | 2010 | 언어학

언어 학습, 교수, 평가를 위한 유럽공통 참조기준에 근거한 스페인어 교재에 관한 연구 -Prisma 교재 분석을 중심으로

A study of the textbook Prisma published with a base of Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment Un estudio sobre el libro de texto Prisma escrito tomando como base el Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación.

Foreign Languages Education | 18 | 3 | 2011 | 언어학

DELE Intermedio (B2) Prueba 4의 문법요소 분석

Analysis of the grammatical elements in the test 4 of the intermediate-level (B2) of the DELE examination.

Foreign Languages Education | 17 | 2 | 2010 | 언어학

DELE Intermedio (B2) Prueba 4의 문법요소 분석

Analysis of the grammatical elements in the test 4 of the intermediate-level (B2) of the DELE examination.

Foreign Languages Education | 17 | 2 | 2010 | 언어학

E/LE에서 관용표현 학습의 필요성과 교수법 제안: 투우와 축구 관련 표현을 중심으로

The importance of idiomatic expressions in the teaching of S/FL and the didactical suggestions: Focus on expressions related to the bullfighting and the football.

Foreign Languages Education | 18 | 1 | 2011 | 언어학