초등학교 수학교과서에서의 양(量)의 계산에 대한 연구
A Study on Quantity Calculus in Elementary Mathematics Textbooks
수학교육학연구 |
20 |
4 |
2010 |
수학교육학
초등학교 수학교과서에서의 양(量)의 계산에 대한 연구
A Study on Quantity Calculus in Elementary Mathematics Textbooks
수학교육학연구 |
20 |
4 |
2010 |
수학교육학
구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-
Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-
Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
Erdniev의 교수학적 단위의 확장 및 그의 초등학교 수학교과서의 확장된 교수학적 단위에 대한 연구
A Study on the Erdniev's Expansion of Didactical Unit and Expanded Didactical Unit in a His Mathematics Textbook of Elementary School
초등수학교육 |
13 |
1 |
2010 |
수학교육학
Erdniev의 교수학적 단위의 확장 및 그의 초등학교 수학교과서의 확장된 교수학적 단위에 대한 연구
A Study on the Erdniev's Expansion of Didactical Unit and Expanded Didactical Unit in a His Mathematics Textbook of Elementary School
초등수학교육 |
13 |
1 |
2010 |
수학교육학
초등학교 3, 4학년 수학 교과서에 제시된 ‘열린 질문’에 대한 고찰
On the Open Questions in the Elementary School Mathematics Textbooks
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
초등학교 3, 4학년 수학 교과서에 제시된 ‘열린 질문’에 대한 고찰
On the Open Questions in the Elementary School Mathematics Textbooks
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
중학교 수학 교과서 분석을 통한 정당화 방안 탐색
An Exploration of Justification Types represented in the Geometry field of Middle School Mathematics Textbook
한국학교수학회논문집 |
14 |
3 |
2011 |
교육학