수학 교과서

연구분야 : B121206 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 수학교육학
B120200 사회과학 > 교육학 > 교육과정

클래스 : 교재/재료

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106604

STNet ID : 9009046

한자 : 數學敎科書
영어 : math textbook

a04-03 교재·자료

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a04-03 교재·자료 교재/재료

[R] 과목별 교과서 -> 교과서 () [ 科目別敎科書 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

a04-03 교재·자료 교재/재료

수학익힘책 [ 數學--册 ]

초등학교 수학교과서에서의 양(量)의 계산에 대한 연구

A Study on Quantity Calculus in Elementary Mathematics Textbooks

수학교육학연구 | 20 | 4 | 2010 | 수학교육학

초등학교 수학교과서에서의 양(量)의 계산에 대한 연구

A Study on Quantity Calculus in Elementary Mathematics Textbooks

수학교육학연구 | 20 | 4 | 2010 | 수학교육학

구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-

Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades

한국학교수학회논문집 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-

Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades

한국학교수학회논문집 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

Erdniev의 교수학적 단위의 확장 및 그의 초등학교 수학교과서의 확장된 교수학적 단위에 대한 연구

A Study on the Erdniev's Expansion of Didactical Unit and Expanded Didactical Unit in a His Mathematics Textbook of Elementary School

초등수학교육 | 13 | 1 | 2010 | 수학교육학

Erdniev의 교수학적 단위의 확장 및 그의 초등학교 수학교과서의 확장된 교수학적 단위에 대한 연구

A Study on the Erdniev's Expansion of Didactical Unit and Expanded Didactical Unit in a His Mathematics Textbook of Elementary School

초등수학교육 | 13 | 1 | 2010 | 수학교육학

초등학교 3, 4학년 수학 교과서에 제시된 ‘열린 질문’에 대한 고찰

On the Open Questions in the Elementary School Mathematics Textbooks

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

초등학교 3, 4학년 수학 교과서에 제시된 ‘열린 질문’에 대한 고찰

On the Open Questions in the Elementary School Mathematics Textbooks

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

중학교 수학 교과서 분석을 통한 정당화 방안 탐색

An Exploration of Justification Types represented in the Geometry field of Middle School Mathematics Textbook

한국학교수학회논문집 | 14 | 3 | 2011 | 교육학