어문 규범

연구분야 : A110100 인문학 > 한국어와문학 > 국어학

클래스 : 기준/규칙

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106762

STNet ID : 1004168

한자 : 語文規範
영어 : standards Korean language

e02-03 기준/규칙

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

어문규정 (한국어) [ 語文規定 ]

RT (관련어)

 

e02-06 기호/신호 기호/신호

문장 부호 () [ 文章符號 ]

로마字 表記法에 대하여

On Korean Romanization

어문연구(語文硏究) | 39 | 4 | 2011 | 한국어와문학

남북통일시대의 국어교육의 방향

A study on the direction of Korean language education in the period of reunification

국어교육 | 131 | 2010 | 한국어와문학

남북통일시대의 국어교육의 방향

A study on the direction of Korean language education in the period of reunification

국어교육 | | 131 | 2010 | 한국어와문학

중ㆍ고등학생의 문장 부호 사용 양상 조사

The research on the actual condition of punctuation marks in Middle and High school students

한민족문화연구 | 37 | 2011 | 한국어와문학

문장부호 ‘따옴표’의 국어 교과서 사용 실태 분석 - 중학교 1학년 국어 교과서를 중심으로 -

A Study on the Use of Quotation Marks in the Korean Language Textbooks

문법 교육 | 15 | 2011 | 국어교육

대학 글쓰기 수업에서 문장 부호 교육 방안 연구 -대학생의 문장 부호 사용과 인식 실태 조사를 중심으로-

A Study on punctuation marks Education in college composition -Centering on investigation of punctuation marks use and awareness of Undergraduates-

우리어문연구 | 43 | 2012 | 한국어와문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | 72 | 2010 | 한국어와문학

한국어교원 양성과정생의 국어사용과 인식

The Use and Cognition of Korean of the Students in the Korean Teacher Education Program

한국언어문학 | | 72 | 2010 | 한국어와문학

교과용 도서의 문장 부호 사용 실태와 문제점 해결 방안

Problems of Using Punctuation Marks in Textbooks and Their Solutions

청람어문교육 | 45 | 2012 | 국어교육

표준 발음법과 언어 현실 -현실음과 국어의 전통성 및 합리성의 문제를 중심으로-

A Study on improvement of 'Regulation of Standard Korean Pronunciation(pyojunbareumbeop)'

한국학연구 | 33 | 2010 | 기타인문학

표준 발음법과 언어 현실 -현실음과 국어의 전통성 및 합리성의 문제를 중심으로-

A Study on improvement of 'Regulation of Standard Korean Pronunciation(pyojunbareumbeop)'

한국학연구 | | 33 | 2010 | 기타인문학

국어 어문 규범 교재의 성격과 어휘 선정 원리

Characteristics of Korean Norm Textbook and Principles of Vocabulary Selection

문법 교육 | 14 | 2011 | 국어교육

국어 어문 규범 교육의 목표 및 내용의 재구성 -초등학교, 중학교, 고등학교급의 위계성을 중심으로-

Reconstitution of Educational objectives and contents in Eomunkyubeom - Based on Hierarchy of Elementary, Middle and High Schools -

국어교육연구 | 28 | 2011 | 국어교육

어문 규범 교재의 실제

The Practice for the Textbook of Korean Language Standard

문법 교육 | 14 | 2011 | 국어교육

‘국어 규범’과 ‘글쓰기’

Korean Language standard rules and writing

작문연구 | 14 | 2012 | 한국어와문학