질적 지표

연구분야 : B010000 사회과학 > 사회과학일반

클래스 : 지수/지표

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107051

STNet ID : 1004404

한자 : 質的 指標
영어 : quality indicators

d03-04 지수/지표

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT_X (관련어►)

 

d03-01 연구/조사방법 연구/조사방법

질적 연구 () [ 質的硏究 ]

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석

A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 2 | 2010 | 교육학

자폐범주성장애인을 대상으로 한 환경중심언어중재와 PECS중재에 관한 문헌 분석: 2000∼2011년 국내ㆍ외 단일대상연구를 중심으로

A Research Synthesis of Milieu Language Teaching and PECS for Individuals with Autism Spectrum Disorders

Communication Sciences and Disorders | 17 | 3 | 2012 | 교육학

질적지표에 의거한 학습장애 학생을 위한 수학중재연구 분석

Analysis on Intervention Studies in Mathematics for Students with Learning Disabilities based on Quality Indicators

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

질적지표에 의거한 학습장애 학생을 위한 수학중재연구 분석

Analysis on Intervention Studies in Mathematics for Students with Learning Disabilities based on Quality Indicators

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

학습장애아동 및 성인을 위한 전환교육연구의 질적지표에 의거한 분석

Evaluating Studies on Transition for Children or Adults with Learning Disabilities Based on Quality Indicators

학습장애연구 | 9 | 2 | 2012 | 교육학

자기교시 중재 효과에 대한 메타분석

A Comprehensive Review and Meta-Analysis on Self-Instruction Interventions for Evidence-Based Practice

특수교육학연구 | 46 | 3 | 2011 | 교육학

질적 지표에 의거한 최근 10년간 학습장애 집단 실험 연구 동향 분석 및 학습장애 연구에 주는 시사점 연구

The Research Trends of Last 10-Year Group Experimental and Quasi-Experimental Studies Based Quality Indicators and Its Implications for Future LD Studies

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

질적 지표에 의거한 최근 10년간 학습장애 집단 실험 연구 동향 분석 및 학습장애 연구에 주는 시사점 연구

The Research Trends of Last 10-Year Group Experimental and Quasi-Experimental Studies Based Quality Indicators and Its Implications for Future LD Studies

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

읽기 유창성 관련 실험연구 문헌 분석 -2001년~2011년 국내 연구 중심으로-

A Review of Experimental Studies on Reading Fluency

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

증거기반 중재 구축을 위한 초등수학 중재연구의 질 분석

Analysis on the quality of elementary mathematics intervention studies for the establishment of evidence-based mathematics intervention

특수아동교육연구 | 13 | 1 | 2011 | 교육학

학교차원의 긍정적 행동지원에 관한 문헌연구: 보편적 지원의 실행과 성과를 중심으로

A Review of the Literature onSchool-Wide Positive Behavior Support:Implementation and Outcomes of Universal Support

특수교육 | 9 | 3 | 2010 | 특수교육

학교차원의 긍정적 행동지원에 관한 문헌연구: 보편적 지원의 실행과 성과를 중심으로

A Review of the Literature onSchool-Wide Positive Behavior Support:Implementation and Outcomes of Universal Support

특수교육 | 9 | 3 | 2010 | 특수교육