자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석
A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
자폐아동을 위한 긍정적 행동지원에 관한 실험연구의 질적 지표에 의거한 분석
A review of experimental studies on Positive Behavior Support for children with autism based on quality indicators
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
2 |
2010 |
교육학
자폐범주성장애인을 대상으로 한 환경중심언어중재와 PECS중재에 관한 문헌 분석: 2000∼2011년 국내ㆍ외 단일대상연구를 중심으로
A Research Synthesis of Milieu Language Teaching and PECS for Individuals with Autism Spectrum Disorders
Communication Sciences and Disorders |
17 |
3 |
2012 |
교육학
질적지표에 의거한 학습장애 학생을 위한 수학중재연구 분석
Analysis on Intervention Studies in Mathematics for Students with Learning Disabilities based on Quality Indicators
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
질적지표에 의거한 학습장애 학생을 위한 수학중재연구 분석
Analysis on Intervention Studies in Mathematics for Students with Learning Disabilities based on Quality Indicators
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
학습장애아동 및 성인을 위한 전환교육연구의 질적지표에 의거한 분석
Evaluating Studies on Transition for Children or Adults with Learning Disabilities Based on Quality Indicators
학습장애연구 |
9 |
2 |
2012 |
교육학
자기교시 중재 효과에 대한 메타분석
A Comprehensive Review and Meta-Analysis on Self-Instruction Interventions for Evidence-Based Practice
특수교육학연구 |
46 |
3 |
2011 |
교육학
질적 지표에 의거한 최근 10년간 학습장애 집단 실험 연구 동향 분석 및 학습장애 연구에 주는 시사점 연구
The Research Trends of Last 10-Year Group Experimental and Quasi-Experimental Studies Based Quality Indicators and Its Implications for Future LD Studies
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
질적 지표에 의거한 최근 10년간 학습장애 집단 실험 연구 동향 분석 및 학습장애 연구에 주는 시사점 연구
The Research Trends of Last 10-Year Group Experimental and Quasi-Experimental Studies Based Quality Indicators and Its Implications for Future LD Studies
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
읽기 유창성 관련 실험연구 문헌 분석 -2001년~2011년 국내 연구 중심으로-
A Review of Experimental Studies on Reading Fluency
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
증거기반 중재 구축을 위한 초등수학 중재연구의 질 분석
Analysis on the quality of elementary mathematics intervention studies for the establishment of evidence-based mathematics intervention
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
학교차원의 긍정적 행동지원에 관한 문헌연구: 보편적 지원의 실행과 성과를 중심으로
A Review of the Literature onSchool-Wide Positive Behavior Support:Implementation and Outcomes of Universal Support
특수교육 |
9 |
3 |
2010 |
특수교육
학교차원의 긍정적 행동지원에 관한 문헌연구: 보편적 지원의 실행과 성과를 중심으로
A Review of the Literature onSchool-Wide Positive Behavior Support:Implementation and Outcomes of Universal Support
특수교육 |
9 |
3 |
2010 |
특수교육