학교효과

연구분야 : B141007 사회과학 > 행정학 > 분야별행정 > 교육행정

클래스 : 효과/영향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107117

STNet ID : 1004463

한자 : 學校效果

x03-05-03 효과/영향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

x03-05-02 결과 결과

학업 성취 [ 學業成就 ]

affects (영향)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

학업성취도 () [ 學業成就度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

학교 특성 [ 學校特性 ]

RT (관련어)

 

d03-03 측정/척도 측정/척도

교육 맥락 변인 () [ 敎育脈絡變因 ]

RT (관련어)

 

 

학교 정책

R2:기능적

evaluates (평가 대상)

 

 

학교책무성평가

계층간 학력 격차의 변화: 학교정책의 영향을 중심으로

The Trend in Socioeconomic Inequalities in Student Achievement: Focusing on the effects of school policy

교육사회학연구 | 22 | 3 | 2012 | 교육학

Evaluating School Performance Using Bayesian Hyper-parameter Estimation Method

베이지안 하이퍼모수 추정방법을 이용한 학교효과 평가

교육문화연구 | 18 | 2 | 2012 | 기타교육학

『한국교육종단연구2005』의 수직척도 타당성 검토

A Validity Study for Vertical Scale of Korean Educational Longitudinal Study(KELS) 2005

교육평가연구 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

『한국교육종단연구2005』의 수직척도 타당성 검토

A Validity Study for Vertical Scale of Korean Educational Longitudinal Study(KELS) 2005

교육평가연구 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

학교급별 도․농 간 학업성취도 격차에 관한 연구

A Study on the change of achievement gap between urban and rural area schools from primary school to high school level

교육사회학연구 | 21 | 4 | 2011 | 교육학

학업성취도 부가가치에 대한 학교효과 분석

School effects on value-added achievement scores

교육학연구 | 49 | 4 | 2011 | 교육학

교육재정과 학교특성이 학업성취도에 미치는 영향

The Effects of School Finance and School Characteristics on Students Achievement

교육재정경제연구 | 20 | 4 | 2011 | 교육학

집단적 교사효능감에 대한 개인 및 학교 효과 분석

The Analysis of Teacher and School Effect on Collective Teacher Efficacy

교육행정학연구 | 28 | 4 | 2010 | 교육학

집단적 교사효능감에 대한 개인 및 학교 효과 분석

The Analysis of Teacher and School Effect on Collective Teacher Efficacy

교육행정학연구 | 28 | 4 | 2010 | 교육학

학교책무성 체제에서 학업성취도에 기초한 학교성과지표는 중등학교 학교평가 지표로서 적합한가?: 학교효과 이론에 의한 타당도 검증

Are the school performance indicators under school accountability systems valid as the evaluation standards for secondary schools?: Validity evaluation in the perspective of school effectiveness theory

교육학연구 | 48 | 1 | 2010 | 교육학

학교책무성 체제에서 학업성취도에 기초한 학교성과지표는 중등학교 학교평가 지표로서 적합한가?: 학교효과 이론에 의한 타당도 검증

Are the school performance indicators under school accountability systems valid as the evaluation standards for secondary schools?: Validity evaluation in the perspective of school effectiveness theory

교육학연구 | 48 | 1 | 2010 | 교육학

학업성취 우수 초등학교의 특징과 그 함의- M 초등학교의 사회과 수업 사례를 중심으로 -

The Characteristics of Elementary School with High Academic Achievement and Their Implications -Focusing on the Case of Social Studies Class at M Elementary School

시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학

학업성취 우수 초등학교의 특징과 그 함의- M 초등학교의 사회과 수업 사례를 중심으로 -

The Characteristics of Elementary School with High Academic Achievement and Their Implications -Focusing on the Case of Social Studies Class at M Elementary School

시민교육연구 | 42 | 3 | 2010 | 교육학

학업성취 우수 중학교의 특성 분석 및 시사점- 사회과 수업 사례를 중심으로 -

Analysis and Implications of the Characteristics of Middle Schools with Good Academic Achievement - Focusing on the Cases of Social Studies Class -

시민교육연구 | 43 | 3 | 2011 | 교육학

학업성취에 대한 학급풍토의 영향

The Effect of Classroom Climate on Academic Achievement

중등교육연구 | 59 | 1 | 2011 | 교육학

학교 야간 학습이 언어, 수리, 외국어(영어) 영역의 학업 성취도에 미치는 효과 -부산의 일반계 고교 2학년 재학생을 중심으로-

Impact of self-study at night school on students’ scholastic attainment

교사교육연구 | 51 | 1 | 2012 | 교사교육

외국어 고등학교 학교효과 분석 : 성향점수 매칭모형을 활용하여

The School Effects of Foreign Language High Schools: Applying the Propensity Score Matching Method

한국교육 | 37 | 1 | 2010 | 교육학

외국어 고등학교 학교효과 분석 : 성향점수 매칭모형을 활용하여

The School Effects of Foreign Language High Schools: Applying the Propensity Score Matching Method

한국교육 | 37 | 1 | 2010 | 교육학

학교효과의 교과간 일관성 검증

Investigating Consistencies of School Effectiveness by Subjects

교육과학연구 | 42 | 1 | 2011 | 교육학

초등학생의 학업 성취에 대한 학교 효과 분석 : 평균 향상과 격차 완화의 두 측면에서

A Study on the School Effect on Elementary Student's Mathematics Achievement : in Terms of Improving Average and Closing a Gap

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학

초등학생의 학업 성취에 대한 학교 효과 분석 : 평균 향상과 격차 완화의 두 측면에서

A Study on the School Effect on Elementary Student's Mathematics Achievement : in Terms of Improving Average and Closing a Gap

한국초등교육 | 21 | 2 | 2010 | 기타교육학