상황 맥락

연구분야 : A100000 인문학 > 문학

클래스 : 상태/상황

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107192

STNet ID : 1004529

한자 : 狀況脈絡
영어 : situational context

c03-01 상태/상황

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

맥락 () [ 脈絡 ]

R1:개념적

isStateOf (상태의 대상)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

실천적 교수 역량 () [ 實踐的敎授力量 ]

RT (관련어)

 

c03-01 상태/상황 상태/상황

사회 문화적 맥락 [ 社會 文化的 脈絡 ]

‘보다’ 구성의 가정 의미기능 연구- ‘-아 봐’, ‘-았어 봐’, ‘-았단 봐’를 중심으로 -

A study on the meaning and semantic function of the 'poda' collocations

시학과 언어학 | 23 | 2012 | 기타인문학

화용론적 기능 중심의 억양 교육을 위한 기초연구 -중국인 학습자의 한국어 억양 분석-

The Analysis of Chinese Learner's Korean Intonation for Intonation Education Plan Based on the Functions of Pragmatics

교육문화연구 | 16 | 2 | 2010 | 기타교육학

화용론적 기능 중심의 억양 교육을 위한 기초연구 -중국인 학습자의 한국어 억양 분석-

The Analysis of Chinese Learner's Korean Intonation for Intonation Education Plan Based on the Functions of Pragmatics

교육문화연구 | 16 | 2 | 2010 | 기타교육학

한국어 쓰기 교육을 위한 장르 분류 연구

A study on genre classification for Korean writing education

Foreign Languages Education | 18 | 3 | 2011 | 언어학

장르의 전형성과 대학 글쓰기 교육의 한 방향

Typicality of Genre and a Direction for Writing Education in University

작문연구 | 14 | 2012 | 한국어와문학

‘맥락’의 중학교 개정교과서 수용 양상 연구 - ‘교학사’, ‘비유와 상징’, ‘미래엔 컬처 그룹’ 교과서를 중심으로

A study on the Level of Acceptance of Context in Revised Textbook - Focused on the Textbooks Published by Kyohak, Metaphor & Symbol and Mirae N culture.

새국어교육 | 85 | 2010 | 국어교육

‘맥락’의 중학교 개정교과서 수용 양상 연구 - ‘교학사’, ‘비유와 상징’, ‘미래엔 컬처 그룹’ 교과서를 중심으로

A study on the Level of Acceptance of Context in Revised Textbook - Focused on the Textbooks Published by Kyohak, Metaphor & Symbol and Mirae N culture.

새국어교육 | | 85 | 2010 | 국어교육