유치원 일과와 활동에 삽입된 『장애 이해 및 통합교육 활동』이 일반유아와 장애 유아의 사회적 수용도 및 사회적 참여에 미치는 영향
The Effects of 『Disability Awareness and Inclusion Activities for Preschool Classrooms』Embedded in Preschool Routine/Activities on Social Acceptance and Social Engagement of Children with and without Disabilities
유아특수교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교육학
역통합교실 내 시각장애유아와 일반유아의 또래관계 형성에 관한 문화기술지
An Ethnographic Study about Peer Relationship between Children with Visual Impairment and Children without Disability in a Reversely Inclusive Early Childhood Classroom
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
역통합교실 내 시각장애유아와 일반유아의 또래관계 형성에 관한 문화기술지
An Ethnographic Study about Peer Relationship between Children with Visual Impairment and Children without Disability in a Reversely Inclusive Early Childhood Classroom
특수교육학연구 |
45 |
3 |
2010 |
교육학
친구하기 프로그램이 일반유아의 장애수용태도에 미치는 효과
An effect of 'Friend Program' on infants' attitudes of accepting disabilities
지적장애연구 |
12 |
1 |
2010 |
사회과학일반
친구하기 프로그램이 일반유아의 장애수용태도에 미치는 효과
An effect of 'Friend Program' on infants' attitudes of accepting disabilities
지적장애연구 |
12 |
1 |
2010 |
사회과학일반
통합경험 여부에 따른 일반유아가 인식한 장애유아에 대한 이미지
The image of young children with disabilities recognized by general young children with or without integrated experience
유아교육·보육복지연구 |
15 |
1 |
2011 |
사회과학교육
일반유아와 ADHD 유아 간의 상호작용에 나타난 상호 인식
An inquiry of mutual recognition shown in interaction between general young children and young children with ADHD
아동교육 |
20 |
2 |
2011 |
유아교육
장애유아 어머니와 일반유아 어머니의 상호작용적 그림책 읽기전략에 대한 중요도 인식수준과 실제 활용도 비교 연구
A Comparison on the Perception of Importance and Implementation between Mothers of General Young Children and Young Children with Disabilities to the Interactive Picture Book Reading Strategy
발달장애연구 |
15 |
4 |
2011 |
특수교육