EPL

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.108232

한자 :
영어 : Educational Programming Language

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

약어

e03-01 언어/문자 언어/문자

교육용프로그래밍언어 () [ 敎育用--言語 ]

교육용 프로그래밍 언어와 정보영재아동의 프로그래밍능력의 상관관계분석 연구

A Study on Correlation Analysis of EPL and Programming Ability for the Gifted Children in IT

정보교육학회논문지 | 16 | 3 | 2012 | 컴퓨터교육학

인기스포츠연맹의 방송시장 지배전략 비교연구 -미국프로야구와 영국프리미어리그를 중심으로

The Comparative Study of The Popular Prosports Federation’s Broadcasting Market Dominance Strategy - focused on MLB and EPL -

스포츠엔터테인먼트와 법 | 14 | 4 | 2011 | 사회과학

인기스포츠연맹의 방송시장 지배전략 비교연구 -미국프로야구와 영국프리미어리그를 중심으로

The Comparative Study of The Popular Prosports Federation’s Broadcasting Market Dominance Strategy - focused on MLB and EPL -

스포츠엔터테인먼트와 법 | 14 | 4 | 2011 | 사회과학

자원기반학습시스템을 활용한 프로그래밍 수업이 중학생의 창의적 문제해결 성향에 미치는 영향

The Effect of a Resource-Based Learning System on Creative Problem Solving Potential of Middle School Students in Programming Class

교원교육 | 27 | 2 | 2011 | 교육학

언플러그드 컴퓨팅과 EPL을 이용한 초등정보영재교육프로그램의 개발

A Educational Program for Elementary Information Gifted Student using Unplugged Computing and EPL

정보교육학회논문지 | 15 | 1 | 2011 | 컴퓨터교육학

초등 교육에서의 PBL기반 라인트레이서 로봇프로그래밍 교육방법 개발

A Development of PBL based Linetracer Robot Programming Instructional Method at Elementary school

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

초등 교육에서의 PBL기반 라인트레이서 로봇프로그래밍 교육방법 개발

A Development of PBL based Linetracer Robot Programming Instructional Method at Elementary school

컴퓨터교육학회 논문지 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

스퀵 e-toy 프로그래밍 교육을 통한 메타인지 및 GALT 논리 사고력 향상 효과 분석

Effects on Metacognition and GALT Logical Thinking Ability in Programming Educations using Squeak e-toy

정보교육학회논문지 | 14 | 2 | 2010 | 컴퓨터교육학

스퀵 e-toy 프로그래밍 교육을 통한 메타인지 및 GALT 논리 사고력 향상 효과 분석

Effects on Metacognition and GALT Logical Thinking Ability in Programming Educations using Squeak e-toy

정보교육학회논문지 | 14 | 2 | 2010 | 컴퓨터교육학

초등학교 정보교육을 위한 EPL 적용 분석

Application and Analysis of Educational Programming Language for Elementary Informatics Education

정보교육학회논문지 | 15 | 1 | 2011 | 컴퓨터교육학

스크래치 프로그래밍이 초등 영재학생들의 창의적 문제해결력에 미치는 효과

Effects that Scratch Programming has on Creative Problem-solving for Gifted Elementary Students

한국실과교육학회지 | 25 | 1 | 2012 | 교육학

EPL을 활용한 수학문제해결 통합교육프로그램의 학년 수준 비교

The Comparison of Students Grade Level on the Integrated Learning Program for Mathematical Problem Solving using EPL

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학

EPL을 활용한 수학문제해결 통합교육프로그램의 학년 수준 비교

The Comparison of Students Grade Level on the Integrated Learning Program for Mathematical Problem Solving using EPL

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학

EPL을 활용한 수학문제해결 통합교육프로그램의 학년 수준 비교

The Comparison of Students Grade Level on the Integrated Learning Program for Mathematical Problem Solving using EPL

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학

EPL을 활용한 수학문제해결 통합교육프로그램의 학년 수준 비교

The Comparison of Students Grade Level on the Integrated Learning Program for Mathematical Problem Solving using EPL

정보교육학회논문지 | 14 | 3 | 2010 | 컴퓨터교육학