초등사회과 학습부진아들의 사회과에 대한 인식전환의 유형적 특성 - 5학년 1학기 공간영역을 사례로 -
Types and Characteristics of the Perception Change Process in Elementary Social Studies Underachievers - A Case of Geography Domain in Fifth Grade -
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
초등사회과 학습부진아들의 사회과에 대한 인식전환의 유형적 특성 - 5학년 1학기 공간영역을 사례로 -
Types and Characteristics of the Perception Change Process in Elementary Social Studies Underachievers - A Case of Geography Domain in Fifth Grade -
한국지리환경교육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
지리학
지역 간 주제별 비교·관련·변화의 관점을 적용한 촌락 공간 학습: 사회과 기존 수업 모형의 한계 넘기
Rural Spatial Learning with Thematic Comparison, Relation, and Change Perspectives between Regions: Overcoming the Limits of Existing Instructional Models in Social Studies
한국지리환경교육학회지 |
19 |
1 |
2011 |
지리학
정보 차원의 배합이 이중 순서 학습에 미치는 영향: 위계적 공간 차원상의 순서 학습을 통한 연구
The Relationship between Dimensions Influences Dual-Sequence Learning: The Concurrent Learning of Nested Visuospatial Sequences
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
24 |
3 |
2012 |
심리과학
Effect of spatial learning and treadmill exercise on memory ability in mice
공간학습과 트레드밀 운동이 생쥐의 기억능력에 미치는 효과
Journal of exercise rehabilitation |
8 |
1 |
2012 |
건강/재활심리