Using A Shared Book Reading Intervention To Promote Language Development and Emergent Literacy Skills in Young Children With Developmental Delays
발달지체 유아들의 언어 발달과 문식성 기술 향상을 위한 함께 책 읽기 중재 사용
유아특수교육연구 |
11 |
1 |
2011 |
교육학
게임 놀이 활동을 통한 언어지도가 발달지체유아의 자발적 언어 표현에 미치는 영향
The Effect of Game Playing on the Spontaneous Language Expression of Children with Developmental Delays
특수아동교육연구 |
12 |
4 |
2010 |
교육학
게임 놀이 활동을 통한 언어지도가 발달지체유아의 자발적 언어 표현에 미치는 영향
The Effect of Game Playing on the Spontaneous Language Expression of Children with Developmental Delays
특수아동교육연구 |
12 |
4 |
2010 |
교육학
노래활동이 통합보육기관 발달지체유아의 언어발달에 미치는 영향
Effects of Songs Activities to facilitate Language Development of children with Developmental Delay in the Inclusion Setting
유아특수교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교육학
음악활동이 통합 어린이집 발달지체유아의 사회 정서발달에 미치는 영향
Effects of Music Activities to facilitate Social and Emotional Development of children with Developmental Delay in the Inclusion Settings
특수교육연구 |
19 |
1 |
2012 |
특수교육
기능평가 중심의 미술놀이활동이 발달지체 유아의 문제행동에 미치는 효과
The Effect of Art-play Activity Intervention Based on Functional Assessment on the Problem Behavior of a Young Child with Developmental delay
지적장애연구 |
14 |
1 |
2012 |
사회과학일반
학급수준의 긍정적 행동지원이 통합된 발달지체 유아의 문제행동과 활동참여행동에 미치는 영향
The Influence of Class-Wide Positive Behavior Support on Problem and Engagement Behaviors of the Integrated Child with Developmental delay
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
학급수준의 긍정적 행동지원이 통합된 발달지체 유아의 문제행동과 활동참여행동에 미치는 영향
The Influence of Class-Wide Positive Behavior Support on Problem and Engagement Behaviors of the Integrated Child with Developmental delay
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
동요중심 중재를 통한 수학활동이 발달지체 유아의 수 개념 습득에 미치는 효과
The Effect of Math Activities through Intervention Focusing on Children’s Songs on Numerical Concepts of Young Children with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
어머니의 상호작용적 그림책 읽기전략훈련이 발달지체유아의 의사소통 행동에 미치는 효과
The Effect of Mothers’ Interactive Picture Book Reading Strategy Training on Communication Behaviors of Developmental Delayed
유아특수교육연구 |
10 |
1 |
2010 |
교육학
어머니의 상호작용적 그림책 읽기전략훈련이 발달지체유아의 의사소통 행동에 미치는 효과
The Effect of Mothers’ Interactive Picture Book Reading Strategy Training on Communication Behaviors of Developmental Delayed
유아특수교육연구 |
10 |
1 |
2010 |
교육학
토막만화대화 중재가 통합교육 환경의 발달지체 유아의 사회적 상호작용에 미치는 영향
Effects of Comic Strip Conversation on the Social Interaction of Young Children with Developmental Delay in an Inclusive Setting
유아특수교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교육학
학급수준의 상호칭찬활동이 통합된 발달지체유아의 사회적 상호작용과 과제참여행동에 미치는 영향
Influence of Class-wide Mutual Praise Activities upon Social Interaction and Engagement Behavior in the Integrated Children with Developmental Delay
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
학급수준의 상호칭찬활동이 통합된 발달지체유아의 사회적 상호작용과 과제참여행동에 미치는 영향
Influence of Class-wide Mutual Praise Activities upon Social Interaction and Engagement Behavior in the Integrated Children with Developmental Delay
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
삽입교수가 통합된 발달지체 유아의 의사소통 기술에 미치는 영향
The Effect of Embedded Instruction on the Communication Skills of Young Children with Developmental Delay in the Inclusive Classroom
특수아동교육연구 |
14 |
2 |
2012 |
교육학
발달지체유아 어머니의 그림책 읽기전략 훈련을 통한 자녀와의 언어적 상호작용 특성과 상호작용 참여시간의 변화
The Effect of Picture Book Reading Strategy Training on Verbal Interaction Styles and Interactive Reading time between Mothers and Preschoolers with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
발달지체유아 어머니의 그림책 읽기전략 훈련을 통한 자녀와의 언어적 상호작용 특성과 상호작용 참여시간의 변화
The Effect of Picture Book Reading Strategy Training on Verbal Interaction Styles and Interactive Reading time between Mothers and Preschoolers with Developmental Delays
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
미술놀이활동이 발달지체유아의 공격성과 주의집중에 미치는 효과
The Effect of Art Play Activities on Aggression and Selective Attention of Young Children with Developmental Delay
지적장애연구 |
13 |
1 |
2011 |
사회과학일반
오르프-슐베르크를 적용한 음악활동이 통합된 발달지체 유아의 의사소통기능에 미치는 영향
The Effect of a Orff-Schulwerk Music Activity-Based Program on the Communication Skills of Young Children with Developmental Delays in the Inclusive Classroom
통합교육연구 |
6 |
1 |
2011 |
특수교육
발달지체유아의 통합교육 관련 요인과 유치원 교육과정 실행 구성요소 간의 관계 분석
A Relationship Analysis on Factors Related to Inclusion of Young Children with Developmental Delays and Implementation of Components for Early Childhood Education Curriculum
특수교육학연구 |
46 |
2 |
2011 |
교육학
발달지체 유아를 대상으로 한 단일대상연구 문헌의 연구 방법 분석
A Review of Single-Subject Design Research for Young Children with Developmental Delays
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
발달지체유아의 통합교육 관련 요인과 유치원 교육과정 실행에 대한 유치원교사와 유아특수교사의 인식
The Recognition of Early childhood Special Education Teacher's and Early childhood Education Teacher's on Factors Related to Inclusion of Young Children with Developmental Delays and Implementation for Early Childhood Education Curriculum
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
일상생활 속 구체물 조작활동이 발달지체 유아의 수개념 발달에 미치는 효과
The Influence of Operative Activities with Concrete Materials in Daily Routine on Number Concept Development of Young Children with Developmental Delays
유아특수교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교육학
비디오 또래모델링 중재가 발달지체 유아의 활동참여 행동에 미치는 영향
The Effects of Video Peer-Modeling on the Engagement Behavior of Young Children with Developmental Delays
유아특수교육연구 |
12 |
2 |
2012 |
교육학
발달지체유아 아버지의 가족지원 인식 및 요구에 관한 질적 연구
A Qualitative Study on Perceptions and Needs of Family Support of Fathers of Young Children with Developmental Delays
유아특수교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교육학
유치원 교육과정 탐구생활 영역의 ‘수학적 기초능력 기르기’ 편성 및 운영에 대한 서울 및 경기지역 유아특수교사들의 인식 및 실태 조사
Early Childhood Special Education Teachers’ Perception and Current Status of Mathematics Education for Young Children with Developmental Delays in Seoul and Kyeonggi Province
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학
유치원 교육과정 탐구생활 영역의 ‘수학적 기초능력 기르기’ 편성 및 운영에 대한 서울 및 경기지역 유아특수교사들의 인식 및 실태 조사
Early Childhood Special Education Teachers’ Perception and Current Status of Mathematics Education for Young Children with Developmental Delays in Seoul and Kyeonggi Province
유아특수교육연구 |
10 |
3 |
2010 |
교육학